• [ bericht aangepast op 6 maart 2014 - 10:23 ]


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Zoek er heel veel informatie op, zodat je ze eruit kan lullen en kan bewijzen dat je hier serieus mee bezig bent.


    Your make-up is terrible

    Ik was vegetariër, maar daardoor werd mijn weerstand steeds slechter, omdat je bepaalde voedingsstoffen niet meer binnenkrijgt.
    Toen moest ik verplicht weer vlees eten van mijn ouders.
    Maar verder reageerde iedereen echt tof. Bij bbq's e.d. haalden ze ook altijd vervangend vlees mee.

    Maar als je vegetariër wilt worden, moet je dat gewoon doen! Zorg wel dat je de voedingsstoffen die in vlees zitten, uit andere producten haalt. In bepaalde groenten o.i.d. Dan kunnen je ouders daar ook niet over zeuren.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2012 - 18:13 ]


    Tell me about it, stud.

    Ik ben een vegetariër. Ik heb er zeven jaar voor moeten zeuren tot ik het eindelijk mocht worden en iedereen reageerde er bij mij ook heel negatief over, er is zelfs getracht om mij stiekem vlees te laten eten (zonder dat ik het wist), ik krijg ook vaak te horen wáárom ik een vegetariër ben. Je moet gewoon sterke argumenten hebben om ze stil te krijgen. En als je zelf denkt dat je het kunt, moet je het vooral doen (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ik ben geen vegetariër, maar ik eet wel bepaalde soorten vlees niet.
    Zoals, konijn, paardje en kikkerbillen.
    Uit principe.

    Maar voor de rest eet ik eigenlijk alles omdat ik het gewoon te lekker vind om af te blijven.

    Maar ik geef wel toe dat ik enige respect heb voor vegetariërs aangezien ze het toch aankunnen :)


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ik eet sowieso altijd biologisch vlees en biologische eieren.
    Maar ik zit er ook over te denken, en daarbij: je hoeft je niet te schamen voor je idealen en dingen waar je het mee eens bent, toch? Je omgeving zou het juist moeten respecteren en je moet bewijzen dat jij over een paar maanden nog geen vlees hebt gegeten.
    Alternatief is dus inderdaad biologisch vlees, mocht je dat [nog] niet doen. Het is wel een stuk duurder, maar het is veel lekkerder en het het helemaal waard.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Een vriendin van mij is vegetariër en bij haar gaat iedereen er gewoon normaal mee om. Ik vind het persoonlijk niet raar, want het is de keuze van diegene.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Leannan schreef:
    Ik ben geen vegetariër, maar ik eet wel bepaalde soorten vlees niet.
    Zoals, konijn, paardje en kikkerbillen.
    Uit principe.

    Maar voor de rest eet ik eigenlijk alles omdat ik het gewoon te lekker vind om af te blijven.

    Maar ik geef wel toe dat ik enige respect heb voor vegetariërs aangezien ze het toch aankunnen :)

    Konijn is ook lekker hoor. Ik vind dat altijd zo raar, bepaalde dieren niet eten 'uit principe'. Alsof het niet zielig is voor varkens, koeien en kippen dat ze geslacht worden om ze op te eten.
    Doe dan meteen alle dieren niet eten uit principe :W


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben geen vegetariër, omdat ik vlees te lekker vind :') Ik eet alleen geen 'jonge' dieren, zoals kalf, lam, biggetjes, kuiken, etc, en ik eet ook geen konijn.


    Destroy what destroys you.

    Ik ben vegetariër geweest, maar ben ermee gestopt omdat ik geen zin meer had in die speciale behandeling steeds. Ik sla nu gewoon vaak het vlees over.
    Mensen vonden het in het begin wel grappig, maar ze gingen er goed mee om en deden er niet lullig over of zo. Zij dachten ook wel dat ik het niet zou kunnen, maar op een gegeven moment hou je zelfs niet meer zo van vlees :3


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    ik ben vegetarisch :') niet helemaal dus. betekend dat ik wel vis, ei, melk enzo neem. Mijn omgeving deed ook nogal negatief. Maar ik ben nu al met mijn 2e jaar bezig. So screw them!
    Ik heb t vooral gekozen omdat ik het onrechtvaardig vond tegenover de paarden en andere dieren waarmee ik dagelijks te maken krijg. En omdat het juist gezonder is. Ik ken de schaamte hoor :') maar dat trekt wel bij. Je mag juist trots zijn dat je dit wilt. Je hebt vast een goede reden en die moet je voor jezelf zo goed mogelijk voor ogen zien. Wat een andere er over zegt, moet je niet van het vegetarisch zijn af halen.


    Life is hard, just break it with your head <3

    Ik ben nu al twee jaar vegetariër. Na al die tijd denk ik er zelfs niet maar aan om vlees te eten, ik walg alleen al bij de gedachte dat ik gewoon een dier aan het eten ben.
    Ik eet nu wel veel vervangingsmiddelen zoals quorn, witte bonen en drink ook wel eens proteïneshakes omdat ik geen kaas en eieren lust.
    In principe heb je geen vlees nodig om te overleven, maar ik heb wel gemerkt dat ik in die twee jaar veel vaker ziek ben geweest dan ervoor. Maar dat heb ik er voorover.
    Je moet het echt zelf weten, als jij vegetariër wilt worden wie heeft dan het recht om je tegen te houden? (buiten je ouders natuurlijk, haha).


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Ik ben een vleeseter. Maar ik eet bij voorkeur alleen vlees waarmee ik weet wat er gebeurd is (concreet betekent dat dieren die in mijn eigen tuin/bij familie hebben gelopen)
    Ikzelf heb respect voor de mensen die vegetariër wil zijn, en ja, als die vriendinnen op bezoek komen/blijven slapen, zeg ik ook dat we daar rekening mee moeten houden.
    Maar zelf zou ik het niet kunnen. Niet omdat ik het niet wil, als ik echt zou willen, zou ik het doen. Maar voor't moment voel ik daar geen behoefte voor. (ikzelf vind vlees véél te lekker)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik ben zelf geen vegetariër. Ik respecteer de mensen die dat wel zijn en laat ze in hun waarde. Wel moet ik daarbij zeggen dat ik niet goed tegen vegetariërs kan die iedereen er opwijzen hoe slecht en zielig het eten van vlees wel niet is.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Nope ik hou te veel van vlees. Vooral bacon :9~


    Shoganai i ne~

    Ik ben geen vegetariër, maar ik heb wel altijd al erg weinig vlees gegeten, gewoon omdat ik het niet zo lekker vind. Mijn vader maakt daarom af en toe opmerkingen over dat ik haast 'vegetarisch' ben, maar dan verbeter ik hem en heeft hij weer iets anders om over te klagen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan