Audacity schreef:
(...)
Homohuwelijk is iets heel anders. Ik ben inderdaad hetero, maar ik kan me prima voorstellen dat er andere mensen zijn die veel gelukkiger zijn met een partner van hetzelfde geslacht. Homoseksualiteit komt ook bij dieren voor, je wordt gewoon geboren met je geaardheid.
Het punt met polygamie is dat het naar mijn weten helemaal niet natuurlijk is en volgens mij had ik ooit ergens gelezen dat het zelfs onmogelijk is om echte liefde voor meerdere personen te voelen. Is dit toch het geval? Mij best, ga trouwen. Maar ik weet zeker dat als polygamie in alle landen toegestaan wordt, er misbruik van zal worden gemaakt. Er zijn genoeg mannen die wel graag een paar extra vrouwen willen. Die vrouwen hebben niet altijd wat in te brengen. Dwang, geld, bedreigingen... Van liefde zal in ieder geval nauwelijks sprake zijn.
Oh, dan is het meteen anders? Kun jij met zekerheid zeggen wat die mensen voelen? Kun jij daar over beslissen? Nee, dat kunnen die mensen. En ik bn het er mee eens, er zal vast misbruik van gemaakt worden - zoals bij ALLES op deze wereld.
Moet je het daarom afschaffen voor degenen die er wel in geloven? Voor de mensen die het wel in hun hart hebben om van meerdere mensen te houden? Omdat jij "denkt" en "niet gelooft" dat zei wel van meerdere mensen kunnen houden?
Het is precies hetzelfde principe als het voorbeeld van homohuwelijk dat ik net gaf. Dat is nu ook verboden in North-Carolina omdat daar mensen er "niet in geloven" Wat, en dat is wel goed? Het is niet anders, het is hetzelfde principe.
Ja er zal misbruik gemaakt van worden. Daarom dat ik ook zeg dat er eerst toestemming van ieder persoon apart word gevraagt. Als iedereen in die relatie er vrijwillig toestemming voor geeft, wat kan jou eht dan schelen wat die mensen doen? Je bent nu, in principe, net zo narrowminded bezg als de mensen tegen het homohuwelijk.
Je mag je eigen mening hebben maar ik zie niet waarom dat de vrijheid en rechten van die mensen weg moet nemen.
Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.