Ik denk dat je in je eigen verhalen wel dingen van jezelf kunt herkent, maar ik denk niet dat je als lezer zomaar een beeld van de schrijver kunt vormen, gewoon omdat je haar/zijn story leest, aangezien niet alles wat iemand schrijft zomaar overeen komt met haar/zijn eigen leven.
Er zitten altijd elementen in een verhaal, die overeenkomen met de persoon die het geschreven heeft, maar er zijn ook dingen die sterk kunnen verschillen of het nu gaat om de schrijfstijl, de verhaallijn, de personages, het taalgebruik...
De manier hoe iemand schrijft, vertelt wel iets over die persoon, maar wat er precies overeenkomt met de schrijver, kan denk ik alleen de schrijver zelf zien, lezers kennen de schrijver niet, dus weten ook niet welke elementen overeen komen en welke niet, dus een waarheidsgetrouw beeld kunnen ze niet echt vormen.
Ik ben het oneens met deze stelling. Ik denk dat als je de schrijver kent in real live of als je zelf de schrijver bent, je wel dingen kunt herkennen, maar niet dat het omgekeerd ook werkt. Je kunt geen objectief beeld vormen over een schrijver gewoon door het lezen van haar/zijn story. Omdat je niet weet welke elementen overeen stemmen met de persoonlijkheid, taalgebruik, leven van de schrijver en welke niet.
Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.