• hoe reageer jij als anderen HP beledigen? Ik kan er werkelijk niet tegen maar de nederlandse grondwet heeft iets wat past bij HP

    Artikel 6 van de nederlandse grondwet geeft duidelijk aan dat wij openbaar onze mening over HP mogen duidelijk maken..zonder dat anderen daar weer op moeten reageren die Muggles!! : Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

    Maar hoe reageren jullie als Muggles onze ware HOME beledigen?

    Ten schreef:
    (...)

    :W Er zijn ergere godsdiensten dan dit, google it. Plus, ik wil hier niemand mee beledigen, maar was er niet zoiets dat Jesus op water kon lopen of zo? Daar geloof ik dus zelfgeen zak van. Relegie is dan ook een keuze en persoonlijk voor iedereen. Dat jij nu iemand aanvalt omdat die zogenaamd HP als zijn relegie beschouwd is dan net zo erg een beledeging.
    Keer er gewoon je rug naar toe, dan ben je er klaar mee. :W Mensen zijn beledigd om de raarste dingen...


    Zoals ik eerder al zei: Cthulhu Mythos, cosmicism en zo zijn er wel veel meer. Net als sektes ook vaak een soort 'religie' aanhangen rond 1 persoon of groep.


    Til hug og blod.

    Ik schud mijn hoofd, probeer tevergeefs hun gedachten te veranderen, maar hun onzuivere gedachten zijn gewoon te veel aangetast door niet-magische krachten van buitenaf die hun hersenen zo dusdanig hebben aangetast dat er geen herstel meer mogelijk is. Ik druip af en denk stil in een hoekje aan het heilige geluk dat ik behoor tot het selectie groepje ''Tovenaars, heksen en andere wezens die in staat zijn tot magie of tot deze bevolkingslaag behoren''.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik ben behoorlijk fan van de HP boeken etc, maar ik zou het niet meteen een religie noemen. En ach ja, iedereen heeft zijn eigen mening dus het maakt me niet zoveel uit of andere mensen HP nou wel leuk vinden of niet.


    Pshht, I'm an angel undercover.

    Voor de mensen die het over belachelijkere godsdiensten hadden. :W


    Cool, neat, swell -Cry

    Clato schreef:
    Voor de mensen die het over belachelijkere godsdiensten hadden. :W


    Point is proven.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Clato schreef:
    Voor de mensen die het over belachelijkere godsdiensten hadden. :W


    ELKE GEK Z'N GEBREK. [:


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ten schreef:
    (...)

    :W Er zijn ergere godsdiensten dan dit, google it. Plus, ik wil hier niemand mee beledigen, maar was er niet zoiets dat Jesus op water kon lopen of zo? Daar geloof ik dus zelfgeen zak van. Relegie is dan ook een keuze en persoonlijk voor iedereen. Dat jij nu iemand aanvalt omdat die zogenaamd HP als zijn relegie beschouwd is dan net zo erg een beledeging.
    Keer er gewoon je rug naar toe, dan ben je er klaar mee. :W Mensen zijn beledigd om de raarste dingen...


    Het gaat er niet per se om dat er 'ergere' dingen zijn, dat hoeft iets anders niet per se minder erg of minder vreemd te maken.

    Other than that; ik vind het gewoon ronduit belachelijk. Dat is gewoon mijn mening en dat is wat ik gewoon wilde zeggen. Voor mijn part blijft ze het 'aanhangen' en het een religie noemen, maar daarin hoeft ze niet op mijn acceptatie te rekenen, want er zit gewoon totaal geen logica achter. Ik vraag me af of ze dan ook J.K.Rowling aanbidt, want die zou dus in dit geval de 'oppergod' in kwestie zijn. Echt een verspilling van je leven om zo geobsedeerd te zijn door HP dat je niet meer het verschil tussen dromen en werkelijkheid ziet. Zoals Perkamentus zelf ook al eens zei, overigens. Daar zouden Potterheads eens echt naar moeten kijken.

    Idyllic schreef:
    (...)

    Het gaat er niet per se om dat er 'ergere' dingen zijn, dat hoeft iets anders niet per se minder erg of minder vreemd te maken.

    Other than that; ik vind het gewoon ronduit belachelijk. Dat is gewoon mijn mening en dat is wat ik gewoon wilde zeggen. Voor mijn part blijft ze het 'aanhangen' en het een religie noemen, maar daarin hoeft ze niet op mijn acceptatie te rekenen, want er zit gewoon totaal geen logica achter. Ik vraag me af of ze dan ook J.K.Rowling aanbidt, want die zou dus in dit geval de 'oppergod' in kwestie zijn. Echt een verspilling van je leven om zo geobsedeerd te zijn door HP dat je niet meer het verschil tussen dromen en werkelijkheid ziet. Zoals Perkamentus zelf ook al eens zei, overigens. Daar zouden Potterheads eens echt naar moeten kijken.


    Nu schuif je eht meteen af op alle Potterheads, terwijl er genoeg mensen zijn die de boeken gewoon als boeken zien, en er levenslessen uithalen. Ja, sommige mensen zien eht als een relegie, maar dan zijn er ook nog mensen die simpelweg J.K. en de boeken geweldig vinden, wat ook een lichte vorm van aanbidding is, terwijl ze goed weten dat het niet echt is.
    Dan nog zie ik niet waarom je er een heel punt van maakt. It doesn't offend you in any way and it's really none of your business. Accepteer het of niet, draai je rug om en vergaat het. Zo moeilijk lijkt me dat niet.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Oh, dus wij mogen niks zeggen, maar jullie wel? Ook lekker eerlijk.
    Trouwens een hype kan je niet echt vergelijken met een religie of levensbeschouwing. Daar komt wel wat meer bij kijken.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik voorspel dat dit uit de hand gaat lopen (cat)


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    MyFairyKing schreef:
    Oh, dus wij mogen niks zeggen, maar jullie wel? Ook lekker eerlijk.
    Trouwens een hype kan je niet echt vergelijken met een religie of levensbeschouwing. Daar komt wel wat meer bij kijken.

    Vooralsnog is het een eigen keuze wat je gelooft, of juist wat níet. Je mag geerust zeggen wat je wilt, dat is ook weer een grondwet, maar het betekent niet dat het geen religie is in andermans ogen. Ik zie het niet zo, maar ik zie het wel als een levenswijze. :Y)


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Symphonia schreef:
    (...)
    Vooralsnog is het een eigen keuze wat je gelooft, of juist wat níet. Je mag geerust zeggen wat je wilt, dat is ook weer een grondwet, maar het betekent niet dat het geen religie is in andermans ogen. Ik zie het niet zo, maar ik zie het wel als een levenswijze. :Y)

    Levenswijze kan ik nog inkomen, maar een religie is het niet omdat het geen levensleer spiritualiteit of een hogere macht kent. Iets wat een religie moet hebben.
    Tuurlijk mogen zij het geloven, en het als een levensovertuiging zien. Maar om nou te zeggen dat wij niks over hun mogen zeggen en zij ons wel Muggles, klopt niet helemaal he.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ten schreef:
    (...)

    Nu schuif je eht meteen af op alle Potterheads, terwijl er genoeg mensen zijn die de boeken gewoon als boeken zien, en er levenslessen uithalen. Ja, sommige mensen zien eht als een relegie, maar dan zijn er ook nog mensen die simpelweg J.K. en de boeken geweldig vinden, wat ook een lichte vorm van aanbidding is, terwijl ze goed weten dat het niet echt is.
    Dan nog zie ik niet waarom je er een heel punt van maakt. It doesn't offend you in any way and it's really none of your business. Accepteer het of niet, draai je rug om en vergaat het. Zo moeilijk lijkt me dat niet.


    Met 'potterheads' bedoel ik niet álle potterheads, alleen degenen die het inderdaad als een religie zien. Dat heb ik dan verkeerd geformuleerd.

    Nee, ik heb er geen last van nee. Maar betekent dat meteen dat ik het moet accepteren? Heb ik er last van als iemand aan de andere kant van de wereld iemand zonder enige reden in elkaar slaat? Nee, dat heb ik niet, want dat verandert niets in MIJN leven. Toch is daar geen acceptatie voor op te brengen. Dit soort dingen vind ik gewoon verknipt in je hoofd, vooral als je - zoals zij ook doet - mensen die niet snappen dat ze het een religie noemt, meteen 'onzuiver' etc. noemt. Daar wordt ik gewoon kwaad van, en ja, dan zeg ik daar wat van. Voor de rest probeer ik haar er ook helemaal niet vanaf te brengen of wat dan ook en ik zal me ook niet met haar leven bemoeien, maar ik zal het ook niet begrijpen en ik zie gewoon niet in waarom ik het per se moet accepteren. Ik tolereer het, maar werkelijk accepteren zal ik in dit geval niet kunnen, want ik zie werkelijk niet in hoe je dit - op welke manier dan ook - als een religie kan beschouwen.

    Ik vind het hele goede boeken, en er staan best goede levenslessen in. Maar dat maakt het niet tot een religie. Ik ben sowieso niet zo religieus ingesteld dus voor mij hoeft dat ook niet. Maar wat eerder hierboven al werd gezegd, over dat HP niet echt gebeurd is en daarom geen religie kan zijn is onzin. Wie zegt dat alle verhalen uit de bijbel wel echt gebeurd zijn? Het gaat om de boodschap, niet om de echtheid ervan.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    MyFairyKing schreef:
    Oh, dus wij mogen niks zeggen, maar jullie wel? Ook lekker eerlijk.
    Trouwens een hype kan je niet echt vergelijken met een religie of levensbeschouwing. Daar komt wel wat meer bij kijken.


    Nee, van mij mag iedereen er iets over zeggen, maar waarom mensen nu direct belegigd moeten zijn snap ik niet. Zeg gewoon dat je het er niet mee eens ben and move. on.
    JIJ vind dat het geen religie is.
    De topicmaker wel.
    Discussion closed, hou er verder gewoon over op, niet? :W


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.