• Ik voel me echt zo kut hé...
    Mijn oma heeft nu al bijna anderhalf jaar Kanker maar doet zelf net of er niets is.
    Nu ligt ze in het ziekenhuis door vocht achter de longen en in haar buikwand.
    Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden.
    Vandaag zijn mijn ouders naar mijn oma gegaan om met haar en de doctoren te praten.
    Uiteindelijk hebben ze gekozen voor de combi-chemokuren, maar de doctoren zeggen dat het nooit over zou gaan.
    Ik voel me echt zo down nu, ik wil mijn oma niet kwijt...
    D:
    En ook altijd als we bij haar op bezoek gaan vraag ik hoe het gaat en dan krijg ik alleen maar te horen dat het goed gaat en dat ze blij is...

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 19:48 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat egoïstisch.. En dit: Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden. slaat nergens op, daar bestaan pruiken voor.

    Vind het nogal vreemd van je oma, maar ik weet niet hoe oud ze is, want kan natuurlijk zijn dat ze geen zin meer heeft in al dat gedoe.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    Wat egoïstisch.. En dit: Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden. slaat nergens op, daar bestaan pruiken voor.

    Vind het nogal vreemd van je oma, maar ik weet niet hoe oud ze is, want kan natuurlijk zijn dat ze geen zin meer heeft in al dat gedoe.


    Ja dat over die pruiken zeiden wij ook al...

    Mijn oma is 73 jaar oud, en ze was altijd wel wat nukkig, maar ook wel vrolijk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    AlienPrinces schreef:
    (...)

    Ja dat over die pruiken zeiden wij ook al...

    Mijn oma is 73 jaar oud, en ze was altijd wel wat nukkig, maar ook wel vrolijk.


    Dat is niet oud, maar ik vind niet dat jullie haar moeten dwingen eigenlijk D: Ze is oud en wijs genoeg om zelf keuzes te maken.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Wat rot zeg :(
    Kunnen jullie niet met de hele familie gaan praten dat die chemo echt het beste voor haar is? En ook de goede kanten uitleggen eraan, behalve het kaal zijn en dat je er zo ziek van wordt.
    Als dat niet helpt is het haar eigen keuze, maar jullie geven natuurlijk allemaal veel om haar en dat moeten jullie ook laten blijken :)

    Heel veel sterkte (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Snap best dat je je kut voelt, maar ik vindt het niet egoïstisch van dr zoals Endure zei. Tenslotte is zij het die het moet ondergaan en ze is al best oud als ik het zo lees, en chemokuren kunnen dan heel wat meer schade aanrichten. Tuurlijk, het is een rotweg om te beleven, maar zo kun je je er wel op voorbereiden, klinkt heel bot en sorry daarvoor. Maar ik ken iemand die zijn moeder de volgende dag dood in bed vond.. Dus tuurlijk, het is echt rot, en ik wens jou en je familie veel sterkte, maar ik vindt het best een dappere keus die je oma gemaakt heeft.


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Endure schreef:
    Wat egoïstisch.. En dit: Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden. slaat nergens op, daar bestaan pruiken voor.

    Vind het nogal vreemd van je oma, maar ik weet niet hoe oud ze is, want kan natuurlijk zijn dat ze geen zin meer heeft in al dat gedoe.


    Een pruik is niet helemaal hetzelfde als je eigen haar <_< Zou jij je eigen haar afscheren als je een pruik kon krijgen die precies hetzelfde was?

    En waarschijnlijk is dat niet de reden. Misschien wel een deel ervan, maar ik wil wedden dat er nog een andere reden is. Misschien kun je daar wat over uitvissen?


    quidquid excusatio prandium pro

    Endure schreef:
    Wat egoïstisch.. En dit: Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden. slaat nergens op, daar bestaan pruiken voor.

    Vind het nogal vreemd van je oma, maar ik weet niet hoe oud ze is, want kan natuurlijk zijn dat ze geen zin meer heeft in al dat gedoe.


    Hoezo egoïstisch? Moest ik zo oud zijn als haar zou ik ook geen zin hebben om aan chemokuren te beginnen en trouwens mensen op die leeftijd zijn opgevoed met het feit dat het haar een trots is van de vrouwen en daarvoor met zorg moet worden behandeld.

    Wel vind ik het echt rot voor je en wil ik je veel sterkte wensen. (flower)


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tigger schreef:
    (...)

    Een pruik is niet helemaal hetzelfde als je eigen haar <_< Zou jij je eigen haar afscheren als je een pruik kon krijgen die precies hetzelfde was?

    En waarschijnlijk is dat niet de reden. Misschien wel een deel ervan, maar ik wil wedden dat er nog een andere reden is. Misschien kun je daar wat over uitvissen?


    Als het mijn leven kon redden wel ja.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    PurpleCandy schreef:
    Snap best dat je je kut voelt, maar ik vindt het niet egoïstisch van dr zoals Endure zei. Tenslotte is zij het die het moet ondergaan en ze is al best oud als ik het zo lees, en chemokuren kunnen dan heel wat meer schade aanrichten. Tuurlijk, het is een rotweg om te beleven, maar zo kun je je er wel op voorbereiden, klinkt heel bot en sorry daarvoor. Maar ik ken iemand die zijn moeder de volgende dag dood in bed vond.. Dus tuurlijk, het is echt rot, en ik wens jou en je familie veel sterkte, maar ik vindt het best een dappere keus die je oma gemaakt heeft.

    Dit + Daarom ben ik blij dat mijn opa maar zes à zeven weken kanker gehad heeft voor hij stierf. Chemo tast het lichaam helemaal aan, ze is waarschijnlijk gewoon bang. Denk je dat het voor haar fijn is als ze niet meer kan lopen? Dat komt door de chemo, het put hun helemaal uit tot ze niets meer kunnen. Volgens mij wil je oma geen kasplantje worden.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 20:27 ]


    comfort in c h a o s

    Endure schreef:
    Wat egoïstisch.. En dit: Ze wil niet graag chemokuren omdat ze niet Kaal wil worden. slaat nergens op, daar bestaan pruiken voor.

    Vind het nogal vreemd van je oma, maar ik weet niet hoe oud ze is, want kan natuurlijk zijn dat ze geen zin meer heeft in al dat gedoe.

    'k Vind niet dat jij daar over kan oordelen. :W


    "I shut my eyes in order to see.'

    Endure schreef:
    (...)

    Als het mijn leven kon redden wel ja.

    Ook als je daardoor constant ziek bent en je lichaam er verrot door gaat op die leeftijd?


    Baby you're a firework, c'mon show them what you're worth.

    Yulivee schreef:
    Hoezo egoïstisch? Moest ik zo oud zijn als haar zou ik ook geen zin hebben om aan chemokuren te beginnen en trouwens mensen op die leeftijd zijn opgevoed met het feit dat het haar een trots is van de vrouwen en daarvoor met zorg moet worden behandeld.

    Wel vind ik het echt rot voor je en wil ik je veel sterkte wensen. (flower)

    Endure schreef:
    (...)

    Als het mijn leven kon redden wel ja.


    Ook als je daardoor ernstige diarree, misselijkheid, hoofdpijn en al die andere bijwerkingen van chemo zou krijgen? Ook als je weet dat de kans dat je geneest bijna nul is? Ook als je al op leeftijd bent en weet dat je lichamelijk niet meer zo taai bent als je was?

    Ik snap waarom ze de keuze maakt. Of het een goede keus is is een volkomen andere vraag, en die kunnen wij niet beantwoorden, alleen zijzelf en haar naasten. Als zij inderdaad terminaal ziek is, snap ik best dat ze wat weken of maanden wil opgeven om die zonder de misselijkheid door te brengen. Chemokuren zijn geen wondermiddel, helaas.


    quidquid excusatio prandium pro

    Tigger schreef:
    (...)

    Ook als je daardoor ernstige diarree, misselijkheid, hoofdpijn en al die andere bijwerkingen van chemo zou krijgen? Ook als je weet dat de kans dat je geneest bijna nul is? Ook als je al op leeftijd bent en weet dat je lichamelijk niet meer zo taai bent als je was?

    Ik snap waarom ze de keuze maakt. Of het een goede keus is is een volkomen andere vraag, en die kunnen wij niet beantwoorden, alleen zijzelf en haar naasten. Als zij inderdaad terminaal ziek is, snap ik best dat ze wat weken of maanden wil opgeven om die zonder de misselijkheid door te brengen. Chemokuren zijn geen wondermiddel, helaas.

    Tigger heeft gesproken! *O*


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mijn oma is ook overleden aan kanker, ik was er kapot van toen ik te horen kreeg dat ze het had en niet behandelt wou worden. Maar het is je oma's eigen keus, ze is oud, ze heeft een lang leven gehad en sommige mensen vinden dat het dan goed is zo. I'll be there for you, als je steun nodig hebt, kan je gewoon mailen of een bericht plaatsen in mijn GB.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife