• Een tijdje geleden heb ik blonde highlights laten zetten bij de kapper, maar nu wil ik graag mijn haar volledig laten blonderen naar echt een lichtblonde kleur. Het enige probleem is dat ik dit al eerder heb geprobeerd bij een kapper een aantal jaar geleden, maar toen kon ik blijkbaar niet tegen de haarverf, en kreeg ik daar echt last van en moesten ze stoppen met verven. Blijkbaar kan ik dus niet tegen de ammonia/peroxide die in die kappersverf zit... Dus eigenlijk wilde ik vragen of jullie weten of er ook kappersverf is zonder dat spul? Want ik thuisverfpakjes heb je ook verschillende waar dat niet in zit. En hebben jullie misschien tips voor als ik het zelf zou willen doen/hebben jullie daar ervaring mee? Van mezelf is mijn haar donkerblond tot lichtbruin.

    Ik denk niet dat dat zonder kan. Als je namelijk wilt blonderen, moet je ammonia gebruiken, want dat 'bleekt' het zo.
    Maar het kan ook goed zo zijn dat dit niet is, maar volgens mij moet je met blonderen een bleekmiddel gebruiken...


    Deep inside, I've never felt alive

    Ze zeggen dat er geen ammoniak meer in haarverf zit, maar ik betwijfel dat. Het eerste dat je ruik tijdens het kleuren is ammoniak. Nouja ik heb niet meteen een pakje liggen, dus ik weet niet echt wat er allemaal inzit. Ik wil ook eens blond gaan om het dan zoals van Hayley Williams te doen, maar ik durf niet omdat ik nu bruin haar heb en ik het wss zal moeten ontkleuren, wat al helemaal niet goed voor je haar in.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WATIC schreef:
    Ze zeggen dat er geen ammoniak meer in haarverf zit, maar ik betwijfel dat. Het eerste dat je ruik tijdens het kleuren is ammoniak. Nouja ik heb niet meteen een pakje liggen, dus ik weet niet echt wat er allemaal inzit. Ik wil ook eens blond gaan om het dan zoals van Hayley Williams te doen, maar ik durf niet omdat ik nu bruin haar heb en ik het wss zal moeten ontkleuren, wat al helemaal niet goed voor je haar in.

    that.
    Maar ik zag vandaag ergens bij een kapper dat ze daar verf zonder ammoniak gebruikten. Maar als je het wilt bleken zit er volgens mij wel ammoniak in...

    [ bericht aangepast op 25 mei 2012 - 17:41 ]


    Remember when...

    Hmm, dat is wel balen... Ik weet alleen niet of mijn haar ook echt volledig ontkleurd hoeft te worden, want er zitten sowieso ook nog hightlights in. En zelf verven? Want het rare is dat ik ook eens mijn haar gepoogd heb te blonderen daarmee, maar dan wordt het meer roodachtig. Maar daar had ik dan helemaal geen last van. Zijn er misschien mensen die dat wel eens zelf hebben gedaan en me kunnen uitleggen hoe dan precies?

    Idyllic schreef:
    Hmm, dat is wel balen... Ik weet alleen niet of mijn haar ook echt volledig ontkleurd hoeft te worden, want er zitten sowieso ook nog hightlights in. En zelf verven? Want het rare is dat ik ook eens mijn haar gepoogd heb te blonderen daarmee, maar dan wordt het meer roodachtig. Maar daar had ik dan helemaal geen last van. Zijn er misschien mensen die dat wel eens zelf hebben gedaan en me kunnen uitleggen hoe dan precies?
    Ik kleur mij haar zelf, maar blond deed ik nog niet. Het kan best wel dat je haar toen niet blond was, want ze raden meestal af om van bruin naar blond te gaan met die pakjes. Bij ontkleuren zal er wss wel wat ammoniak inzitten. Ze raden meestal dan aan om wat achter je oor te doen en dan moet je kijken of je er binnen de 24u uitslag van krijgt. Zoniet, kan je het thuis zelf doen zonder er last van te hebben.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Volgens mij zit er altijd ammoniak in als ze moeten ontkleuren..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Bleken!

    WATIC schreef:
    (...)Ik kleur mij haar zelf, maar blond deed ik nog niet. Het kan best wel dat je haar toen niet blond was, want ze raden meestal af om van bruin naar blond te gaan met die pakjes. Bij ontkleuren zal er wss wel wat ammoniak inzitten. Ze raden meestal dan aan om wat achter je oor te doen en dan moet je kijken of je er binnen de 24u uitslag van krijgt. Zoniet, kan je het thuis zelf doen zonder er last van te hebben.


    Oké, ja, dan zal ik dat sowieso wel van tevoren doen (krul) Maar ik kan wellicht ook gewoon beter aan de kapster vragen of zij er misschien wel een oplossing op weet. Want ik wil het wel graag x) Bedankt iig!

    [ bericht aangepast op 25 mei 2012 - 18:11 ]

    Doe citroen in je haar en ga in de zon zitten?


    We're all mad here.

    Ik zou zeggen, ga naar de kapper en vraag het ;d


    One Ring to Rule Them All. One Ring to Find Them. One Ring to Bring Them All and In The Darkness Bind Them.