• Doen of niet doen?

    Idee 1:
    Wat nou, als Katniss Everdeen tijdens de hongerspelen wordt gedood en Peeta Mellark de enige overlevende is? Uiteindelijk dus ook de winnaar van de 74e hongerspelen. Wat nou als de aardige, lieve jongen verandert in een arrogante, hartenbreker? Als Ariana, de dochter van één van de winnaars uit District 8, in District 12 komt te wonen wegens de opstand die gaande is in District 8 en ze het buurmeisje van Peeta wordt. Als ze verliefd wordt op deze hartenbreker en er ook een opstand dreigt in District 12. Wat nou als ze de vader van Ariana, die de hongerspelen jaren geleden heeft gewonnen, aansprakelijk stellen voor deze opschudding en ze hem vermoorden? Als zij de volgende is die haar vader achterna gaat, maar de hartige, lieve jongen in Peeta langzaam weer ontwaakt en hij haar besluit te beschermen. Wat nou als uiteindelijk heel Panem in opstand komt en Ariana en Peeta samen moeten vluchten om te kunnen overleven?

    Idee 2:
    Peeta Mellark, de bakkers zoon, raakt verliefd op het nieuwe meisje, Ariana, die pas in de Laag is komen wonen. Wanneer er weken verstrijken breekt de boete dag aan en wordt uiteindelijk Ariana gekozen van alle meisjes uit heel District 12. Peeta die krankzinnig is geworden van verliefdheid, bied zich aan als vrijwilliger en neemt daarbij de plaats in van een jongen die hij amper kent. Hierdoor doet hij samen met Ariana mee aan de 74e hongerspelen. En dit maar met één doel: Haar beschermen tegen de andere tributen.

    Ik weet het, Idee 2 is niet zo uitgebreid, maar ik wilde daar liever niet teveel over vertellen, want anders zou ik het hele verhaallijn natuurlijk verklappen. Welk idee vinden jullie tot nu toe het beste?

    [ bericht aangepast op 17 mei 2012 - 23:16 ]


    "We accept the love we think we deserve."

    Het eerste vind ik niets omdat ik er sowieso niets aan vind als mensen eindes gaan herschrijven en het tweede vind ik nu niet bepaald origineel.


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik zou persoonlijk voor het tweede gaan. Dat is ruimer en iets minder complex dan het eerste.

    Linchpin schreef:
    Het eerste vind ik niets omdat ik er sowieso niets aan vind als mensen eindes gaan herschrijven en het tweede vind ik nu niet bepaald origineel.


    comfort in c h a o s

    uh, geen denk ik.
    want het verhaal is prima met Katniss erin denk ik.
    of je moet het met een andere district spelen, dus geen 1 persoon van district 12 komt erin, dan zal het wel nog goed klinken.


    -

    Dodsspillet schreef:
    uh, geen denk ik.
    want het verhaal is prima met Katniss erin denk ik.
    of je moet het met een andere district spelen, dus geen 1 persoon van district 12 komt erin, dan zal het wel nog goed klinken.


    Ja klopt, misschien ga ik dat dan ook maar doen. Bedankt (:


    "We accept the love we think we deserve."