• hoe reageer jij als anderen HP beledigen? Ik kan er werkelijk niet tegen maar de nederlandse grondwet heeft iets wat past bij HP

    Artikel 6 van de nederlandse grondwet geeft duidelijk aan dat wij openbaar onze mening over HP mogen duidelijk maken..zonder dat anderen daar weer op moeten reageren die Muggles!! : Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

    Maar hoe reageren jullie als Muggles onze ware HOME beledigen?

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Levenswijze kan ik nog inkomen, maar een religie is het niet omdat het geen levensleer spiritualiteit of een hogere macht kent. Iets wat een religie moet hebben.
    Tuurlijk mogen zij het geloven, en het als een levensovertuiging zien. Maar om nou te zeggen dat wij niks over hun mogen zeggen en zij ons wel Muggles, klopt niet helemaal he.


    Lol, ik moet nu wel inbrengen dat elke gemiddelde tovenaar scheld met de naam van Merlijn, en ze in zekere zin geloofsovertuigingen hebben of levenswijze, al is het politiek gezien in sommige gevallen. Enfin, ik ben het met je eens dat jullie ''Muggles'' - wat een term, lol - eer best wat mogen tegen inbrengen, uiteraard. Maar dat geeft niemand van ons, élk mens, om kritiek hierop te hebben wat we hier zeggen, van beide kanten.

    En daarbij is dit het Harry Potter-forumonderdeel, dus een dergelijke als dit is te verwachten.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 16:43 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ten schreef:
    (...)

    Nee, van mij mag iedereen er iets over zeggen, maar waarom mensen nu direct belegigd moeten zijn snap ik niet. Zeg gewoon dat je het er niet mee eens ben and move. on.
    JIJ vind dat het geen religie is.
    De topicmaker wel.
    Discussion closed, hou er verder gewoon over op, niet? :W

    Ik had het niet over het religie gedeelte ik had het over het feit dat zij zegt dat wij niks slechts mogen zeggen, maar zij ons wel Muggles enzo. Dat gaat tegen haar hele punt in.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Idyllic schreef:
    (...)

    Met 'potterheads' bedoel ik niet álle potterheads, alleen degenen die het inderdaad als een religie zien. Dat heb ik dan verkeerd geformuleerd.

    Nee, ik heb er geen last van nee. Maar betekent dat meteen dat ik het moet accepteren? Heb ik er last van als iemand aan de andere kant van de wereld iemand zonder enige reden in elkaar slaat? Nee, dat heb ik niet, want dat verandert niets in MIJN leven. Toch is daar geen acceptatie voor op te brengen. Dit soort dingen vind ik gewoon verknipt in je hoofd, vooral als je - zoals zij ook doet - mensen die niet snappen dat ze het een religie noemt, meteen 'onzuiver' etc. noemt. Daar wordt ik gewoon kwaad van, en ja, dan zeg ik daar wat van. Voor de rest probeer ik haar er ook helemaal niet vanaf te brengen of wat dan ook en ik zal me ook niet met haar leven bemoeien, maar ik zal het ook niet begrijpen en ik zie gewoon niet in waarom ik het per se moet accepteren. Ik tolereer het, maar werkelijk accepteren zal ik in dit geval niet kunnen, want ik zie werkelijk niet in hoe je dit - op welke manier dan ook - als een religie kan beschouwen.


    Ik zeg ook niet dat je het meot accepteren, en dat van het in elkaar slaan is ook wel extreem - Maar dit gebeurt bij meerdere relegies wel. (Ik praat het niet goed en ik vind het ook niet normaal, maar eht is niet alleen bij de "HP-relegie"
    Ik ben het dus met je eens, maar zeg dan gewoon eenmaal dat jij het er niet mee eens ben en maak er verder geen drama van. Geld ook voor de topicmaker in mijn ogen: Het is een geloof. De een gelooft er in, de ander niet. Toleer dat en negeer elkaar.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    MyFairyKing schreef:
    (...)
    Ik had het niet over het religie gedeelte ik had het over het feit dat zij zegt dat wij niks slechts mogen zeggen, maar zij ons wel Muggles enzo. Dat gaat tegen haar hele punt in.


    Ah, nee, daar heb je wel gelijk in. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Yayde schreef:
    Ik begrijp je volkomen, mensen hier zijn duidelijk geen Potter Heads en begrijpen niet hoe meeslepend en goed HP is. ^.^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ten schreef:
    (...)

    Ik zeg ook niet dat je het meot accepteren, en dat van het in elkaar slaan is ook wel extreem - Maar dit gebeurt bij meerdere relegies wel. (Ik praat het niet goed en ik vind het ook niet normaal, maar eht is niet alleen bij de "HP-relegie"
    Ik ben het dus met je eens, maar zeg dan gewoon eenmaal dat jij het er niet mee eens ben en maak er verder geen drama van. Geld ook voor de topicmaker in mijn ogen: Het is een geloof. De een gelooft er in, de ander niet. Toleer dat en negeer elkaar.


    Nee, oké, maar mijn emoties spelen hier nogal parten bij (cat) Misschien had ik er niet zoveel over moeten zeggen, nee. Maar veel dingen in het leven zijn nu eenmaal gebaseerd op discussies. Als men dat niet deed, en men altijd maar simpelweg 'move on' zei, zouden de mensen elkaar denk ik juist nog minder begrijpen, omdat ze elkaar nooit hun mening of levenswijze expliciet uitleggen/uitpraten. Het ging mij hier meer om een gezonde discussie, omdat ik ook graag eens zou willen horen hoe zo'n HP-religie dan in feite in z'n werk gaat.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 16:53 ]

    Yayde schreef:
    Ik begrijp je volkomen, mensen hier zijn duidelijk geen Potter Heads en begrijpen niet hoe meeslepend en goed HP is. ^.^


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Potterfan schreef:
    Nee, het is meer dan boeken..je leert er ontzettend veel van over het leven enz. dat noem ik geen gewoon boek meer, vele die-heart fans zijn het met me eens.

    Dat ben ik met je eens.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 20:57 ]


    Define "good".

    Clato schreef:
    Voor de mensen die het over belachelijkere godsdiensten hadden. :W


    Ik ken een Amerikaan die Pastafarian is. Meest relaxte godsdienst ooit.

    OT: Ben best wel een grote fan, maar zal het nooit als een religie kunnen zien. Al was het alleen maar omdat je waarschijnlijk Potter moet aanbidden en ik dat echt het meest vervelende personage ooit vind.

    En als iemand de boeken beledigt reageer ik daar gewoon niet op. Ieder zn ding en mening.

    Ik vind niet dat je een religie aan iemand kan opdringen. Ja, ik ben een Potterhead, ja, ik, vind het geweldige boeken, maar religie vind ik een beetje te ver gaan -no offence tegen mensen die dat wel zo zien-
    Maar als iemand zegt dat hij of zij Harry Potter niet leuk, zijn of haar eigen mening.
    Ik kan toch ook gewoon (als voorbeeld) zeggen dat ik niet zo'n fan ben van het Christendom? Dan 'beledig' ik toch ook niemand?
    Ja, sommigen mensen gaan héél ver met beledigen, maar dat zijn soms ook personen die aandacht zoeken. Krijgen ze wel een hele lading boze Potterheads over zich heen.
    Mijn punt: negeer elkaar. Jij vindt het religie voor je? Leuk voor jou. :] En jij vindt het onzin? Ook leuk voor jou. :]


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik geloof dat dit één groot misverstand is, het feit dat ik HP een religie noem is omdat in Hp je dingen leerd over het leven, en waarom het leven oneerlijk is, en gewoon wat al gezegd is levenslessen. In de bijbel krijg je ook levenslessen. Dus vind ik het wel vallen onder Geloofdovertuiging. Nee natuurlijk bid ik niet of die kant op. Maar het speelt wel een groot deel in mijn leven , het is mij naast familie, vrienden en gezondheid het meest dierbaar.

    Ik vind daarnaast, in en in triest dat Potterheads onder elkaar disccusies lopen voeren en ruzie staan te maken. daar creerd juist twee kampen. maar jullie zijn het er toch in ieder geval mee eens dat anderen niet het recht hebben om kwaad te spreken over HP. Verder ga ik er niets over zeggen, mijn idee er verder over is niet te beschrijven.

    Potterfan schreef:
    Ik geloof dat dit één groot misverstand is, het feit dat ik HP een religie noem is omdat in Hp je dingen leerd over het leven, en waarom het leven oneerlijk is, en gewoon wat al gezegd is levenslessen. In de bijbel krijg je ook levenslessen. Dus vind ik het wel vallen onder Geloofdovertuiging. Nee natuurlijk bid ik niet of die kant op. Maar het speelt wel een groot deel in mijn leven , het is mij naast familie, vrienden en gezondheid het meest dierbaar.

    Ik vind daarnaast, in en in triest dat Potterheads onder elkaar disccusies lopen voeren en ruzie staan te maken. daar creerd juist twee kampen. maar jullie zijn het er toch in ieder geval mee eens dat anderen niet het recht hebben om kwaad te spreken over HP. Verder ga ik er niets over zeggen, mijn idee er verder over is niet te beschrijven.


    En daar zit je fout want iedereen heeft het recht om zijn of haar mening te spreken, zelfs als deze neit het zelfde is als die van jouw.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    bedankt in ieder geval voor degene die mijn gevoel erbij respecteren..want het gaat er gewoon, dat ik er ontzettend vee van leer net als ieder andere fan. en het is eigenlijk een soort tweede thuis. Verder zit er nog veel emotie achter dat het voorbij is, het Harry Potter tijdperk.

    Potterfan schreef:
    bedankt in ieder geval voor degene die mijn gevoel erbij respecteren..want het gaat er gewoon, dat ik er ontzettend vee van leer net als ieder andere fan. en het is eigenlijk een soort tweede thuis. Verder zit er nog veel emotie achter dat het voorbij is, het Harry Potter tijdperk.


    [Nevermind]

    [ bericht aangepast op 2 juni 2012 - 22:28 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Sorry, maar ik geloof al in the flying spaghetti monster :Y)


    quidquid excusatio prandium pro