• Heeej :D

    Ik zoek een idee voor een nieuw verhaal... Ik ben inspi loos maar wil heel graag schrijven.
    Heeft iemand sen idee voor een nieuw verhaal? Ik heb niks met 1D, JB of zo... Voor de rest elk Genre goed xD


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Elroy woont bij zijn oma. Zijn ouders zijn een paar jaar terug overleden. Hij woont met zijn oma in hun enorme villa. Elroy is erg verwend en is nergens blij mee. Zijn oma kan daar niet meer tegen. Ze stuurt hem voor 1 jaar naar een gezin waar ze niet erg veel geld hebben. De eerste paar maanden dat hij daar is, negeert hij iedereen en doet hij niet wat ze van hem vragen. Maar langzaamaan ontstaat er een band met Elroy en het gezin. Wanneer het jaar voorbij is, gaat hij weer terug naar zijn oma. Na een paar weken overlijd ook zij. Dan besluit hij terug te gaan naar het gezin. Hij vraagt of ze meegaan naar zijn huis. Eerst willen ze niet mee, maar later wonen ze toch in de villa en voelt Elroy zich gelukkiger dan ooit.


    Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. (Einstein)

    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    “All those fairytales are full of shit.”

    Mijn idee mag iedereen wel gebruiken hoor! Ik ga hier zelf toch niets mee doen (door gebrek aan tijd).


    Imagination is more important than knowledge. Knowledge is limited. Imagination encircles the world. (Einstein)

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.

    Tip voor inspiratie: Muziek(cat)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Tip. Forceer geen inspiratie.
    Inspiratie komt vanzelf. ;)


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    xxkimmiee schreef:
    Tip. Forceer geen inspiratie.
    Inspiratie komt vanzelf. ;)


    Sebastian Michaelis : I'm simply one Hell of A Butler !!!

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    The universal language of art.

    Doe iets met magie:)


    "Look, I Didn't Want to be a Half-Blood."

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    "Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the fuck is the ceiling?"

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    Tip: luister naar muziek, dan komt de inspi wel! Veel geluk! (:


    The artist is the kid that survived.

    Pffff, dat gedoe over het zelf verzinnen van een verhaal vind ik persoonlijk niet altijd even waar. Je hebt genoeg mensen die verder gaan op een al echt bestaand verhaal. De verhaallijn is dan vaak zelf verzonnen en anders, maar je creeert er geen eigen plek (op aarde of andere planeet/plaats) en sommige creeren zelf geen eigen personage (Denk aan al de beroemdheden), is dat dan ook niet een beetje het idee stelen van andere?

    Zolang je plezier hebt in het schrijven en je je eigen hand aan het verhaal legt, dan vind ik dat geen probleem. Het kan overigens ook een goede oefening zijn en uiteindelijk zal je wel iets verzinnen, dat die andere niet heeft verzonnen in het verhaal.

    Nu even terug naar je vraag -> ik kan je niet bruikbaars geven en ik ben zelf niet goed in tips geven over hoe je het beste inspiartie krijgt. Het komt vaak venzelf. Je gaat uit naar je interesse, waar je het liefst over schrijft, wat je onlangs hebt gezien/meegemaakt, misschien haal je wel dingen uit het nieuws. Begin met iets en kijk hoe het vordert.(Een koppel in een andere wereld? Verboden liefde -beetje cliché-? Magie? en idd muziek helpt ;D)

    Plushie schreef:
    Pffff, dat gedoe over het zelf verzinnen van een verhaal vind ik persoonlijk niet altijd even waar. Je hebt genoeg mensen die verder gaan op een al echt bestaand verhaal. De verhaallijn is dan vaak zelf verzonnen en anders, maar je creeert er geen eigen plek (op aarde of andere planeet/plaats) en sommige creeren zelf geen eigen personage (Denk aan al de beroemdheden), is dat dan ook niet een beetje het idee stelen van andere?

    Zolang je plezier hebt in het schrijven en je je eigen hand aan het verhaal legt, dan vind ik dat geen probleem. Het kan overigens ook een goede oefening zijn en uiteindelijk zal je wel iets verzinnen, dat die andere niet heeft verzonnen in het verhaal.


    Dat.
    En tja, ik zoek eigenlijk zelf ook naar ideeën, dus ik kan je niet verder helpen denk ik.

    [ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 21:10 ]


    Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

    Austen schreef:
    Ideeën moet je zelf verzinnen, niet stelen van anderen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sorry hoor maar stelen is alleen als het niet van de ander mag. Ik bedoelde eigenlijk mensen die een idee hebben maar er niks mee kunnen door tijd of zo XD
    Kijk dingen van 'doe iets me magie' zijn heel erg leuk maar zover kom ik ook nog wel XD
    Dat over muziek wist ik dat ik dan inspi krijg maar heb het eigenlijk nog nooit gebruikt XD
    Heeft iemand nog muziek waar ik inspi van kan krijgen wan mijn eigen muziek ken ik denk ik te goed:P


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel