• Dat ik deze vraag durf te stellen.

    Wel, de zomer komt eraan en ik zou heel graag nog is een korte broek/shortje of een rok willen dragen, mijn enige probleem is nu dat ik haar op mij benen heb, en omdat ik donker haar heb en in juni 12 word is dit echt superirritant. En het is niet zo'n beetje, maar erg veel. Ik had aan m'n moeder gevraagd of ik het mocht scheren, maar zei zij nee. En eerlijk gezegd geef ik haar gelijk, ik vind mezelf ook nog te jong, maar ik vind geen andere oplossing Kan iemand me helpen?


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Ik haalde het er af voor mijn 12de omdat ik hetzelfde probleem had als jij plus ik heb nog eens een overdreven witte huid waardoor het nog harder opviel. :)
    Niets om je voor te schamen, ga gewoon naar de winkel, koop scheermesjes en hopla.

    Wel voorzichtig dat je niet door je vel zit ;)

    En je moeder hoeft het niet eens te weten, als het er af is kan ze er toch niets op zeggen.
    Verstop de scheermesjes en probleem opgelost.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Leannan schreef:
    Ik haalde het er af voor mijn 12de omdat ik hetzelfde probleem had als jij plus ik heb nog eens een overdreven witte huid waardoor het nog harder opviel. :)
    Niets om je voor te schamen, ga gewoon naar de winkel, koop scheermesjes en hopla.

    Wel voorzichtig dat je niet door je vel zit ;)

    En je moeder hoeft het niet eens te weten, als het er af is kan ze er toch niets op zeggen.
    Verstop de scheermesjes en probleem opgelost.


    Nee, zoiets wil ik niet doen, en trouwens, ze komt er toch wle achter. Als ik het doe, vertel ik het haar sws. En na lang zeuren heeft ze gezegd dat ze erover zou nadenken (:


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Endure schreef:
    Je mag niet scheren? Wat een onzin, dan maar harsen die hap! ^^


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Faery schreef:
    Ik zou niet echt met je leeftijd zitten, als jij je er onprettig bij voelt zou ik er wel iets aan doen.
    Bij eerste keer je benen ontharen zou ik gewoon scheren, en daarmee vragen of je moeder je helpt zodat je geen sneetjes krijgt.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Laat het waxen/harsen? Dan groeit het sowieso trager terug, krijg je minder snel stoppels en na een tijdje heb je zelfs minder haargroei..


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik moest wachten tot ik 14 was. Nouja ik stel voor dat je ze gewoon niet scheert. Niemand kijkt een kind vreemd aan omdat die haar op zijn benen heeft. Vroeger scheerde men de benen zelf niet en mannen doen het toch ook niet, dus waarom zouden ze dan commentaar op jou daar over moeten hebben. In het slechtste geval kan je altijd nog een beige kousenbroek aandoen, al is dat wel warmen dan blote benen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik begon zelf met scheren toen ik 12 was, misschien als je het er even met je moeder over hebt?


    The odds are néver in our favor.

    Ik scheer me ook nog niet, en als shortje aandoe, doe ik er een felgekleurde kousenbroek onder aan, maar een gewone (bijna onzichtbare) kousenbroek kan ook ;)

    Gewoon zelf een keertje scheerschuim en wat goedkope mesjes kopen. T'is niet aan je moeder om te zeggen wat je met je benen doet. Scheer ze gewoon en laat je moeder het resultaat zien. Als ze dan ziet hoe opgelucht jij je voelt, zal ze het vast niet erg meer vinden.


    ars moriendi

    Ik snap niet dat je ergens 'te jong' voor zou zijn (iets zoals dit). Bij de een komen hormonen eerder als de ander. Maar ik zal daar wel niet over gaan zeuren :Y)

    Ik heb hetzelfde probleem maar ik 'mag' (volgens mij moet ik dit zelfs van mijn moeder, omdat ze het anders lelijk vind :Y)) allang scheren...
    Misschien dat je aan haar duidelijk kunt maken dat je er niet zo fijn bij voelt als je zo rondloopt?
    Ik zou je verder niet kunnen helpen...


    Deep inside, I've never felt alive

    ik deed het ook al van af de 1e toen was ik 11/12 dus ik zie geen probleem...


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Een vriendin van mij mocht het nog niet van haar moeder toen ze 14 was en vond het wel zielig.
    Waarom zou het niet mogen? Als jij je daaraan stoort en sowieso, vroeg of laat doe je het toch...
    Ik zie absoluut geen reden waarom zoiets een aantal jaar uitgesteld zou moeten worden gewoon omdat je jonger bent.


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Endure schreef:
    Je mag niet scheren? Wat een onzin, dan maar harsen die hap! ^^


    Agree. Ik begon ook rond m'n 11e/12e. Ik vroeg het niet eens, begon er gewoon mee. M'n moeder heeft er nooit problemen van gemaakt. :')


    Til hug og blod.

    ik ben nu 14, en ik scheer het in de winter nooit, ik heb ook heel donker haar enz dus ook heel donker haar op me benen en armen en niet zo weinig ook! ik weet hoe je je voelt, ik had het gewoon stiekem gedaan, en sws toen ik 12 was gaf niemand daar iets om $:


    even a white rose has a black shadowx

    ik heb voor de eerste keer geharsd en dat ging heel goed(; het doet wel een beetje pijn maar je moet er iets voor over hebben! Eén keer harsen en het komt een maand lang niet meer terug.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien