• Pottermore.

Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de films en boeken van Harry Potter.

In dit topic kun je discussieren, elkaar tips vragen, etc. over het interactieve Pottermore spel.

Pottermore is een project van J.K. Rowling dat gebaseerd is rond de boeken van Harry Potter, hier zal ik updates en 'geruchten' rond de site blijven posten.

Ook Lize bedankt voor het helpen met zoeken naar informatie over de site ^^
    OKAY, MENSEN LEES DIT EERST!

1: Ik heb mijn e-mail adres in juni al achter gelaten, heb ik nu een account?
    -Nee, zoals je had gelezen kon je je email adres achterlaten om een notificatie te krijgen wanneer de site open ging, die mail krijg je waarschijnlijk in September.
    2: wanneer krijg ik de welkomsmail?
    -Deze krijg je hoogstwaarschijnlijk pas na de wedstrijd. Op de site staat dat je de mail van 31 juli tot 30 september kan verwachten, er is dus met geen mogelijkheid te zeggen wanneer je deze krijgt, gewoon afwachten.

Let op:
    -gelieve niet het topic vol te spammen met berichtjes over het feit dat je de welkomsmail wil hebben, die willen we tenslotte allemaal.

-Als je de mail hebt gehad en in Pottermore kan, post dan geen screenshots of links naar foto's van Pottermore, op die manier kan iedereen voor zichzelf uitvinden wat ze moeten doen en blijft het voor iedereen leuk/nieuw. Hou er ook rekening mee dat als je het wel doet, je strafbaar bent zolang de site in bèta stadium is en je ook nog aangeklaagd kan worden.

Mehh ^^ Welk lvl is die bieb?

Pretty is just a pretty word.

SEXYSTYLESx schreef:
    (...)

HEHEHEH SLYHTERIN ACTIE.
    Ik ben niet gek. Als ik dueleer doe ik dat tegen huffle puf, dus dat maakt niet uit. Maar Ravenclaw wint vast niet aagezien jouw afdeling en Gryffindor hoog staan :w
    Dus ik verdien uitleg (A') *pruillip*

Haha oké, vooruit..
    Zoals je zal zien dueleren veel mensen op dit moment met de Full Body-Bind
    spreuk. Waarom? Simpel weg omdat je met deze spreuk de meeste punten kan behalen.
    Deze spreuk staat in spreukenboek: Curses and Counter-curses. Het is dus belangrijk dat je deze als eerste vindt. Je zal hem vast in the Library vinden tussen één van de boeken, ik weet eigenlijk niet zo goed meer waar ik hem vandaan hem maar als je maar in elke locatie even goed inzoomt kom je hem wel tegen.

Als je dit boek hebt is het de bedoeling om deze spreuk heel vaak te oefenen tot je boven de 140 punten hebt. Hoe krijg je zoveel punten?
    Tip 1: Gebruik altijd de muis & niet het toetsenbord, hiermee is het veel gemakkelijker om precies op tijd te klikken.
    Tip 2: Je moet altijd dubbel klikken maar klik pas voor de 2e keer als het rondje om de letter op zijn grootst is.
    Dus klik - wacht tot rondje op zijn grootst is - KLIK! (wel zo snel mogelijk, want hij word snel weer kleiner)
    Tip 3: Wacht tot dit grote rondje op zijn witst is, zo wit dat hij bijna licht geeft. & dan KLIK!
    Dus klik - wacht tot het rondje op zijn grootst en op zijn witst is - KLIK! -> bij elke volgende letter opnieuw.
    Tip 4: Zorg dat het rondje zo nauwkeurig mogelijk om de letter heen zit. Dit is heel moeilijk & zal je dus op moeten oefenen.

Voor ik zou duelleren zou ik eerst een poosje oefenen tot je in de buurt van 135-140 punten komt. Alleen de Full-Body-Bind spreuk kan tot de 144 punten komen, wat het meest is van alle spreuken. DUS GEBRUIK DEZE :). Ik hoop zo genoeg uitgelegd te hebben, als je iets nog niet snapt mag je me altijd mailen in PB.

[ bericht aangepast op 26 juni 2012 - 19:02 ]

SEXYSTYLESx schreef:
    Mehh ^^ Welk lvl is die bieb?

Alle hoofdstukken met boekenkasten zijn:

Bij CH. 12 - The library
    Bij CH. 14 - Hagrid's secret.
    Bij CH. 15 - Harry Becomes an outcast.

Het is de bedoeling dat je steeds in elke locatie eerst 1x inzoomt om te kijken of een object je opvalt waar je op kan klikken. & daarna nog 1x inzoomt om nog een keer te kijken.

(dit doe je gewoon door te dubbel klikken)

Ik heb zojuist gelezen dat Curses and Counter-Curses in HFST. 12 - Christmas at Hogwarts moet zitten, waarschijnlijk ligt hij daar op tafel.

Het vervolgtopic alvast jongens, dees is bijna vol.

Klik

NeverEnough schreef:
    Ik heb zojuist gelezen dat Curses and Counter-Curses in HFST. 12 - Christmas at Hogwarts moet zitten, waarschijnlijk ligt hij daar op tafel.

Jaa die ligt daar op tafel tussen de cadeautjes ergens geloof ik.

Jessiiicaa schreef:
    Het vervolgtopic alvast jongens, dees is bijna vol.

Klik

Haha, we hebben nog ruim 20/30 posts te gaan, hoor x'D.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Weet ik, maar soms gaat het topic zo snel vol en ik moest vlak daarna weg :P Dus ik dacht doe alvast het nieuwe topic open, want in feite maakt het geen reet uit dat het nu wordt geopend of een pagina later :P

Go gryffindor we're gonna win!!

Imagination set us free to be just what we want to be ~

Inderdaaaaaaaaaaaaaaad! We lopen nog steeds een aantal punten achter :O meer duelleren guys! Of potions maken als je daar beter in bent:P

Ik ga zo meteen als een gek potions maken, kan nu niet heb de muis ervoor nodig, maar daarna BAM! potions potions potions

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Maar ik kan sowieso geen Potions maken. Ik faaaaaal daar zo ontzettend in, das niet normaal meer :P
    Ik kan beter Duelleren :D al heb ik alleen een laptop muisding. Ik heb gehoord dat je met een gewone muis veel beter kunt klikken, lol.

Edit; wat ik trouwens de hele tijd heb met het duelleren; Huffs en Ravens accepteren mijn duelverzoeken bijna niet meer -.-' vet irritant.

[ bericht aangepast op 27 juni 2012 - 16:45 ]

Ik ben juist beter in potions. Maar eerlijk, ik heb er gewoon het geduld niet voor ;D

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

GO Gryffindor !!! We have to win the House Cup !!!

Credendo Vides

Frodo schreef:
    Ik ben juist beter in potions. Maar eerlijk, ik heb er gewoon het geduld niet voor ;D

The same here!