• Zoals sommige van jullie misschien al wisten heb ik een slaapstoornis. Over het algemeen slaap ik doordeweeks niet voor 03:00 en heb ik aan 4 uurtjes slapen genoeg. Maar laat het nu net zo zijn dat ik toevallig [in verband met een erg drukke en stressvolle periode] al bijna 68 uur wakker ben. Als ik zo naar de klok kijk zinkt de moed me steeds verder in de schoenen, wetend dat om half 5 m'n wekker gaat. Ook is het voor mijn vriend heel vervelend, aangezien hij een lichte slaper is. Toen we 1 September zijn gaan samenwonen ging het goed, maar sinds Februari ligt hij steeds vaker op de bank te slapen door mij. Eerlijk gezegd voelt dat best rot, daarom wilde ik dit even kwijt. Om dit topic enigszins nuttig voor jullie te houden; iemand die hier ook last van heeft? Of originele slaaptips heeft?


    I love you Tim

    Je duim vasthouden of je handen op je liezen leggen.
    Klinkt misschien kinderachtig, voor je duim vasthouden, maar kleine kinderen zitten niet voor niets de halve dag met hun duim in hun mond. Ze zeggen namelijk dat het een ontspannende werking heeft en dat het ook goed is voor het slapen gaan. Hetzelfde geld met het leggen van je handen op je liezen. Er is nog zo iets dat je kunt doen, maar die is wat moeilijk om goed uit te kunnen leggen.

    Of misschien werkt muziek luisteren? Als ik niet kan slapen luister ik vaak muziek, maar dan wel echt rustige. Zoals Yann Tiersen of Brian Crain, maar je kan ook bijvoorbeeld tai chi liedjes opzoeken, dat is meer met natuur geluiden.

    Iniedergeval veel succes! Want zo lang niet slapen lijkt me toch niet goed, ook niet voor iemand met een slaapprobleem ö


    Inspiration can hit you any time

    Ik slaap sowieso moeilijk in, heb periodes gehad dat ik niet voor 2 uur sliep 's nachts en dan in de ochtend om half 7 eruit ging. Balen, vooral als het een stoornis is, in jouw geval. :/


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik slaap ook heel soms moeilijk, maar ik heb het niet zo erg.
    Ik hoop wel dat je ervan af komt.


    The odds are néver in our favor.

    Ik heb niet echt een slaapstoornis gehad, maar vroeger sliep ik heel slecht. Ik was hoogstens maar twee a drie dagen wakker en dan kon ik wel slapen en dan weer drie dagen waker. Maar al best lang kan ik normaal slapen. Ga hiervoor naar de dokter, misschien dat hij je van die pillen kan geven die je rustig laat worden.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Ah, wat vervelend! Ik had vroeger ook wel eens dat ik niet goed kon slapen, dat is echt héél frustrerend. Maar ik had het niet zoals jij. Bij mij werkte altijd dat ik dan aan mijn zakje met lavendel rook, daar worden de meeste mensen wel rustig van. Ook werkt het om gewoon nergens aan te denken. Ik ging vroeger altijd peikeren over van alles, maar als ik nu lig te piekeren denk ik gewoon: 'dat komt morgenochtend wel!' Of ik schrijf alles wat me dwars zit van de voren op en neem het me voor om het de volgende morgen nog een keer te lezen.
    En vooral niet stressen dat je wéér zo weiig slaapt. Het gat 'm vooral om het uitsrusten en liggen. En als je dan lekker ligt van je vanzelf in slaap.

    succes!(krul)