• Some Miss Universe Canada supporters complain of transgender spotlight


    TORONTO - A transgender contender at Miss Universe Canada is unfairly taking the spotlight away from other contestants, complained friends and relatives of some rivals as the race began with swimsuit and evening gown events Thursday.

    Wannabe beauty queen Jenna Talackova has dominated media attention for weeks, starting with her high-profile fight to enter the contest even though she was born male.

    The leggy blond from Vancouver underwent a sex change operation four years ago and is the first transgender contestant to compete for the title of Miss Universe Canada.

    Supporters of some other competitors complained during intermission that Talackova's sensational story has overshadowed worthy challengers.

    (Lees verder...)


    Wat vinden jullie hiervan als zo'n vrouw geweigerd wordt? (En ja, het is een vrouw als zij zich zo ziet en om heeft laten bouwen)
    Ik vind het pure discriminatie.
    Ik quote hierbij even iemand anders die reageerde op het forum waar ik het vond. Ik houd niet van quoten, maar ze heeft meer dan gelijk.

    Originally Posted by Chi
    She is transgender.
    She was male due to the fact she has/had a penis and her chromosome combination is XY.
    Psychologically she was a female since birth (mentally and neurological structure) and now her hormones and body reflect that.
    Who are you to judge what is a woman and what is a man? Who cares if she enters the beauty pageant? She's a decent looking person.

    [ bericht aangepast op 24 mei 2012 - 10:43 ]


    Til hug og blod.

    Echt een hele mooi vrouw.
    Ik deel jou mening ja. Ik vind het verschrikkelijk dat anderen haar daarop aanvallen omdat zij het meeste aandacht krijgt. Van jaloezie gesproken


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Negligible schreef:
    Echt een hele mooi vrouw.
    Ik deel jou mening ja. Ik vind het verschrikkelijk dat anderen haar daarop aanvallen omdat zij het meeste aandacht krijgt. Van jaloezie gesproken


    Terwijl het echt geen wedstrijd van natuurlijke schoonheid is, want bijna elke vrouw die mee doet heeft wel iets laten doen. Vollere lippen, grotere borsten, strakker buikje: Anything goes. Maar dit kan dan niet?
    Ugh, no.


    Til hug og blod.

    Ze ziet er tenminste zo op het eerste oog wel mooi uit


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Negligible schreef:
    Echt een hele mooi vrouw.
    Ik deel jou mening ja. Ik vind het verschrikkelijk dat anderen haar daarop aanvallen omdat zij het meeste aandacht krijgt. Van jaloezie gesproken


    Deep inside, I've never felt alive

    Die persoon die je quote heeft gelijk. Maar er zullen altijd mensen zijn die daar helaas anders over denken. zoals iemand anders ooit zei:
    Your biological sex you were born with is not necessarily your actual gender. Gender is something more psychological.
    zoiets was het en daat zet ik me volledig achter.

    Daarbij is eht, zoals jij zei, geen wedstrijd om natuurlijke schoonheid. als dat eht was zou ik de weigering begrepen hebben: Niet omdat haar penis nu een vagina is - om het even cru te zeggen - maar omdat ze dus plastische chirugie heeft ondergaan. But lots of the woman in that contest did stuff like that.

    Sigh. I predict the world might have changed its views by the time i'm 80... and I shall tell me grandchildren: People used to be idiots.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Negligible schreef:
    Echt een hele mooi vrouw.
    Ik deel jou mening ja. Ik vind het verschrikkelijk dat anderen haar daarop aanvallen omdat zij het meeste aandacht krijgt. Van jaloezie gesproken


    Believe in yourself.

    Op het eerste oog zou ik niet eens zeggen dat het een man is geweest. Ook ik ben het eens met je quote. Ik vind dat zo iemand gewoon mee zou mogen doen.


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ze is echt prachtig en die andere vrouwen zijn gewoon bitches -.-'


    Life is hard and then we die

    Dat is echt belachelijk. Ze was een man. Strikt gezien is er dan geen enkele reden waarom ze niet zou mogen meedoen.
    Alleen al omdat ze zo lullig doen tegen haar mag ze winnen van mij.

    Hoewel ik haar niet knap vind.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    DarkSavior schreef:
    Op het eerste oog zou ik niet eens zeggen dat het een man is geweest. Ook ik ben het eens met je quote. Ik vind dat zo iemand gewoon mee zou mogen doen.


    Your make-up is terrible

    Escritura schreef:
    Die persoon die je quote heeft gelijk. Maar er zullen altijd mensen zijn die daar helaas anders over denken. zoals iemand anders ooit zei:
    Your biological sex you were born with is not necessarily your actual gender. Gender is something more psychological.
    zoiets was het en daat zet ik me volledig achter.

    Daarbij is eht, zoals jij zei, geen wedstrijd om natuurlijke schoonheid. als dat eht was zou ik de weigering begrepen hebben: Niet omdat haar penis nu een vagina is - om het even cru te zeggen - maar omdat ze dus plastische chirugie heeft ondergaan. But lots of the woman in that contest did stuff like that.

    Sigh. I predict the world might have changed its views by the time i'm 80... and I shall tell me grandchildren: People used to be idiots.


    Ik denk dat een beetje te vroeg gegrepen is, helaas. Ze verwachten dat de volgende generaties juist verder achteruit gaan, richting de jaren 30/40. Inclusief racisme e.d.. We hebben nog wel een héél lange weg te gaan voor de wereld z'n scheve blinde kappen af doet.


    Til hug og blod.

    Waar slaat dit op, ben het ermee eens dit noem ik discriminatie

    Tenzij ik me sterk vergis gaat het bij een missverkiezing om het uiterlijk. Aangezien ze nu een vrouw is zie ik het probleem niet en zit al dat gedoe over haar geslacht wel degelijk tussen de oren.