• Hoooooi!
    Ik moet dus nu een betoog schrijven voor Nederlands en ik heb de stelling:
          'Vluchtelingen mogen na 2 jaar niet meer uit Nederland gezet worden.'
    Ik heb alle argumenten die ik nodig heb, alleen ik moet nog een titel voor mijn betoog. Het is dus de bedoeling dat het een beetje een 'originele' titel wordt, maar ik kan zelf op niks komen. Weten jullie misschien iets?

    Argumenten:
    - De meeste vluchtelingen zijn al in Nederland ingeburgerd voordat ze Nederland weer moeten verlaten en zijn situaties in hun vaderland niet meer gewend.
    - De mensen zijn om een reden weggevlucht waardoor het voor hun gevaarlijk is, ook al is het land misschien veilig verklaard door de Nederlandse regering.
    - Een late uitzetting heeft veel impact op de vluchtelingen en gezinnen die uitgezet worden.

    Tegenargument dat onderuitgehaald moet worden:
    - Nederland raakt te dichtbevolkt door alle vluchtelingen die na 2 jaar in Nederland zouden moeten blijven.

    [ bericht aangepast op 21 april 2012 - 15:49 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Het moet wel aansluiten op je argumenten.

    *Vluchten mag na twee jaar niet meer.
    *Geen weg meer uit na twee jaar.
    *Na twee jaar alleen nog maar vrijwillig vertrekken.
    *Eerder/Later zekerheid in verblijf in onzeker Nederland.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Myrthe12 schreef:
    Het moet wel aansluiten op je argumenten.


    Ja, en het moet niet per se grappig. Beter iets zakelijks.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Myrthe12 schreef:
    Het moet wel aansluiten op je argumenten.


    Okay, ik pas wel even m'n beginpost aan. Maar het moet een beetje op het onderwerp slaan. Het voorbeeldbetoog dat we kregen was de titel: 'Wil Pietje zich melden bij de gevangenisdirecteur?' en de stelling was: 'Er moet celstraf tegen spijbelen worden ingevoerd.'

    [ bericht aangepast op 21 april 2012 - 15:45 ]


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    Biologist schreef:
    (...)

    Ja, en het moet niet per se grappig. Beter iets zakelijks.


    Kijk reactie onder je. Een originele titel is misschien beter verwoordt dan grappige.


    Just keep your head up. Stick on the ice.

    - Na 2 jaar mag je blijven.
    - Maar 2 jaar wachten.

    Verder vind ik de titels van Biologist supergoed:)