• Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek. ;)

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright
    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)
    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)
    April Adams (menselijk lichaam)

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 21:35 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren, Alice, Zoey en Chase zitten zat en skeil bij Loren thuis draai de fles te spelen en April heeft Shireen nodig om tegen te praten ofzo.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Skeil?

    Oh, maar anders gaan April en Shireen ook mee doen ofzo?


    "Ignite, my love. Ignite."

    Trouwens nee. Laat Shireen maar niet mee doen. Daar is ze niet echt het type voor.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Alice Redbird
    De fles stopte en kwam uit op Chase.

    [ bericht aangepast op 27 april 2012 - 17:32 ]


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Zoey Carroll
    Ik keek een beetje jaloers toe en nam nog een grote slok. Als ik dan toch moest zien hoe Chase een ander zoende, dan zou het dan toch met een heel beneveld brein zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    April Adams

    Ik liep nog steeds in het bos en hoorde geritsel uit de bosjes komen en draaide me in een ruk om. Gelukkig was het maar een konijntje. Ik liep door en hoorde toen weer geluid en ik draaide me weer om. Ik zag niemand en liep weer verder. Ik struikelde over een grote boomstam. 'Krijg wat' mompelde ik en herstelde me en liep verder.


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Shireen Homers
    Ik liep met grote passen door het bos. Dit was waar ik thuis hoorde. Ver weg van alle andere mensen die me alleen maar irriteerde. Ik haalde mijn hand door mijn lange blonde haar en wreef in mijn ogen. Ik was eigenlijk best wel moe maar slapen zat er niet in. Ik had nood aan frisse lucht.


    "Ignite, my love. Ignite."

    April Adams

    Ik keek voor me uit en zag al het begin van Elak. Ik glimlachte flauwtjes en zag en meisje lopen. Meteen vestigde ik mijn blik op haar zodat als ze iets onverwachts zou doen ik haar meteen kon bewegen.


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Shireen Homers
    Ik voelde opeens een stel ogen naar me staren. Ik deed alsof ik het niet merkte en liep rustig door opeens draaide ik me om en keek ik naar de persoon die me met haar ogen volgde. Het was een meisje.


    "Ignite, my love. Ignite."

    April Adams

    Ik zag dat ze me nu door had en ze bleef staan. Ik wist mezelf geen houding te geven dus liet ik mijn blik iets losser.


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Shireen Homers
    Ik bleef het meisje aan kijken terwijl ik met heldere stem vroeg: 'Wie ben jij en waar kom je vandaan?' Ik kende het meisje niet en iets in me zei ook dat het gevaarlijk kon zijn. Maar wat was het ergste dat me zou gebeuren? Dat ik zou sterven of dat ik ontvoerd zou worden? Het klonk niet eng in mijn ogen. Niet gevaarlijk of als een hel. Ontvoerd worden zou beteken ver weg van iedereen zijn die me gebruikte en de herinneringen van de mensen waarvan ik ooit gehouden had. De dood betekende herenigd worden met degene van wie ik hield.


    "Ignite, my love. Ignite."

    April Adams

    'Wie ben je en waar kom je vandaan' vroeg het meisje met een heldere stem. 'Ik kom uit Gallardia, jij?' antwoordde ik haar en liet mijn sterke blik op haar los. Ik liep een stukje naar haar toe maar wel zo dat er nog genoeg afstand tussen ons was.


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    Zoey Carroll
    Ik keek een beetje jaloers toe en nam nog een grote slok. Als ik dan toch moest zien hoe Chase een ander zoende, dan zou het dan toch met een heel beneveld brein zijn.


    “To live will be an awfully big adventure.”