• Ik voel me echt zo kut hé...
    Mijn oma heeft nu al bijna anderhalf jaar Kanker maar doet zelf net of er niets is.
    Nu ligt ze in het ziekenhuis door vocht achter de longen en in haar buikwand.
    Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden.
    Vandaag zijn mijn ouders naar mijn oma gegaan om met haar en de doctoren te praten.
    Uiteindelijk hebben ze gekozen voor de combi-chemokuren, maar de doctoren zeggen dat het nooit over zou gaan.
    Ik voel me echt zo down nu, ik wil mijn oma niet kwijt...
    D:
    En ook altijd als we bij haar op bezoek gaan vraag ik hoe het gaat en dan krijg ik alleen maar te horen dat het goed gaat en dat ze blij is...

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 19:48 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Als ik 70 ben en ik krijg kanker, moet ik ook geen chemo hebben, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het rot voor jou is.
    Mijn opa heeft ook kanker gehad en is er uiteindelijk aan gestorven, maar door die chemo werd hij zelfs nog zieker. Dus ik begrijp jouw oma's keuze heel goed.

    AlienPrinces schreef:
    (...)

    Ja dat over die pruiken zeiden wij ook al...

    Mijn oma is 73 jaar oud, en ze was altijd wel wat nukkig, maar ook wel vrolijk.


    Helpt het dat als ik zeg dat je haar niet hoeft uit te vallen, maar ook heel wat dunner kan worden, zoals bij mijn oma. En ik ken het, mijn oma wilde ook doorzetten, uiteindelijk had ze er ook spijt van.


    SLOAN.

    Morgenstern schreef:
    (...)

    Helpt het dat als ik zeg dat je haar niet hoeft uit te vallen, maar ook heel wat dunner kan worden, zoals bij mijn oma. En ik ken het, mijn oma wilde ook doorzetten, uiteindelijk had ze er ook spijt van.


    Ja maar kijk, mijn oma heeft al heek dun haar, en ze vind het gewoon niet fijn. D:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Voor de mensen die nu al lieve berichtjes hebben geplaatst.
    Dankjewel, het is fijn dat er mensen zijn die je steunen en waarbij je ook wat kwijt kan als je het wilt zeggen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    ik wens je echt heel veel sterkte;)


    Do i believe in God? Do i believe in me? People wanna die, so they could be free.

    Dat is echt heel rot. Heel veel sterkte! (flower)

    [ bericht aangepast op 8 juni 2012 - 17:08 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Tigger schreef:
    (...)

    Ook als je daardoor ernstige diarree, misselijkheid, hoofdpijn en al die andere bijwerkingen van chemo zou krijgen? Ook als je weet dat de kans dat je geneest bijna nul is? Ook als je al op leeftijd bent en weet dat je lichamelijk niet meer zo taai bent als je was?

    Ik snap waarom ze de keuze maakt. Of het een goede keus is is een volkomen andere vraag, en die kunnen wij niet beantwoorden, alleen zijzelf en haar naasten. Als zij inderdaad terminaal ziek is, snap ik best dat ze wat weken of maanden wil opgeven om die zonder de misselijkheid door te brengen. Chemokuren zijn geen wondermiddel, helaas.




    Ik ben het hier redelijk mee eens. Ik zeg niet dat ik helemaal goed keur wat je oma doet want het doetandere verdriet, maar persoonlijk zou ik me op die leeftijd ook niet meer willen laten opereren of mezelf kaal laten maken door chemokuren. Laat mij op die leeftijd ook maar in rust sterven.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.