• Dr. Pratchett Asylum for Insane teenagers since 1851 staat midden in de onbewoonde wereld van Engeland. Er is maar één toegangsweg en het dichtstbijzijnde bewoonde huis ligt zo'n 24 kilometer verderop. Om het oude gebouw ligt een grasveld met enkele bomen en vlak erachter een metershoog hek. Hier worden de zware gevallen heen gebracht, tieners die absoluut bij de beschaving vandaan gehouden moeten worden en waarbij geen kans op terugkeer in de beschaving is.
    Er zijn maar weinig ouders die dit voor hun kinderen kunnen betalen en het ervoor over hebben. De persoonlijke begeleiding kost een hoop geld en bezoek is niet toegestaan. Op een vreemde, regenachtige nacht om 12 uur precies, klikken alle sloten van de binnendeuren open, geen gang of kamer is ontoegangbaar voor de tieners. Alleen het vreemdste is dat elke vorm van leiding ontbreekt. Deze insane teenagers moeten het alleen zien te redden in een oud gebouw, waar de buitendeuren op slot zitten en het glas onbreekbaar is voor hun eigen veiligheid.


    De regels:
    - Ik wens dat je actief bent en regelmatig post. Ben je afwezig, meld het in het topic. Als je langer dan een week niet reageert, niets laat weten en mijn berichten negeert, valt je karakter ten prooi aan de anderen.
    - 16+ is zeker toegestaan, in alle vormen. Seks, geweld, etc.
    - Posts langer dan 2 regels.
    - Naamsveranderingen doorgeven.
    - Ik, en alleen ik, mag een nieuw topic openen. Dit zodat ik ook het overzicht hou en alles snel kan aanpassen.


    Het gebouw:
    Het gebouw bestaat uit een kelder, de begane grond, een eerste en tweede verdieping en een zolder.
    De kelder en de zolder zijn een geval apart en nooit toegankelijk geweest voor de patiënten. In de kelder is de wasserette en de ruimte voor de medewerkers. Iedereen die er werkte had er een kamer en er is een keuken.
    De zolder is al sinds 1893 afgesloten, niemand heeft er sindsdien een stap meer gezet. In de lente van 1893 heeft er een gruwelijke gebeurtenis plaats gevonden, één van de patiënten sloeg door en heeft de gehele afdeling vermoord, niemand kon aan deze gestoorde ontsnappen. Het was een open afdeling met verschillende bedden en geen muren of deuren erin. Hoog in het plafond zitten grote ramen die de ruimte goed verlichten.
    De begane grond is verdeeld in twee ongelijke ruimtes. In de kleinste ruimte kom je binnen, daar vind je een receptie en de binnenkomst hal. Helemaal aan het uiteinde zie je een deur, van de bewaking. Het kleine kamertje bevat enkele telefoons en beeldschermen waarop camerabeelden weergeven worden. In de lange muur naast de balie van de receptie vind je klap deuren, die normaal goed afgesloten zijn. Daarachter bevind zich het trappenhuis en de lift in de verste linkerhoek. In de rest van de ruimte vind je verschillende banken met tafels, bedoeld voor de ouders van de kinderen en de kennismaking van het kind. De eerste en enige keer dat de ouders binnen mogen komen.
    De eerste verdieping is verdeelt in verschillende kamertjes. Sommige bedoeld voor recreatie en anderen onderzoek. Hier vind je de medicijnen en ander materiaal. De recreatieruimtes zijn beperkt. Een tv achter kogelvrij glas is waarschijnlijk het meest luxueuze eraan.
    Op de tweede verdieping vind je een lange gang. Aan de ene kant zijn de deuren roze geverfd en aan de andere kant blauw. De slaapkamers. Iedere tiener heeft zijn eigen kamer waar hij of zij normaal gesproken het grootste gedeelte van de dag door zou brengen. Er staan een bed en een kastje voor de weinige persoonlijke bezittingen die ze mogen hebben.
    In 1951 is het gebouw na zijn 100 jarige bestaan gerenoveerd met moderne en veiligere materialen en dergelijke.

    De rollen:
    Aurélie Rye Beate ~ 19 ~ Anorexia Nervosa en Manie ~ Assassin
    Jacklynn Evita Connor ~ 14 ~ Dissociatieve identiteitsstoornis (DIS) ~ Valentino
    Marella Mea Fletcher ~ 14 ~ Dwangneurose ~ Space
    Samantha 'Sam' Jeanine Billington ~ 17 ~ Conduct Disorder ~ Aragog
    Jenna Sophie Davis ~ 18 ~ kraambedpsychose Niflheim
    Hailey Robberts ~ 15 ~ ontwijkende persoonlijkheidsstoornis ~ Mockingjayy
    June Lauren Hastings ~ 16 ~ Afhankelijke persoonlijkheidsstoornis (APS) ~ xHeavenlyx
    Celeste Mariah Debra Hullington ~ 16 ~ Alcoholisme en ADHD ~ Brutus
    Alexis Brooklyn Westlane [ Lexi ] ~ 18 ~ Separatieangst ~ IHeartMusicc
    Michelle -Mich- Anne-Marie Blakely ~ 19 ~ Parkinson, Projectie en Regressie ~ Burlington

    Nathan Justin Hale ~ 19 ~ Narcistische persoonlijkheidsstoornis ~ xHeavenlyx
    Christian Austen Aiden Mahone (Chris) ~ 18 ~ Paranoide Schizofrenie ~ Brutus
    Gilbert Fuchs ~ 19 ~ Posttraumatische stressstoornis ~ Aurelia
    Gabriël Arch ~ 19 ~ bipolaire stoornis type 2, gepaard met meervoudige psychoses (wanen & hallucinaties) ~ Cosette
    Lucas Alexander Daniëls [Luc] ~ 19 ~ Schizoaffectieve stoornis ~ IHeartMusicc
    Xavier (Spike) Grey ~ 21 ~ Borderline ~ DarkSavior
    Quinn Mason Addams ~ 17 ~ Dissociatieve Fugue en Depersonalisatiestoornis ~ DelilahDawn
    Jascha Michajlovitsj Solovjov ~ 18 ~ Posttraumatische stressstoornis en Bigorexia Nervosa ~ Mombasa
    Oliver Andrew Bruce / Mason Kyler Stone ~ 20 ~ Twee persoonlijkheden, verlatingsangst en een trauma ~ HAPPP
    Emilio Sanchez ~ 19 ~ Erotomanie ~ Helios
    Matthew 'Matt' Patrow ~ 19 ~ Waanstoornis ~ Trident
    Yvo Enright ~ 18 ~ Hypergrafie en Achluofobie ~ Gabumon

    Het rollentopic
    De rollenstory

    [ bericht aangepast op 13 mei 2012 - 21:18 ]


    Your make-up is terrible

    Samantha
    ''Ja.'' zei hij, op een zachte fluistertoon. Hij liep terug naar zijn 'bed', en bladerde paniekerig zijn dossier door.
    ''Ik denk dat ik weet wie me hierheen heeft gebracht.'' zei Gilbert schor. ''Vuile hond.'' voegde hij er aan toe, en ik stond weer in de deurpost. Ik leunde tegen de zijkant aan, en het enigste wat ik deed was Gilbert aankijken. Zijn uitdrukking stond woest, en het leek alsof hij op het punt stond op iemand terplekke te vermoorden.
    Ik wist niet wat ik moest zeggen.
    Ik wist niet wat ik moest zeggen, en ik vond het verschrikkelijk. Dat had ik vaak in dit soort situaties; hoe erg ik de persoon ook wou helpen, er kwam gewoon geen woord uit mijn mond.
    Ik opende mijn mond om iets te zeggen, maar klapte die weer dicht. Ik liep naar hem toe, en plofte naast hem neer.
    ''Ik snap dat het je echt dwars zit, Gilbert, en ik wou dat ik iets voor je kon doen.. Maar ik weet niets te zeggen. Jouw situatie is gewoon zo- zo vervelend, maar je moet even weten dat ik altijd een luisterend oor heb.'' zei ik, en ik glimlachte eventjes.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Gilbert Fuchs.

    Langzaam kom ik weer tot bedaren. Ik kijk op en kruis de ogen van Samantha. Deze komt op me af gelopen en neemt naast me plaats op de wirwar van dekens.
    ''Ik snap dat het je echt dwars zit, Gilbert, en ik wou dat ik iets voor je kon doen.. Maar ik weet niets te zeggen. Jouw situatie is gewoon zo- zo vervelend, maar je moet even weten dat ik altijd een luisterend oor heb.'' Mijn uitdrukking wordt zachter. Ik knik.
    'Ja. Dank je.' Opnieuw een fluistering. Ik schud het hoofd, nog steeds vervuld van onbegrip.
    'Alles.. alles is te koop.' Opnieuw stilte. Hoe langer ik erover nadenk, hoe gekker het hele verhaal wordt. Ho onbegrijpelijker.
    'Ik begrijp waarom ik die persoon nooit heb ontmoet. Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat het mijn moeder was. Ik werd gek van paranoide gedachten, tot ik tegen mezelf zei dat het op moest houden. Maar ik kan niet geloven dat hij.. van alle mensen. Murray wist het. Hij loog tegen me. S betaalde voor me, zodat ik hierheen kon. Wil hij me zo nog meer manipuleren?' Ik begreep het niet. Hij tekende zijn eigen vonnis zo. Dat geld is niet alleen voor mijn opname, het is vooral bedoeld voor Murray zelf. Wat een verachtelijke mensen!
    'Hij wil me controleren, tot op de dag van vandaag. Ik moet hier weg. Ik moet verdwijnen.' Om vervolgens fluisterend toe te voegen: 'ik wil de anderen niet in gevaar brengen. Deze man is.. slecht.'


    No growth of the heart is ever a waste

    Samantha
    ''Ik begrijp waarom ik die persoon nooit heb ontmoet. Ik heb zelfs een tijdje gedacht dat het mijn moeder was. Ik werd gek van paranoide gedachten, tot ik tegen mezelf zei dat het op moest houden. Maar ik kan niet geloven dat hij.. van alle mensen. Murray wist het. Hij loog tegen me. S betaalde voor me, zodat ik hierheen kon. Wil hij me zo nog meer manipuleren?'' zei hij, en een medelevende frons vormde zich op mijn voorhoofd. Ik wou hem omhelzen, hem laten weten dat hij er niet alleen voor stond. Maar ik wist niet of hij dat op prijs zou stellen, dus ik bleef zitten en keek hem aan.
    ''Hij wil me controleren, tot op de dag van vandaag. Ik moet hier weg. Ik moet verdwijnen. Ik wil de anderen niet in gevaar brengen. Deze man is.. slecht.'' ging hij verder, en ik knikte. ''En we komen hier ook weg. Jij komt hier weg.'' glimlachte ik. Als ik hier weg kwam, had ik geen plek om naartoe te gaan. Dan kon ik net zo goed hier blijven, toch?
    Liever blijven op deze verschrikkelijke plek, dan weer gevonden worden door mijn vader. Ik had geen idee hoe het nu met hem ging, of hij van zijn drankprobleem af was; het maakte niks uit. Wat hij heeft gedaan, was onvergeeflijk.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Emilio Sanchez
    Ik knik even "is goed" zeg ik. Ik stop mijn handen in mijn zakken. "Ik ook. Maar ik moet ook nog sporten vandaag dus dat kan ik dan beter daarna doen anders heeft het geen zin" ik grinnik even. Ik had echt zin om te sporten


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aurélie Rye Beate

    Ik knik begrijpend. "Sporten... Dat lijkt me ook wel leuk om te doen hoor." zeg ik met een glimlach. Ik loop naar mijn eigen kamer en kleed me om in een zelfde witte broek, alleen dit keer sportuitvoering en blijf voor Emilio's deur staan. "Ga je mee?" vraag ik opgetogen.


    Your make-up is terrible

    Emilio Sanchez
    "Jij en sporten?" Ik kijk Aurelie met opgetrokken wenkbrouwen aan. "Is dat wel zo'n verstandig idee?" Vraag ik. Ik twijfel even. "Daarnaast kun je me toch niet bijhouden plus ik sport zonder shirt" zeg ik. Ik grinnik even en loop naar de lift.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aurélie Rye Beate

    Ik loop snel maar verbaasd achter hem aan. "Waarom zou ik niet kunnen sporten? Ik kan beter vet omzetten in spieren hoor, dat is gezond." Ik steek mijn kin omhoog en stap in de lift als die er is. "En wat is er mis met jou zonder shirt?" vraag ik twijfelend.


    Your make-up is terrible

    Emilio Sanchez
    "Jij hebt al je vet nodig Dametje" ik grinnik even. "Opzich niks maar niet iedereen kan daar tegen" ik stap de lift uit en loop naar de ruimte waar een aantal sport atributen zijn. Ik doe mijn shirt uit waardoor mijn gebruinde, gespierde bovenlichaam tevoorschijn komt en mijn twee tattoos. Beginnen maar met Cardio voor ik de gewichten ga doen. Ik zet de loopband nog op wandel tempo om op te warmen.


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aurélie Rye Beate

    Ik kijk even naar zijn bovenlichaam, besef als snel dat ik stil sta en mijn mond openheb die ik snel weer dichtdoe en loop achter hem aan. "Nou, ik doe mijn shirt niet uit." mompel ik voordat ik op het stepapparaat klim en hem in beweging zit. Het gaat redelijk moeilijk, ik heb al in geen tijden gesport en ik ben ook al snel aan het hijgen en merk dat ik alweer moe ben.


    Your make-up is terrible

    Emilio Sanchez
    "Ga toch zitten joh" zeg ik terwijl ik inmiddels al een beetje aan het rennen ben. "Je hebt veels te weinig gegeten om daar Energie voor te hebben" ik voel dat ik al een beetje begin te zweten waardoor mijn huid gaat glimmen


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aurélie Rye Beate

    "Nee." zeg ik koppig en ga op een rustiger tempo verder. Nu ik weet hoe zwaar ik ben, weet ik hoeveel ik moet verbranden en eten om weer omlaag te kunnen gaan. Het blijft gewoon een vicieuze cirkel waar ik in blijf hangen en ik ben nog niet klaar om ermee te stoppen. Pas als ik er duizelig van word, ga ik van het apparaat af om even te zitten en naar Emilio te kijken. Het ziet er niet verkeerd uit.


    Your make-up is terrible

    Emilio Sanchez
    "Na hard gerent te hebben zet ik de machine uit en stap van de loop band. Ik kijk even rond. Wat nu? De gewichten staan allemaal nog juist afgesteld. Ik raap ze van de grond. Goed idee, de armspieren moeten nodig bijgewerkt worden


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Gilbert Fuchs.

    ''En we komen hier ook weg. Jij komt hier weg,'' zegt ze. Ik glimlach even zwakjes.
    'Het gaat ons lukken. Ooit zullen we de wereld laten zien wat we in huis hebben.' Ik zeg het op een serieuze toon. Ik graai naar mijn shirt en trek het over mijn hoofd. Ik sta op en verberg het dossier in mijn kast.
    'Zullen we naar de kelder gaan voor ons ontbijt? Het is al licht geworden en ik denk eigenlijk niet dat ik nog zal slapen,' zeg ik terwijl ik in een oog wrijf. Misschien dat eten me beter bij zinnen brengt op het moment. Ik ben iemand die al het mogelijke eten op elk moment van de dag naar binnen kan werken. Lasagne om zeven uur 's ochtends: check. Spaghetti als lunch: check. Pizza als avondeten: check. Hoe ik het voor elkaar krijg om geen gram aan te komen weet ik zelf niet. Ik hou het maar op een snelle stofwisseling, bij gebrek aan een betere verklaring. Niet dat ik er problemen mee zou hebben als ik wat aan zou komen, graag zelfs. Maar het lot zit me wat dat betreft niet mee dus laat ik mijn figuur maar voor wat het is.
    Ik haal een hand door mijn haar in een poging om het op orde te brengen en maak alvast aanstalten om naar de deur te gaan, Samantha tijd gevend om zichzelf wat te fatsoeneren.


    No growth of the heart is ever a waste

    Aurélie Rye Beate

    Ik ga op de loopband staan en zet hem aan op looppas, op degene die goed uitzicht heeft op Emilio en zijn gewichten. Ik vind het op de één of andere manier erg leuk om naar te kijken terwijl ik dat eerder nooit echt vond. Maar hij heeft een mooi lichaam en het is leuk om die in beweging te zien. Ik schroef het tempo van de loopband iets op, zodat ik zachtjes jog.


    Your make-up is terrible

    Emilio Sanchez
    Een voor een haal ik de gewichten op. Het is zwaar en mijn spieren branden maar het voelt goed. Als ik beiden armen 30 keer heb gedaan leg ik ze terug en ga op de grond liggen voor de buikspier oefeningen. Ik kijk even nAar Aurelie. Het is doodzonde...


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]