• Neuh, ik ga vandaag niemand onderspammen door veel topics te openen. This'll be the last for a while. :3
    Dit is gewoon te mooi om niet te delen, vind ik. <3

The Heart Asks Pleasure First

Til hug og blod.

Ik hou van piano muziek n_n

"I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

Ah, is dat niet van die film genaamd 'The Piano'? Ik herken 't plaatje nl. :') Want ik heb eens een piano geschilderd en toen vroeg een lerares of 't van die film was, omdat die piano van mij ook op 't strand stond. En ik houd sowieso van pianomuziek (: Daarom is 't ook niet zo gek da'k op pianoles zit. (cat)

[ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 21:38 ]

"I shut my eyes in order to see.'

Ik wil hem spelen. Dat moet.

Food.

Wat zijn hier veel mensen die piano spelen! Ik wil ook! ;-;

Til hug og blod.

aaah prachtig gewoon.

I'm in love with cities I've never been to and people I never met.

Omerta schreef:
    Wat zijn hier veel mensen die piano spelen! Ik wil ook! ;-;

Kun je trouwens al noten lezen? Want mijn zus heeft zichzelf leren piano spelen, en ze kon al noten lezen, omdat ze zelf viool speelt ;]

Deep inside, I've never felt alive

Tchaikowski schreef:
    (...)
    Kun je trouwens al noten lezen? Want mijn zus heeft zichzelf leren piano spelen, en ze kon al noten lezen, omdat ze zelf viool speelt ;]

Nee. Mijn mama en papa hadden nooit het geld om me lessen te laten volgen van dingen die ik graag had gewild. Neem het ze ook niet kwalijk, maar vind het wel jammer dat ik nu niks kan, haha. Wie weet leer ik het ooit nog wel, als ik nu zelf niet zoveel hoef te sparen om te reizen en wat lessen kan nemen. :]

Til hug og blod.

Omerta schreef:
    (...)

Nee. Mijn mama en papa hadden nooit het geld om me lessen te laten volgen van dingen die ik graag had gewild. Neem het ze ook niet kwalijk, maar vind het wel jammer dat ik nu niks kan, haha. Wie weet leer ik het ooit nog wel, als ik nu zelf niet zoveel hoef te sparen om te reizen en wat lessen kan nemen. :]

Nah, mijn oudste zus en broer hadden al blokfluitles gehad en mijn zus eerst blokfluit, maar toen is ze overgestapt op viool.
    Dat zou ik ook nog wel ooit eens een keer willen leren.
    Maar klopt, je leeft nog lang genoeg en je bent nooit te oud om iets te leren ;]

Tchaikowski schreef:
    (...)
    Nah, mijn oudste zus en broer hadden al blokfluitles gehad en mijn zus eerst blokfluit, maar toen is ze overgestapt op viool.
    Dat zou ik ook nog wel ooit eens een keer willen leren.
    Maar klopt, je leeft nog lang genoeg en je bent nooit te oud om iets te leren ;]

Ook veel kleine dingen waarvan ik denk; 'Dat is leuk om later met mijn kindjes samen te leren als ze klein zijn!' ;D

Til hug og blod.

Ik wou dat ik zelf ook piano kon spelen...
    Maar ernaar luisteren is gelukkig iets dat iedereen kan :]

Zelf vind ik deze twee stukken ook heel mooi :
    Pachelbel - Canon in D minor
    &
    Liszt - La Campanella

[ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 22:52 ]

Credendo Vides

Omerta schreef:
    (...)

Ook veel kleine dingen waarvan ik denk; 'Dat is leuk om later met mijn kindjes samen te leren als ze klein zijn!' ;D

Ze hebben serieus bij mijn muziekvereniging iets van 'Muziek op schoot' voor moeders of vaders met baby's. Dat lijkt me echt geniaal, haha. ;]

[ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 22:56 ]

Haha, inderdaad erg leuk! Ook goed voor de ontwikkeling van kleine kindjes. Ze leren A) Over muziek B) Doen dat met mama of papa samen!

Til hug og blod.

Ik heb ergens gelezen dat kinderen die muziekles of iets hebben, langer leven ^^

[ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 22:59 ]

Ik betwijfel of het echt zo is en zo zijn er meerdere dingen die wel of niet verschil maken, maar dat het goed voor de ontwikkeling is geloof ik zonder meer. Evenals dat klassieke muziek ook de hersenen van kinderen stimuleert (evenals sommige dieren: Zoals koeien die meer melk afgeven bij het horen van klassieke muziek) en ze daardoor makkelijker kunnen leren bij het opgroeien. :]

Til hug og blod.

Wauw, dat is inderdaad een mooi liedje!

Inspiration can hit you any time