• [RPG] Hoe overleef ik.. de toekomst?

    Naar de boeken van Francine Oomen.
    © RPGrechten van mij, KolderKat.




    Ja, dat is een goede vraag. Ik, Rosa van Dijk, ben nu 16 jaar, bijna 17. Maar ja, school is al bijna afgelopen en Apenbil is op de één of andere manier weer terug in mijn leven. Esther, Jonas, Sascha en Noa zijn nog steeds in Limburg. Joy is nog steeds op reis, heb ik lekker veel aan :L. En Neuz, mijn lieve Neuz. Die zit ergens in Rotterdam. En die Enrico is er ook. Ja hallo!
    Hoe overleef ik… de toekomst? Survivaltips please!


    Het verhaal.

    Iedereen speelt gewoon zichzelf, hoe diegene is. We spelen zoals ze er in de serie uit zien. Uiteindelijk komt er toch een verhaallijn, bijvoorbeeld crisis, ruzie, weglopen en zo voorts.

    Het leven van de personen.

    Dat kun je eigenlijk al in het begin lezen. De meesten zijn 16 tot 17, behalve de ouders dan en natuurlijk Abel, Jade en Floor(tje). Rosa is hier nog in Amsterdam en de anderen in Limburg en Neuz in Rotterdam. Natuurlijk sturen ze nog wel mails naar elkaar en zitten ze op msn. Rosa en Neuz proberen wel elke dag van Amsterdam naar Rotterdam te gaan of andersom. Dat geld ook voor Rosa’s vriendinnen.

    E-mails.

    Rosa van Dijk < rosavandijk@fastmail.com >
    Heleen de Wit < heleen@fastmail.com >
    Vincent van Gelderen < neuz@fastmail.com >
    Esther Jacobs < esther@xs24.nl >
    Jonas de Leeuw < jdl@xs22.nl >
    Joy < joyfreedom@fastmail.com >
    Carmen < carm@live.nl >
    Marieke van Heemskerk < mariekevh@xs42.nk >
    Chayenne de Graaf < chay@fastmail.nl >
    Sharone < sharoneJWZ@live.com >

    Regels.

    Als je een week afwezig bent en je hebt het niet gemeld, ben je sowieso je rol kwijt .
    Je mag maar één persoon, als het niet zo snel loopt, mag je er twee. Met mijn toestemming!
    Geen one-liners, minimaal 3 a 6 zinnen. Behalve bij een msn-gesprek!
    Bij IC (In Character) moet je als je persoon praten. Bij OOC moet je met haakjes. [] – {} – () - ||.
    De verzonnen personen mogen géén bekende mensen zijn.
    Je moet echt actief zijn.
    Je moet redelijk ervaring hebben.
    Geen geruzie buiten IC.
    Als een topic vol is moet je wachten tot ik er ben. Ik geef aan een paar mensen de codes en alleen die mensen mogen als een topic vol is en ik weg ben een nieuw topic openen.
    Naamverandering doorgeven. Ik ga echt niet lopen zoeken of je nog actief bent, je naam veranderd is of dat soort dingen. Als je naam dus niet veranderd is op de lijst en je dat niet gezegd hebt moet je niet boos worden. Dan heb je gewoon pech gehad.
    Als ik een personage vergeten bent, zeg het even, dan pas ik het aan ;’).


    Rollen.

    Rosa van Dijk. | Kolderkat.

    Vincent van Gelderen, Neuz. | xJohnnyDepp.
    Sascha. | Gereserveerd door Symphonia.
    Jade. | Gereserveerd door Gaisford.
    Esther Jacobs. | 4Everdeen.
    Jonas de Leeuw. | xJohnnyDepp.
    Carmen. | Gaisford.
    Joy. | Tisiphone.

    Verzonnen, 2/5.

    Chayenne de Graaf. | Nightshot.
    Sharone. | KaulitzGurl.

    Hoe beginnen we?

    Iedereen doet gewoon hoe hij/zij zelf doet en gaat naar school of zit thuis, en zo voorts.

    Topics.

    Rollenlijst.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 16:14 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Rosa van Dijk.

          Ik bijt weer op mijn pen.
          RosaHeartNeuz zegt: Echt waar? Ik zal es vragen aan Neuzzie of hij hem ook werkelijk kent. Hoe heet die gast?


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Jonas
    'hmmm ik jou van Italiaans!' zeg ik vrolijk. 'Wanneer ik bij jullie eten?' lach ik. 'Aii apenbil is een heks, verbranden die hap!!'

    Neuz
    Neuzzz<3Rooz; hier is het saaaaai zonder u :( Hier een kus voor op je neus!
    Glimlachend druk ik op verzenden. Ik had een verassing voor haar maar dat liet ik nog even zo.



    {sorry voor korte reacties ben bj zwembAd/...}


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Chayenne

    Chay zegt: Joshua.. verstuur ik.
    Ik tik wat met mijn voet en pak dan toch mijn duits boek erbij.
    Beetje leren..

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 16:32 ]


    El Diablo.

    Rosa van Dijk.

          Opeens hoor ik de stem van Jonas weer. 'Joontje ik dacht dat je dood was man,' lach ik, 'jaaa, we gaan Apenbil weer gewoon eten inplaats van Italiaans. Ik vraag wel aan ma of je morgen mag komen eten ofzuww!' Ik lach even.
          Ik klik op het icoontje van Neuz, daarvoor had ik dat van Chayenne nog gelezen.
          RosaHeartNeuz zegt: Awh! Jij krijgt ook een kusje hoorrr Neuzzie! Zal ik vragen of ik zometeen met de trein naar Rotterdam mag komen? Owjah, Neuz, ken jij ene Joshua? Chayenne zegt dat diegene jou kent
          Ik glimlach even, zou Jonas dat merken?

    [Maakt niet uit hoor Rolo (:.]

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 16:35 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Neuz
    Nu moest ik nadenken. Ik ging nu niks zeggen.
    Neuzz<3Rooz: Nee sorry roos want ik heb al met iemand anders afgesproken om te gaan spuiten. Er is een mooi plekje vrijgekomen gister... en ja josh ken ik!!!
    Ik grinnik zacht.

    Jonas: 'Jaa goed idee!' roep ik enthousiast en glimlach. 'ik ga meteen vagen! Wacht even hoor.' meteen ren ik weg. Gelijk ben ik weer bij rosa. 'Het mag!!' grijns ik vrolijk.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Carmen

    Ik pak mijn mobiel van de tafel af en ga naar berichten.
    Een paar klikken later begin ik een bericht te typen aan Rosa.
    Ga je zo mee naar het zwembad? xx, car
    Als het bericht is verstuurd pak ik een glas cola in de keuken.
    Ik ga aan de keukentafel zitten en wacht tot Roos reageert.


    Daddy always said: If boy's don’t like you they are gay.

    Rosa van Dijk.

          Ik bekeek het berichtje van Neuz.
          RosaHeartNeuz zegt: Kan je morgen wel? Anders ga ik dood omdat ik je zo mis en dan zit ik met Hangbuikzwijn en Apenbil opgescheept D:
          Ik klik weer op het icoontje van Jonas. 'Yes! Jonas, aangezien ik niet naar Neuz kan..' Ik hoor mijn telefoon trillen. 'Wacht ff.' Ik ren eerst naar beneden om alles te vragen, Alexander zei nee maar meneer Ravioli en ma zeiden ja. Ik ren weer terug naar boven. 'Het mag!'
          Ik bekijk het berichtje en krijg een glimlach op mijn gezicht. Ja, lijkt me leuk Car! Als het mag van Jonas' ouders, mag hij dan ook mee? ;AAA. Kom je ook bij mij eten en logeren? xx'Roos
          'Joon, Carmen stuurde me net een berichtje, je kan vandaag ook mee met ons naar het zwembad en dan kan je blijven eten, je kan dan ook misschien blijven slapen, als Carmen wil?'
          Ik klikte op het icoontje van Chayenne.
          RosaHeartNeuz zegt: Neuz kent Yoshua ;a

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 17:21 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Chayenne

    Chay zegt: Haha, heb je straks wat te doen? verstuur ik.
    Ik haal een hand door mijn haar, en wacht op een antwoord.


    El Diablo.

    Neuz
    Ik denk even na.
    Neuzzz<3Rooz: nope, sorry... Ga ik met buurmeisje handtekeningen verzamelen voor de buurt. Maar ik moet gaan nou! Liza staat al te wachten. Love u!
    Meer kon ik snel niet bedenken. Wist rosa veel dat ik geen buurmeisje had en dat Liza niet bestond. Ik propte le spullen die ik nodig had in mijn reistas, pakte mijn mobiel , portemonnee en iPod en rende de trap af. 'Doei mam!' riep ik en ik liep de achterdeur uit. Daar pakte ik mijn fiets en ging naar het station.

    Jonas:

    Leuk! Zeg ik blij. 'Dan pak ik alles en dan ga ik met de trein naar je toe.
    Tot straks!' ik begin alvast alles in een tas te proppen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Rosa van Dijk.

          RosaHeartNeuz zegt: Geen idee, Car smste me en ik moet nog antwoord van Joon om te kunnen eten, geloof ik, morgen ben ik bezet want dan ga ik wáárschijnlijk met Neuz spuiten
          Ik hou mijn telefoon goed in de gaten.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Chayenne

    Chay zegt: Waar ga je dan heen?? verstuur ik.
    Ik verveel me dood hier, misschien kan ik mee.


    El Diablo.

    KolderKat schreef:
    Rosa van Dijk.

          RosaHeartNeuz zegt: Geen idee, Car smste me en ik moet nog antwoord van Joon om te kunnen eten, geloof ik, morgen ben ik bezet want dan ga ik wáárschijnlijk met Neuz spuiten
          Ik hou mijn telefoon goed in de gaten.



    Neuz zei wat!! Niet dat ze dat leuk vind maar Okeej :p


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Rosa van Dijk.

          'Tot straks Joon de Boon!' zeg ik en ik sluit het gesprek af. Ik sluit Neuz ook af omdat hij weg ging. Van Carmen had ik nog steeds niets gehoord. Ik ging weer naar Chayenne.
          RosaHeartNeuz zegt: Ik ga geloof ik naar het zwembad met Jonas en Carmen dus, maar morgen heb ik wel misschien tijd omdat Neuz dan ook weg is ;p! Wacht.. Neuz is vandaag al weg en morgen ook, zou hij vreemd gaan?
          Ik pak mijn telefoon en zoek Jonas op. Jonas, voor ik het vergeet: moet ik je ophalen bij het station? Greeetttzzzz Rooske. Ik verzend het en lach even.

    [ bericht aangepast op 27 mei 2012 - 17:42 ]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    xJohnnyDepp schreef:
    (...)


    Neuz zei wat!! Niet dat ze dat leuk vind maar Okeej :p


    [Haha heb al gereageerd ;D]


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Chayenne

    Chay zegt: Zwembad?! ;O Ik wil mee!! verstuur ik lachend.
    Ik vlecht mijn haar snel, en maak het vast.


    El Diablo.