• Hallo allemaal
    Ik denk dat ik wel op het juiste deel van het forum zit dus hier gaan we.
    Ik zit met een klein probleempje, ik ben op zoek naar een speciale nagellak - tenminste ik denk toch dat hij speciaal is -
    Ik zal een foto plaatsen zodat jullie misschien kunnen helpen en zeggen waar ik deze nagellak vindt..
    Alvast heel erg bedankt allemaal
    Dikke zoen!!


    WANTED!!


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Wil je matte, zwarte nagellak of een matte topcoat?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    The interweb. Bij de bijenkorf verkopen ze ook chanel make-up maar het zou me verbazen als zoiets specifieks er tussen zit. Je weet wel hoe prijzig dat is toch?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    The interweb. Bij de bijenkorf verkopen ze ook chanel make-up maar het zou me verbazen als zoiets specifieks er tussen zit. Je weet wel hoe prijzig dat is toch?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik heb enkele matte nagellakken, maar dat waren TE's en niet meer verkrijgbaar.

    Als je voor het meest budgetproof antwoord gaat, kun je het beste een gewone zwarte lak kopen en een matte topcoat. Ik vind persoonlijk de matte topcoat van de Hema heel goed. Ik heb er meerdere getest en deze vind ik de fijnste. Beide kan je goedkoop kopen en is in totaalbedrag waarschijnlijk lager dan een flesje Chanelnagellak. Ook kan je dan de zwarte lak steeds hergebruiken ook al heb je geen zin in een matte finish en hetzelfde voor de matte topcoat want die kan je ook op iedere andere lak doen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik heb enkele matte nagellakken, maar dat waren TE's en niet meer verkrijgbaar.

    Als je voor het meest budgetproof antwoord gaat, kun je het beste een gewone zwarte lak kopen en een matte topcoat. Ik vind persoonlijk de matte topcoat van de Hema heel goed. Ik heb er meerdere getest en deze vind ik de fijnste. Beide kan je goedkoop kopen en is in totaalbedrag waarschijnlijk lager dan een flesje Chanelnagellak. Ook kan je dan de zwarte lak steeds hergebruiken ook al heb je geen zin in een matte finish en hetzelfde voor de matte topcoat want die kan je ook op iedere andere lak doen. =)


    Ooo dank je wel voor me te helpen...
    Nu ga ik zeker eens een kijkje nemen
    Heel erg bedankt ;)


    'Yeah, that’s right! You better run! She’s our friend and she’s crazy!' - Stranger Things

    Hij is wel heel erg leuk! Ik denk dat je op internet moet kijken (:


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.

    Inderdaad, zwarte nagellak en een matte topcoat van de Hema zou hetzelfde effect moeten hebben en is waarschijnlijk goedkoper. Volgens mij zit je dan rond de vijf of zes euro. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn topics.


    Alleen maar tranen van geluk

    Je kunt deze look inderdaad op verschillende manieren verkrijgen

    1. een echte zwarte matte lak: dit zorgt voor het mooiste resultaat. Bij topcoats heb je namelijk vaak dat ze na een paar dagen eraf slijten. Mijn absolute favoriet is Zoya Dovima. Deze kost 14 euro, maar is mooi!

    2. Een matte topcoat.
    Op het plaatje is er ook gebruik gemaakt van een matterende topcoat, maar je ziet wel gelijk dat het een duurder merk is. Drogisterij matte-topcoats zijn vaak een stuk minder mat. Die van Chanel heet officieel topcoat velvet en kost €22,50. Essie heeft ook een erg goede: matte about you. Die is geloof ik rond de 13 euro. China Glaze heeft ook een fijne matterende topcoat,'matte magic' deze kost 5 euro. Dan hebben budget merken HEMA en Miss sporty (en etos huismerk dacht ik ook) nog een matterende topcoat in het assortiment zitten waarbij die van HEMA rond de 3 euro is, maar best streperig lakt(dat zie je dus ook terug in je lak) en bij die van Miss sporty het kwastje niet tot de bodem komt,waardoor je het potje op de helft al kunt weggooien.

    3. zelf een matte topcoat maken!

    Door een flesje topcoat te nemen, en er zelf maizena door te doen, kun je een matte topcoat maken. Zorg ervoor dat het flesje voor ongeveer 3/4 vol zit, vul aan met maizena, schud heel goed, laat 24 uur staan en tadaa, je eigen matte topcoat. Dit is denk ik as cheap as it gets.

    4. ook zou je een ridgefiller erover heen kunnen doen. Deze drogen vaak matte op, maar je moet wel oppassen: veel ridgefillers hebben een kleurtje, en dit zie je natuurlijk ook op het eindresultaat!

    Zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt!


    The night is dark and full of terrors.

    Als je glanzende nagellak boven stoom houdt (pannetje water op het vuur, hup even koken), wordt het ook mat. Geheel gratis, mits je een glanzende zwarte nagellak hebt.


    everything, in time

    Stormborn schreef:
    Je kunt deze look inderdaad op verschillende manieren verkrijgen

    1. een echte zwarte matte lak: dit zorgt voor het mooiste resultaat. Bij topcoats heb je namelijk vaak dat ze na een paar dagen eraf slijten. Mijn absolute favoriet is Zoya Dovima. Deze kost 14 euro, maar is mooi!

    2. Een matte topcoat.
    Op het plaatje is er ook gebruik gemaakt van een matterende topcoat, maar je ziet wel gelijk dat het een duurder merk is. Drogisterij matte-topcoats zijn vaak een stuk minder mat. Die van Chanel heet officieel topcoat velvet en kost €22,50. Essie heeft ook een erg goede: matte about you. Die is geloof ik rond de 13 euro. China Glaze heeft ook een fijne matterende topcoat,'matte magic' deze kost 5 euro. Dan hebben budget merken HEMA en Miss sporty (en etos huismerk dacht ik ook) nog een matterende topcoat in het assortiment zitten waarbij die van HEMA rond de 3 euro is, maar best streperig lakt(dat zie je dus ook terug in je lak) en bij die van Miss sporty het kwastje niet tot de bodem komt,waardoor je het potje op de helft al kunt weggooien.

    3. zelf een matte topcoat maken!

    Door een flesje topcoat te nemen, en er zelf maizena door te doen, kun je een matte topcoat maken. Zorg ervoor dat het flesje voor ongeveer 3/4 vol zit, vul aan met maizena, schud heel goed, laat 24 uur staan en tadaa, je eigen matte topcoat. Dit is denk ik as cheap as it gets.

    4. ook zou je een ridgefiller erover heen kunnen doen. Deze drogen vaak matte op, maar je moet wel oppassen: veel ridgefillers hebben een kleurtje, en dit zie je natuurlijk ook op het eindresultaat!

    Zo. Ik hoop dat je er wat aan hebt!

    Ik heb die van de Hema ook en bij mij trekt hij niet streperig. Ik heb zelfs bewijs op Q staan in mijn nail art story. En ik heb ook nog nooit meegemaakt dat het matte er afbladert. Ik draag normaal mijn manicure een week en soms chippen er wel stukjes, maar nooit deeltje. En dat chippen heb je bij iedere nagellak. Dat hangt gewoon af van wat je doet. Als ik een hele week rustig aan doe, zijn mijn nagels amper gechipt. Ga ik 3x in de week trainen op het water, dan haalt mijn manicure de 2-3 dagen nooit.

    En whaw, jij noemt wel hele dure lakjes op. Mijn duurste lakken zijn van rond de 7-8 euro. Meer wil ik per flesje ook niet uitgeven aangezien ik persoonlijk 1 flesje maar gemiddeld 2x gebruik. :')

    Heb je dat van die maizena zelf al eens geprobeerd? Dat lijkt me toch weird eigenlijk. Maar het kan werken. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Bij mij bladert het matte er ook niet echt af, maar het wordt gewoon wat glanzender, net zoals een glanzende lak na een paar dagen een stuk doffer wordt. mm, streperig is misschien niet het goede woord, maar ik merk dat bij de hemalakjes die ik heb dat de kwastjes niet fijn gesneden zijn, waardoor er afdrukken komen van de haren. Ik heb de maizena truc zelf geprobeerd, maar dat is wel een tijd geleden. Volgens mij heb ik toen een paar keer hem gebruikt maar vergat ik hem in mijn stash en weet ik niet of het op de lange termijn ook blijft werken. http://www.youtube.com/watch?v=m2uP5IUTAIM#t=129

    Mijn duurste lakjes waren denk ik man with the golden gun en de PURE topcoat, maar die zijn ook gewoon heel mooi<3


    The night is dark and full of terrors.