• ( ik weet niet zeker of dit topic goed staat ?)

    Nou ik ben dus verkouden, ja natuurlijk heeft iedereen daar wel eens last van maar ik heb er nu al een paar weken last van. Ik heb voor mijn idee echt alles geprobeerd, de neusspray werkt niet hoestdrankjes ook niet. Ui op je nachtkastje al helemaal niet ( dat stinkt alleen maar ). Ik heb vitamine pillen geslikt werkt ook niet. Stomen werkt voor een paar minuten maar dan zit mijn neus weer vol en is mijn keel weer vol slijm. Natuurlijk moet je het meestal gewoon afwachten tot dat je verkoudheid weer over is maar ik begin me er nu echt aan te ergeren. Dus als iemand nog tips heeft, graag!


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Heel veel water drinken, en anders je ouders of de dokter raadplegen in plaats van Quizlet (:


    It's high noon.

    Ik zou inderdaad even naar je huisarts gaan. Een verkoudheid hoort niet zo lang te duren. Is het geen hooikoorts? Vrienden van mij beginnen daar nu ook heel erg last van te krijgen


    All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost.

    Snuiten? Dat is namelijk het belangrijkste bij een verkoudheid. (Ik weet er alles van, want ik ben continu verkouden en ik heb van die opspelingen dat het erger wordt.) Je moet altijd al het slijm eruit snuiten, zodat de infectie weggaat.
    Als je xylomethalosine (als ik het zo goed schrijf) ofwel neusspray gebruikt, is het belangrijk dat je wacht totdat het loskomt en daarna snuit. Bij stomen is het precies hetzelfde.


    Deep inside, I've never felt alive

    Congeniality schreef:
    Snuiten? Dat is namelijk het belangrijkste bij een verkoudheid. (Ik weet er alles van, want ik ben continu verkouden en ik heb van die opspelingen dat het erger wordt.) Je moet altijd al het slijm eruit snuiten, zodat de infectie weggaat.
    Als je xylomethalosine (als ik het zo goed schrijf) ofwel neusspray gebruikt, is het belangrijk dat je wacht totdat het loskomt en daarna snuit. Bij stomen is het precies hetzelfde.


    Sorry hoor, maar je neus snuiten is eigenlijk juist slecht voor je neus :').. ik snuit mn neus NOOIT als ik verkouden ben, nooooit, en ook als ik niet verkouden ben, nooit. Maar goed ;p als je verkouden bent en t zit goed vast, lukt snuiten ook niet goed


    It's high noon.

    Heb je al geprobeerd te stomen met kamille?


    Your make-up is terrible

    Skoda schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar je neus snuiten is eigenlijk juist slecht voor je neus :').. ik snuit mn neus NOOIT als ik verkouden ben, nooooit, en ook als ik niet verkouden ben, nooit. Maar goed ;p als je verkouden bent en t zit goed vast, lukt snuiten ook niet goed

    ....
    Maar daarvoor stoom je ook of gebruik je neusspray. Dan komt het lost, dan snuit je het eruit en meestal gaat het dan beter. Anders is er echt iets aan de hand en dan moet je inderdaad naar de dokter. Maar een infectie in je neus laten zitten is niet verstandig.


    Deep inside, I've never felt alive

    Congeniality schreef:
    (...)
    ....
    Maar daarvoor stoom je ook of gebruik je neusspray. Dan komt het lost, dan snuit je het eruit en meestal gaat het dan beter. Anders is er echt iets aan de hand en dan moet je inderdaad naar de dokter. Maar een infectie in je neus laten zitten is niet verstandig.


    Ik zal het is proberen om na het stomen of na het sprayen te snuiten want dat heb ik namelijk nog niet gedaan. Maar gewoon snuiten werkt niet want dan zit mijn neus juist voller dan voor het snuiten.


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Handles schreef:
    Heb je al geprobeerd te stomen met kamille?


    Thanks, dit ga ik ook even proberen!


    I think you have to take me for me ~ Harry styles

    Naar de apotheek en vitamine c bruistabletten 1000mg halen. Elke dag 1 nemen. Je weerstand krijgt weer een boost.
    Veel water drinken dan spoeld je lijf door en verlaten afvalstoffen sneller je lijf en optijd slapen, je lichaam hersteld meer in de nacht.
    Slaap veel op je zij dan heeft je luchtweg meer lucht, het slijm zakt dan vaak een kant op.
    Eet gezond, veel fruit en groente.
    En kleed je warm!


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Valerious schreef:
    Naar de apotheek en vitamine c bruistabletten 1000mg halen. Elke dag 1 nemen. Je weerstand krijgt weer een boost.
    Veel water drinken dan spoeld je lijf door en verlaten afvalstoffen sneller je lijf en optijd slapen, je lichaam hersteld meer in de nacht.
    Slaap veel op je zij dan heeft je luchtweg meer lucht, het slijm zakt dan vaak een kant op.
    Eet gezond, veel fruit en groente.
    En kleed je warm!

    Vitamine C kan preventief werken, maar eigenlijk heeft het geen invloed op de duur van de verkoudheid wanneer je deze tijdens een verkoudheid neemt.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Skoda schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar je neus snuiten is eigenlijk juist slecht voor je neus :').. ik snuit mn neus NOOIT als ik verkouden ben, nooooit, en ook als ik niet verkouden ben, nooit. Maar goed ;p als je verkouden bent en t zit goed vast, lukt snuiten ook niet goed

    Ik ben benieuwd hoe je daarbij komt. :3 Ik hoor juist altijd dat het goed is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Moth schreef:
    (...)
    Vitamine C kan preventief werken, maar eigenlijk heeft het geen invloed op de duur van de verkoudheid wanneer je deze tijdens een verkoudheid neemt.
    het zorgt dat je weerstand wedr wat hulp krijgt, ik kan je zeggen dat ik als zwaar bronchitis patient er veel baat bij heb. Normaal gesproken heb ik anderhalve maand een verkoudheid en sinds ik op aanraden van een arts ben begonnen met vitamine c duurt het gemiddeld nog maar 3 weken.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Voor het hoesten zou je bij de huisarts een soort inhalator kunnen aanvragen. Die heb ik vorig jaar gehad en het hoesten was na een paar dagen al een stuk minder.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Als je het te lang vindt duren, zou ik even naar de dokter gaan. Ik weet niet hoe het met je holtes is, maar dit zou bijvoorbeeld ook op een bijholte of voorhoofdsholte ontsteking kunnen duiden. Of iid hooikoorts. Ik weet niet of je ook last hebt van je ogen en welke kleur je slijm is etc.?
    Anyways, de dokter weet dit soort dingen veel beter dan wij op Q.


    Happy Birthday my Potter!

    Skoda schreef:
    (...)

    Sorry hoor, maar je neus snuiten is eigenlijk juist slecht voor je neus :').. ik snuit mn neus NOOIT als ik verkouden ben, nooooit, en ook als ik niet verkouden ben, nooit. Maar goed ;p als je verkouden bent en t zit goed vast, lukt snuiten ook niet goed


    Wat doe je dan? Je kan lastig alles eruit laten druipen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered