I just think you lack discipline, but ok. I'll help you;
Je moet er nu voor zorgen dat je als een haas de benodigde stof gaat verwerken. Ik weet niet wanneer je volgende proefwerk/mondeling/schriftelijk is, maar het is raadzaam om misschien iets minder tijd te besteden aan Quizlet e.d. - want dat vormt soms echt een probleem bij bepaalde mensen - en je meer te gaan richten op datgene waar je moeite mee hebt. Wat ook een goed idee is, is een strakke planning maken; 'Op dit tijdstip doe ik een half uur aan -bijvoorbeeld- wiskunde, waarna ik tien minuutjes pauze heb en mag doen wat ik wil. Daarna ga ik verder met natuurkunde en heb ik weer tien minuutjes pauze.'.
Ik ben zelf klassenoudste - nee, dat is niet zoals in Harry Potter, mocht je dat denken. Je moet gewoon jouw klas in het gareel houden, het klassenboek verzorgen, vergaderingen bijwonen en jouw klas helpen als er problemen zijn met ruzies / slechte cijfers e.d. - en ik zie dit bijna dagelijks gebeuren. Je kunt het ophalen, maar alleen met 1) discipline, 2) hard werken, 3) doorzettingsvermogen en 4) vertrouwen in jezelf. Mocht je hulp willen bij plannen, ik kan je een PB'tje sturen met mijn e-mailadres daarin, desnoods mijn Skype.
En in de vakantie kun je beter om de dag veel werken.
Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!