• Voor de uni moet ik een nota schrijven over een misverstand in de Nederlandse taal. Nu heb ik gekozen voor de herkomst van het woord ´fiets´, waar nogal wat theorieën over bestaan. Ook taalhistoricus Ewoud Sanders heeft hier een boek en een stuk (een column) over in NRC Handelsblad geschreven. Dit stuk kan ik echter niet vinden, omdat ik geen lid ben van de NRC en ik niet alle columns online kan zien. De nieuwste zijn namelijk afgeschermd voor alleen leden. Dus, is iemand hier misschien lid van de NRC en kan voor mij op de NRC-site kijken naar de column van Ewoud Sanders over ´Vice-Pferd´? Dat zou me echt heel erg helpen, want ik heb alleen dat nog nodig om mijn nota compleet te maken! (:

    [ bericht aangepast op 30 mei 2012 - 17:21 ]

    Clint schreef:
    (...)
    Ik probeer het later nog wel even, als ik op mijn goede computer zit, want dit ding hier is sloom ._.


    Hee, ik heb het al gevonden! Voor de columns moet je blijkbaar wel inloggen, maar de kranten kan ik wel terugzien. Heel raar. Boven in mijn schermpje staat namelijk ook opeens ´uitloggen´, terwijl ik niet ingelogd ben ofzo. Maar bij de krant van 27 februari heb ik ´m inderdaad gevonden (:

    In ieder geval echt supersuperbedankt dat je wilde helpen! (:

    Idyllic schreef:
    (...)

    Hee, ik heb het al gevonden! Voor de columns moet je blijkbaar wel inloggen, maar de kranten kan ik wel terugzien. Heel raar. Boven in mijn schermpje staat namelijk ook opeens ´uitloggen´, terwijl ik niet ingelogd ben ofzo. Maar bij de krant van 27 februari heb ik ´m inderdaad gevonden (:

    In ieder geval echt supersuperbedankt dat je wilde helpen! (:

    Oh, fijn dat het gelukt is^^
    En nou weet ik wel het abo-nummer uit m'n hoofd, levert het toch nog iets voor mij op lol xd.


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.