• hoe reageer jij als anderen HP beledigen? Ik kan er werkelijk niet tegen maar de nederlandse grondwet heeft iets wat past bij HP

    Artikel 6 van de nederlandse grondwet geeft duidelijk aan dat wij openbaar onze mening over HP mogen duidelijk maken..zonder dat anderen daar weer op moeten reageren die Muggles!! : Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

    Maar hoe reageren jullie als Muggles onze ware HOME beledigen?

    Salamander schreef:
    Ik vind het eerder een belediging voor andere religies om Harry Potter een religie te noemen.
    Het zijn maar boeken, waarvan iedereen zeker weet dat het nooit gebeurd is.


    Your make-up is terrible

    Turmoil schreef:
    Ik wil nu hele gemene dingen zeggen, eigenlijk. Laat ik het maar niet doen en gewoon gaan slapen, anders loopt dat nog verkeerd af ook. :')


    I'll never be good enough... You make me wanna die!

    Whut, een godsdienst? Weet je, Harry Potter is echt heel belangrijk voor mij, en ik praat er ook gewoon met veel mensen over en zo & even though it's a big part of my childhood, I'd never see it as a religion. En ik vind het niet erg als mensen hun eigen mening erover geven. Je zegt zelf dat het in de grondwet staat dat het mag.


    The odds are néver in our favor.

    Weet je, ik vind dat je HP WEL een religie mag noemen. De bijbel is ook maar een boek en daaruit is ook een godsdienst ontstaan. Dus waarom zou HP dat niet mogen zijn?

    Maar on-topic: Nee, ik zie HP niet als een religie. En ik ben geen die-hard fan en ik ben niet beledigd als iemand er iets slechts over zegt. Iedereen heeft zijn eigen mening.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    What am i reading ?


    Shoganai i ne~

    Turmoil schreef:
    Ik wil nu hele gemene dingen zeggen, eigenlijk. Laat ik het maar niet doen en gewoon gaan slapen, anders loopt dat nog verkeerd af ook. :')


    ''yOu aLreaDy kNoW wHaT'S uP''

    DarkSavior schreef:
    Weet je, ik vind dat je HP WEL een religie mag noemen. De bijbel is ook maar een boek en daaruit is ook een godsdienst ontstaan. Dus waarom zou HP dat niet mogen zijn?

    Maar on-topic: Nee, ik zie HP niet als een religie. En ik ben geen die-hard fan en ik ben niet beledigd als iemand er iets slechts over zegt. Iedereen heeft zijn eigen mening.


    Mee eens, eigenlijk. Er zijn raardere godsdiensten in de wereld. Zelf kijk ik er niet zo naar: het is een boek waar je veel lessen uit kunt halen en ik vind het een geweldig iets om mee op te groeien. Het is dan ook een boekenserie die ik later aan mijn eigen kinderen zal voorlezen.

    Zelf zie ik het dus niet als een relegie, maar ik vind dat mensen een beetje overdreven reageren op het idee er van.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    DarkSavior schreef:
    Weet je, ik vind dat je HP WEL een religie mag noemen. De bijbel is ook maar een boek en daaruit is ook een godsdienst ontstaan. Dus waarom zou HP dat niet mogen zijn?

    Maar on-topic: Nee, ik zie HP niet als een religie. En ik ben geen die-hard fan en ik ben niet beledigd als iemand er iets slechts over zegt. Iedereen heeft zijn eigen mening.

    Epic! Ik denk dat ik een autobiografie ga schrijven, dan word ik aanbeden als een god.
    Oh nee wacht, da's eigenlijk best creepy. Nvm.


    No growth of the heart is ever a waste

    Zerefu schreef:
    (...)
    Epic! Ik denk dat ik een autobiografie ga schrijven, dan word ik aanbeden als een god.
    Oh nee wacht, da's eigenlijk best creepy. Nvm.


    more than creepy.


    -

    Ik ben fan van HP, daar niet van, maar om het een religie te noemen gaat mij veel en veel te ver. En als anderen niet fan zijn, praat ik er gewoon niet over met hen, ik accepteer dat gewoon in plaats van allerlei drama te maken.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Idyllic schreef:
    Weetje, ik begin me serieus af te vragen of dit gewoon niet een grote grap is. Waarom ben je zo geobsedeerd door Harry Potter? Het is niet echt, het is maar een boekenserie.


    comfort in c h a o s

    Ter wereld zijn er echt zoveel religies... religies met één enkele god, maar ook religies met meerder goden.
    Maar wie zouden er bij dit geloof dan de god/goden/godin/godinnen moeten zijn ? Harry Ron en Hermoine ?
    Maar nu vraag ik me ook wel af... wat doen de aanhangers van de HP-religie eigenlijk allemaal ?

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 16:19 ]


    Credendo Vides

    DarkSavior schreef:
    Weet je, ik vind dat je HP WEL een religie mag noemen. De bijbel is ook maar een boek en daaruit is ook een godsdienst ontstaan. Dus waarom zou HP dat niet mogen zijn?

    Maar on-topic: Nee, ik zie HP niet als een religie. En ik ben geen die-hard fan en ik ben niet beledigd als iemand er iets slechts over zegt. Iedereen heeft zijn eigen mening.


    Ja, maar toch klopt HP als een religie niet. Ik bedoel, dat is gewoon sowieso al nep, van bijvoorbeeld het christendom kun je nog wel geloven dat er echt iets zou zijn. Van HP kan je moeilijk geloven dat het echt bestaat. Dan vind ik het niet echt een religie, noch een levenswijze, want er zijn geen voorschriften na te leven. Bovendien vind ik het ziekelijk om het een religie te noemen, dat is gewoon een belediging voor alle mensen die een serieuze godsdienst aanhangen.

    [ bericht aangepast op 1 juni 2012 - 16:23 ]

    Idyllic schreef:
    (...)

    Ja, maar toch klopt HP als een religie niet. Ik bedoel, dat is gewoon sowieso al nep, van bijvoorbeeld het christendom kun je nog wel geloven dat er echt iets zou zijn. Van HP kan je moeilijk geloven dat het echt bestaat. Dan vind ik het niet echt een religie, noch een levenswijze, want er zijn geen voorschriften na te leven. Bovendien vind ik het ziekelijk om het een religie te noemen, dat is gewoon een belediging voor alle mensen die een serieuze godsdienst aanhangen.


    :W Er zijn ergere godsdiensten dan dit, google it. Plus, ik wil hier niemand mee beledigen, maar was er niet zoiets dat Jesus op water kon lopen of zo? Daar geloof ik dus zelfgeen zak van. Relegie is dan ook een keuze en persoonlijk voor iedereen. Dat jij nu iemand aanvalt omdat die zogenaamd HP als zijn relegie beschouwd is dan net zo erg een beledeging.
    Keer er gewoon je rug naar toe, dan ben je er klaar mee. :W Mensen zijn beledigd om de raarste dingen...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik ben Harry Potter-fan, maar Harry Potter als een religie beschouwen vind ik er best wel overgaan.

    Maar aan diegene die als argument geven dat Harry Potter nooit echt gebeurd is: Wat er in de Bijbel staat zijn ook maar verhaaltjes, daar is ook zo goed als niets echt van gebeurd.


    If we had not a soul, music would have created it.