• Dat de film versie van de Hongerspelen helemaal niet zo goed is als sommige zeggen? Natuurlijk, hij is niet slecht. Helemaal niet. Maar ik vond hem eigenlijk best tegen vallen. Voor dat de film uitkwam was iedereen al zo van: "De film gaat geweldig worden." en de meeste zijn nog steeds zo, maar ik vond het echt tegenvallen...

Believe in yourself.

Ik ken de boeken niet, maar de films vind ik ook niet geweldig. Ze zijn o.k., van die tienerfilms, die Zijn nooit zo hoogstaand.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Ik vond eerlijk gezegd juist dat de regisseur het boek zeer goed verfilmt heeft, aangezien dat super moeilijk is. Ik vond hem sws 10x beter dan Twilight, maar die boeken falen ook een beetje :')

Happy Birthday my Potter!

Audacity schreef:
    Ik heb het boek nooit gelezen, maar de film vond ik erg goed. Hoorde van vriendinnen die het boek wel gelezen hadden dat ze het een beetje vaag vonden dat in het boek dat kind vet lang naar water en zo opzoek was, terwijl ze het in de film zo kon vinden.

Ik vond de verfilming juist wel heel goed. Maar ik vond dat het gedeelte vóór de Spelen best wel lang duurde, zoals Gethsemane al zei. En sommige scenes gingen ook erg snel naar mijn idee. Maar buiten dat vond ik de film wel heel awesome. :3

Beauty begins the moment you decide to be yourself. - Coco Chanel

Ik vond wel dat ze veel hebben ingekort en weggelaten, maar ik vond het alsnog wel een hele mooie film. (:

Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

Yoda schreef:
    Ik vond hem juist heel erg meevallen en vond hem wel redelijk goed. Ik ging er namelijk vanuit dat hij verschrikkelijk slecht zou zijnm dus dan kan het alleen maar meevallen x]

You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

Ik vond de film erg goed gemaakt. Sowieso is het moeilijk (om niet te zeggen onmogelijk) om een boek te overtreffen. Wanneer je een boek leest werkt je eigenlijk verbeelding en idealiseer je dus naar je eigen vermogen. In een film wordt één beeld vastgelegd voor iedereen, je kan dus nooit verwachten dat dit volledig overeen stemt met jouw beelden die je kreeg tijdens het lezen van het boek.

De kunst van het verfilmen van een boek is dat je je zo strikt mogelijk houdt aan de beschrijvingen en dialogen uit het boek. Dus dat de regisseur/scenarist zijn eigen verbeelding niet teveel weergeeft in zijn film. En ik vind dat dit in het geval van 'The Hungergames' zeker gelukt is, er zijn maar weinige dingen waarvan ik kan zeggen "dat is nu echt compleet verzonnen, ik vind hiervoor namelijk geen enkele verwijzing terug uit het boek". Dus voor mij is de film zeker geslaagd en ik zou er niets aan kunnen toevoegen/veranderen om 'm beter te maken.

If we had not a soul, music would have created it.

Ja, nou. Ik had het eigenlijk slechter verwacht, als ik eerlijk moet zijn.

Deep inside, I've never felt alive

Yoda schreef:
    Ik vond hem juist heel erg meevallen en vond hem wel redelijk goed. Ik ging er namelijk vanuit dat hij verschrikkelijk slecht zou zijnm dus dan kan het alleen maar meevallen x]

Some people are so poor, that the only thing they have is money.

Yoda schreef:

Dit, alhoewel de boeken ALTIJD beter zijn dan de films.
    En denk maar eens aan twilight, dàt is slecht vertaald.

“Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

Never mind, verkeert topic.

[ bericht aangepast op 16 april 2012 - 20:34 ]

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

Assassin schreef:
    I agree.

Yoda schreef:

He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

Hij is goed. Hij is te verstaan voor de mensen die de boeken niet lezen.
    Ik had hem slechter verwacht. Hij is beter dan sommige andere verfilmingen van boeken.

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

Everdeen schreef:
    Een film is vrijwel altijd slechter dan een boek. (:

Bad decisions make good stories.