• Wie van jullie kent de Chemical Garden Trilogy?
    Het is echt een awesome trilogie, waarvan de eerste twee boeken al zijn verschenen en ik heb ze allebei
    Ze zijn geschreven door Lauren DeStefano
    En hier gaat de trilogy over

    Stel je voor dat de mensen zo gezond zijn dat ze lang blijven leven, niet ziek worden. Dat is de onderzoekers in de toekomst gelukt. De kinderen van die mensen waren nog sterker, nog gezonder, maar toch niet perfect. Meisjes overlijden op 20 jarige leeftijd, jongens op 25 jarige leeftijd. Daarom worden jonge meisjes ontvoerd en verkocht aan rijke huisheren, om te dienen als bruid, om kinderen te krijgen. In het boek ontmoet je Rhine, samen met haar tweelingbroer woont ze in Manhattan, hun ouders zijn omgekomen bij een aanslag op het lab waar ze werkte. Op een dag wordt Rhine ontvoerd door verzamelaars en komt ze terecht in Florida, waar ze de vrouw wordt van Linden, samen met twee andere meisje Jenna en Cecily. Rhine doet er alles aan om te ontsnappen , maar is de wereld nog wel zoals ze hem kent?


    Die samenvatting is niet geweldig, maar ik hoop dat jullie snappen waar het overgaat.
    Ik kreeg het eerste boek met kerst van de vriend van mijn zus wiens ouders een boekenwinkel hebben, en dit weekend kreeg ik van hem ook deel twee.
    En geloof me, deze boeken zijn verslavend.
    Deel 1 heet verwelken en deel 2 vrees.

    [ bericht aangepast op 2 mei 2012 - 13:28 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik heb deel 1 in mijn kast liggen. Helaas zitten er nog 7 ongelezen boeken in mijn kast en heb ik net net genoeg zakgeld voor de nieuwe deel D:. Naja wachten tot mij verjaardag dan :'D
    Maar ik vond het eerste deel goed en best wel zielig.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Klinkt leuk en doet me denken aan de film In Time


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Wel jammer dat je het eerste boek al verklapt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WATIC schreef:
    Wel jammer dat je het eerste boek al verklapt.


    Plus ik vind het nogal standaard klinken.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Dat is echt heel erg gaaf! Is dat ook in het Engels geschreven?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Dat is echt heel erg gaaf! Is dat ook in het Engels geschreven?

    Jup
    Dan heet het Whiter and Fever


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Escritura schreef:
    (...)

    Plus ik vind het nogal standaard klinken.

    Mag ik vragen wat je er nogal standaard aan vindt klinken?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Escritura schreef:
    (...)

    Plus ik vind het nogal standaard klinken.
    Ik vind het eigenlijk totaal niet standaard klinken, en dat is nog best knap want over het algemeen vind ik heel veel bekende boeken zeer standaard [/The Hunger Games, Twilight]


    Life is hard and then we die

    Ik heb Verwelken gelezen en vond het wel aardig. Het idee dat men maar voor een korte tijd leeft is natuurlijk erg interessant en de chaos die daardoor ontstaat is leuk om als schrijver mee te spelen. Maar die twee dingen kende ik al van de achterkant, dus had ik meer verwacht. De wereld was interessant, maar niet reallistisch doordat de karakters allemaal plat waren. De verhaallijn stelde mij ook teleur. Te voorspelbaar naar mijn smaak.
    Eigenlijk kan ik niet echt zeggen wat ik er nou van vind. Aan de ene kant intrigeer de wereld me en droom ik weg bij de mogelijkheden die je op zo'n podium hebt, maar aan de andere kant zie ik de oninteressante karakters en voorspelbaarheid van het plot. Ik denk dat de schrijfster een paar punten op die vlakken heeft laten liggen, maar verder de wereld mooi heeft uitgewerkt.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    Bloedzoeker schreef:
    (...)
    Mag ik vragen wat je er nogal standaard aan vindt klinken?


    Futuristische wereld waarin alles perfect was wat word verpest door één of ander virus, jonge mensen worden verhandeld... Misschien ligt eht aan mij, maar zeer speciaal vind ik het niet ^^ het klinkt allemaal best voorspelbaar.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Ik vind het eigenlijk totaal niet standaard klinken, en dat is nog best knap want over het algemeen vind ik heel veel bekende boeken zeer standaard [/The Hunger Games, Twilight]


    Dat is jouw mening, voor mij klinkt het gewoon niet zeer interesant. ^^


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik heb het vorig jaar in de zomer gelezen en ik vond het echt geweldig. Elke avond heb ik zitten lezen, omdat ik gewoon té nieuwsgierig was naar de rest. Vrees staat alvast op mijn verlanglijstje, ik zou dolgraag willen weten hoe het met Rhine afloopt verder. (cat)