Beste Q users,
De laatste tijd merken wij steeds meer dat er ontevredenheid heerst over de gang van zaken momenteel. Enkele voorbeelden die we hiervan kunnen noemen is dat niet ieder topic meer prioriteit heeft wat updaten betreft en het feit dat we brutaal en arrogant zouden zijn.
Het schijnt de meeste mensen echter te ontgaan dat de crewmembers géén computerprogramma’s zijn die 24/7 op de site alles draaiende houden. Wij zijn mensen die op vrijwillige basis meehelpen om deze site zo leuk mogelijk te houden voor de ruim 700 anderen die uren aanwezig zijn. Dit betekend dus ook dat deze crewleden nog naar de middelbare school/hoge school/universiteit gaan en dus, net zoals vele andere users, tentamens of examens hebben.
Wij willen nu, na veel ergernissen die we allemaal proberen te onderdrukken, nog maar eens benadrukken dat we niet meer kunnen dan werken NAAST ons eigen leven. School heeft prioriteit, en naast school gaan wij ook gewoon naar vrienden of een dagje naar familie. Dit is voor iedereen een drukke periode, met de gevolgen dat het iets langer kan duren voor je antwoord krijgt op een PB of GB bericht, voor er een topic is geüpdate of voor de bèta’s alle aanvragen hebben weggewerkt. Een beetje respect en geduld zou al een hoop schelen en ergernissen van beide kanten voorkomen.
Wat onze ‘houding’ hier op Q betreft, zoals eerder aangegeven zijn we mensen én ook wij hebben dus een mening, die kan bij sommigen in het verkeerde keelgat schieten, dat is dan jammer. Maar niemand kan ons verplichten om te zwijgen of onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven, helemaal niet als men achter onze rug om denkt te kunnen praten zonder dat we erachter komen. Als er problemen zijn meld dat dan gewoon bij ons en we zullen het proberen op te lossen.
Momenteel staan de meeste crewleden op het punt om het werk helemaal aan de kant te leggen tot de examens voorbij zijn en dat is iets wat we met zijn allen moeten vermijden. Laten we het dus proberen een beetje gezellig te houden, want de examens op zich veroorzaken al genoeg stress en spanningen.
We willen trouwens wel even de users bedanken die geduldig zijn en begrip voor ons hebben. Dank jullie wel voor de support!
Dank voor het begrip,
De crew
-
24 mei 2012 - 20:0724 mei 2012 - 22:20
@Alwin: Je hebt de verkeerde opleiding gekozen. Briljant gesproken.
"Well, well. Look who we've got here!"
25 mei 2012 - 0:11Salamander schreef:
(...)
Alwin is een schat
Opeens? Jij weet ook niet wat je wilt <_<
@Annabeth
Hoezo? Wat had ik dan moeten worden? Professionele moderator?quidquid excusatio prandium pro
25 mei 2012 - 0:14Eeyore schreef:
(...)
O, God. Begin niet weer over die vriendjespolitiek (no_chears)
Die nochtans zeer duidelijk aanwezig is.
Plus dit hé: Maar niemand kan ons verplichten om te zwijgen of onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven. vind ik erg, want wij moeten het wel doen of we zijn 'onbeleefd', 'tonen geen respect' en nog verdere gezeik.25 mei 2012 - 0:18Politiek is niets voor mij, want daar vreet ik me helemaal op Annablub, maar dank...
Even voor de duidelijkheid, dit is geschreven namens de hele crew, na een goed overleg en verschillende woedeaanvallen(in ieder geval van mijn kant over sommige topics en onderwerpen).
Ik zou het dus ook op prijs stellen dat enkelen van jullie niet wéér gaan lopen drammen over of mods wel of niet offtopic gaan want daar ging dit hele topic niet eens over. Dit was een mededeling dat alles een stukje langzamer gaat of even stilstaat, niet dat we over vliegende varkens praten in een topic dat over de tweede wereldoorlog gaat.
En voor degene die zeggen dat wij een voorbeeldfuncie hebben als crew, de meesten, die ons hierover aanvallen, volgen ons voorbeeld niet echt op als we kalm een situatie proberen op te lossen of als de moderators na een tijdje een waarschuwing gaan uitdelen als het echt uit de hand begint te lopen.
Op het moment dat ze alles echt volgens de regels gaan doen beginnen de meesten hier weer te zeuren dat ze een waarschuwing hebben gekregen omdat ze één bericht offtopic hebben geplaatst. Ook wij crewleden houden wel van en lolletje(geloof het of niet maar ook wij schijnen een dosis humor en een vlaag sarcasme te hebben).
@Watic, Op het moment dat wij 'persoonlijk' aangevallen worden over iets, kun je er inderdaad van op aan gaan dat je een discussie/'ruzie' krijgt. Crewlid of niet, want wij zijn naast onze functie ook gewoon users, als je een vette bek tegen mij hebt kun je er één terug verwachten zoals je zelf ook zegt(van mij in ieder geval) want ik pik bullshit net zo min.
Gelukkig hoeven bèta's zich minder zorgen te maken over wat we wel en niet kunnen doen doordat we geen formele waarschuwingen 'kunnen' geven (kunnen we wel doen maar er zal geen hond zijn die er wat op uit doet x]) of mensen kunnen bannen voor spammen/reclame/veelvuldig offtopic blijven gaan na waarschuwingen etc etc. maar waarom zouden wij wel alles moeten slikken wat niet gepast is, en worden wij meteen vuil aangekeken op moment dat wij een ongepaste opmerking terug maken?
Ons inhouden vergt ook veel geduld en energie, bij sommige topics kan ik gewoon beter weggaan omdat ik er anders zo'n scheldpartij neerplaats dat men er niet goed van wordt, maar soms moeten wij ook wat kwijt. Ook wij hebben momenten dat we een kookpunt bereiken, dat was nu ook het geval, en we hebben samen een bericht met een nette uitleg geplaatst waar ieder crewlid zich in kan vinden. En nu is er stoom van de klep af omdat we ons zegje hebben gedaan. Er is nu een duidelijk bericht naar jullie toe, iedereen weet wat er aan de hand is, en verder is er niets veranderd, we zijn nog steeds hier, nog steeds bezig, alleen hebben we nu wat meer tijd nodig omdat we druk zijn en ook last hebben van stress.25 mei 2012 - 0:20Marling schreef:
(...)
Plus dit hé: Maar niemand kan ons verplichten om te zwijgen of onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven. vind ik erg, want wij moeten het wel doen of we zijn 'onbeleefd', 'tonen geen respect' en nog verdere gezeik.
Nee maar we verplichten jullie niet om onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven? En jij kan nu toch gewoon zeggen wat je wil?
Wat is er erg aan dat wij dat ook moeten kunnen doen?25 mei 2012 - 0:30Marling schreef:
(...)
Plus dit hé: Maar niemand kan ons verplichten om te zwijgen of onder alle omstandigheden vriendelijk te blijven. vind ik erg, want wij moeten het wel doen of we zijn 'onbeleefd', 'tonen geen respect' en nog verdere gezeik.
Ehm... Jij bent onbeleefd en toont geen respect en krijgt gezeik. Jij bent onbeleefd in het uiten van jouw mening. De mening die jij uit is dat de mods onbeleefd zijn en geen respect tonen, en daarvoor krijgen ze helaas gezeik, onder andere dus van jou.
Zie je! Jullie worden gelijk behandeld. Probleem opgelost
Ik vind dat je er pas een probleem van mag maken als je ook een waarschuwing krijgt omdat je niet aardig genoeg bent, en ik wil wedden dat je die niet hebt noch krijgtquidquid excusatio prandium pro
25 mei 2012 - 0:32Tigger schreef:
(...)
Ehm... Jij bent onbeleefd en toont geen respect en krijgt gezeik. Jij bent onbeleefd in het uiten van jouw mening. De mening die jij uit is dat de mods onbeleefd zijn en geen respect tonen, en daarvoor krijgen ze helaas gezeik, onder andere dus van jou.
Zie je! Jullie worden gelijk behandeld. Probleem opgelost
Ik vind dat je er pas een probleem van mag maken als je ook een waarschuwing krijgt omdat je niet aardig genoeg bent, en ik wil wedden dat je die niet hebt noch krijgt
Ik heb nochtans een een waarschuwing gehad omdat ik 'Je oma' als reactie gaf op het topic van een faker. Maar goed, je zult vast wel gelijk hebben.25 mei 2012 - 0:33Ik ben steeds van mening dat je die mensen maar een maand voor crewlid moeten laten spelen. Weten ze zelf hoe het is om mod/bèta/bemiddelaar te zijn...
Ik weet dat dit onmogelijk is, I know.
Ik merk er trouwens vrij weinig van, want elke keer dat ik te vragen had of een PB'tje heb gestuurd, had ik vrijwel meteen een antwoord.
Verder ben ik het er hélemaal mee eens dat school vóór Q gaat en ik wens iedere mod, bèta of bemiddelaar succes met haar examens of tentamens of proefwerken!Deep inside, I've never felt alive
25 mei 2012 - 1:41Leela schreef:
Ik heb er niet echt last van dat de moderators en de bèta's weg zijn, heb hun hulp bijna nooit nodig. Maar ja, zo lang jullie respect voor ons hebben - wat tot nog toe altijd zo is geweest - dan hebben wij (of in ieder geval ik) dat ook voor jullie."A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife
25 mei 2012 - 15:40Tigger schreef:
(...)
Opeens? Jij weet ook niet wat je wilt <_<
@Annabeth
Hoezo? Wat had ik dan moeten worden? Professionele moderator?
Alwin, ik heb echt niets tegen jou.
Ik heb alleen een totaal ander soort humor dan jij.I am an idiot, I move.
25 mei 2012 - 15:50Salamander schreef:
(...)
Alwin, ik heb echt niets tegen jou.
Ik heb alleen een totaal ander soort humor dan jij.
Ik meen mij een uitspraak van jou te herrineren die 100% het tegenovergestelde beweerdequidquid excusatio prandium pro
25 mei 2012 - 15:56Stiekem vind ik dat Q voor een site waar de gemiddelde leeftijd rond de veertien ligt, dit soort dingen wel erg serieus aanpakt x].
i put the fun in funeral
25 mei 2012 - 16:16Marling schreef:
(...)
Nee, dat leg je helemaal verkeerd uit. Zolang het maar respectvol is, mag iedere user zeggen wat 'ie wil. Wij stellen onszelf heus niet boven jullie (:"I shut my eyes in order to see.'
25 mei 2012 - 16:19Audacity schreef:
Stiekem vind ik dat Q voor een site waar de gemiddelde leeftijd rond de veertien ligt, dit soort dingen wel erg serieus aanpakt x].
Dat moet ook wel anders word het hier een ramp/chaos. ._.Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.
25 mei 2012 - 16:22