• Dat de film versie van de Hongerspelen helemaal niet zo goed is als sommige zeggen? Natuurlijk, hij is niet slecht. Helemaal niet. Maar ik vond hem eigenlijk best tegen vallen. Voor dat de film uitkwam was iedereen al zo van: "De film gaat geweldig worden." en de meeste zijn nog steeds zo, maar ik vond het echt tegenvallen...


    Believe in yourself.

    JUKEB0X schreef:
    Ik vond de film erg goed gemaakt. Sowieso is het moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om een boek te overtreffen. Wanneer je een boek leest werkt je eigenlijk verbeelding en idealiseer je dus naar je eigen vermogen. In een film wordt één beeld vastgelegd voor iedereen, je kan dus nooit verwachten dat dit volledig overeen stemt met jouw beelden die je kreeg tijdens het lezen van het boek.

    De kunst van het verfilmen van een boek is dat je je zo strikt mogelijk houdt aan de beschrijvingen en dialogen uit het boek. Dus dat de regisseur/scenarist zijn eigen verbeelding niet teveel weergeeft in zijn film. En ik vind dat dit in het geval van 'The Hungergames' zeker gelukt is, er zijn maar weinige dingen waarvan ik kan zeggen "dat is nu echt compleet verzonnen, ik vind hiervoor namelijk geen enkele verwijzing terug uit het boek". Dus voor mij is de film zeker geslaagd en ik zou er niets aan kunnen toevoegen/veranderen om 'm beter te maken.


    I agree with this.
    Ik heb hem al drie keer gezien en blijf hem geweldig vinden ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Dat had ik eigenlijk met de boeken. Iedereen vond ze zo fantastisch dat ik er behoorlijk wat van verwachtte en uiteindelijk vielen ze een beetje tegen.

    Ik ben het trouwens wel eens met wat veel mensen hier zeggen: dat de opbouw naar de Spelen korter had gemogen omdat de Spelen er nu zelf gehaast van werden.
    Maar nu ik erover nadenk; volgens mij was dat in het boek ook best zo?

    Wel vind ik dat ze erg trouw zijn gebleven aan de boeken: misschien wel een van de beste boekverfilmingen die ik heb gezien (het kan ook zijn dat ik veel dingen uit de boeken ben vergeten want ik las ze in de zomervakantie).

    Maar uiteindelijk vond ik de film best goed en m'n zusje dacht er net zo over: die zat de hele film in spanning/naar adem te happen omdat het spannend was/ze het afschuwelijk vond dat mensen tot zulke gruwelijkheden in staat waren.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 23:25 ]


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik had geen hoge verwachtingen van de film wat er uiteindelijk voor zorgde dat ik 'm veel leuker vond dan ik in eerste instantie had gedacht.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik vond hem wel goed, maar tuurlijk. Een film is altijd slechter dan het boek.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Oneens, ik vond hem goed. Alleen de mutilanten op het einde vielen me zwaar tegen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Me, ze hadden domme fouten gemaakt in details, ik zal niet zeggen wat want dan wordt ik een mierenneuker genoemd, maar ik vond het boek echt 100x beter


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Negligible schreef:
    Ik vond hem redelijk goed eigenlijk, maar had de boeken wel niet gelezen..
    Al vond ik wel dat sommige dingen niet heel erg duidelijk waren en zoals Gethsemane zei, werd er inderdaad wel heel veel opgebouwd. Ik had de spelen zelf wel iets spannender verwacht, maar de film vond ik over het algemeen best goed.


    Dit.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.