• Het is 1916, en we zijn in een klein dorpje. Rio heet het dorpje. Niet Rio de Janeiro, maar gewoon Rio, afkomstig van de naam van eerste sherrif van het dorp. Het is een normaal dorpje voor die tijd, en het is er rustig. Rustig? Er zijn wel veel kwajongens maar daar kan iedereen tegen.
    Wat er verder gebeurd in het dorp is aan jullie, aan ons. Zal het er gewoon blijven? Of gebeurd er opeens iets heel ergs?

    Er is een geheim in het dorp. Nouja , geheim? Of is het gewoon een raar verhaaltje zoals kaboutertjes en Sinterklaas? Ergens in het bos, wat om het dorp verspreid ligt, staat een huisje. Een spookhuis, volgens de ouders. Gewoon om de kinderen bang te maken? De kinderen van boven de 13 zeggen dat ze er niet in geloven, maar zijn stiekem o zo nieuwsgierig wat er in dat huisje is. Ze mogen er alleen ABSOLUUT niet komen. Maarja, de kwajongens...


    Regels
    -Maximaal 4 personages per persoon!

    -Als je je aanmeldt moet je zeker weten dat je echt gaat meedoen,
    anders wordt je verwijdert.

    -Denk eraan dat het het zich in 1916 afspeelt (ongeveer de tijd van bijv. Kruimeltje), dus houd je er aan dat je niet een auto kan hebben
    (die waren er wel maar meestal niet in zo’n klein dorpje)
    -Naar het huisje gaan mag alleen als je een kwajongen bent, hieronder zet ik wel een lijstje met de kwajongens

    -Ga niet dood of vermoord niemand zonder het eerst aan mij te vragen! Gewond raken mag wel.

    -Doe rustig met de anderen, niet meteen ruzie schoppen ofzo. Je kent elkaar al wel, behalve mensen die zich aamelden ergens als de RPG al is begonnen.

    -Bellen kan alleen bij de sherrif/postkantoor.

    -De eerste die zich aanmeldt als sherrif is de sherrif, niet gaan vechten daarom. Er kan maar een sherrif zijn :P Misschien wel 2 bakkers of schoenmakers of wat je dan ook bedenkt. Denk zelf even na of het logisch is dat er daar twee van zijn.

    -MAAK PLEZIER!!


    Iets meer info over de sherrif:
    De sherrif is de belangrijkste persoon van het dorp. Hij luistert naar je als je iets niet goed vind in het dorp. Ook kan hij kwajongens die echt te veel uithalen voor een nacht in de cel smijten, maar dat kan hij natuurlijk ook met oudere dieven. De sherrif moet wel een echt goede reden hebben om dat soort dingen te doen.

    Plaatjes van het dorp en openbare dingen:
    Bakkerij
    Huis van de Sherrif (dit is echt een groot huis, van achter loopt het nog even door. De sherrif is rijk.)
    Huis waar anderen in wonen
    Het Kwajongens Huis

    REST BEN IK AAN HET OPZOEKEN




    De personages + Leeftijd + Werk/Bezigheid
    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sherrif : GelaarsdeKat
    Nina Chanel McCean – 17 jaar – geen werk, rijk : ThoseWords
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Felicia (Fee) Abby Homers - 16 jaar - soms postkantoor : NewUsername


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Gereserveerd - .... : xromylicious
    Jason McBright – 38 jaar – Sherrif : Rooba
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Christoph 'Chris' Travis Mahone – 22 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite



    De kwajongens! – Alleen deze personen mogen het ‘bos huis’ betreden, maar hang er niet de hele tijd rond dat is niet leuk voor de spelers in het dorp –


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite

    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sheriff
    Ciara McArthur - 18 jaar - Geen werk : ThoseWords



    Het Rollentopic

    Aanmelden kan natuurlijk altijd nog!

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 16:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [nee, alleen dat Susanna weg is en Mario voor de deur staat de schoenen te geven. de sheriff moet effe opendoen want dan wordt Mario opgepakt xD meer is er niet gebeurd]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson
    Als de wiedeweerga ging Mario er weer vandoor. Ik liep naar binnen en ging op een oude tafel zitten. Alleen Ciara was in het boshuis.
    "Hai," zei ik terwijl ik verveeld op mijn rug ging liggen en het vuil onder mijn nagels begon weg te peuteren. "Waar is iedereen?"
    Ciara was een meisje waar ik respect voor had. Ze was anders dan anderen, en dat leek haar geen moer te schelen.


    Me so good.

    Jason McBright

    Er wordt op de deur geklopt, en luid zuchtend stond ik op. Onderweg gooide ik het lege blikje in de prullenbak, en op mijn gemakje liep ik naar de deur. Verveeld trok ik die open, en zag Mario, het kleine jongetje staan. ''Jij'' gromde ik, en ik pakte ruw zijn arm beet. Hardhandig trok ik de schoenen uit zijn handen, en zette die neer. ''Jij leert ook nooit van je fouten'' beet ik hem toe, en sleurde hem mee richting de cellen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ciara mcArthur
    'Mario is net naar huis gegaan, de rest weet ik niet.' antwoordde ik. 'Trouwens, waar was jij? Heb je nog wat leuks meegemaakt vandaag ofzo?' Ik was altijd wel in voor een praatje, maakte niet uit met wie, maar met "één van ons" was het natuurlijk het gezelligste om te praten.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Mario
    'Auw!' kreun ik als hij mijn arm verschrikkelijk hard vastpakt. 'Ik kwam toch alleen maar schoenen... auw... brengen?' vraag ik en probeer mijn arm los te rukken. Vader snapte vast wel dat ik weer in de cel zat als ik een nacht niet thuis kwam.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Christoph 'Chris' Travis Mahone
    Gefascineerd bekeek ik Susan terwijl ze met een mes in het vlees begon te snijden. Normaal hadden meisjes het net zo op dit bloederige werk.. Ik liep naar buiten waar de koets vol stond met dozen met vlees. Keer op keer liep ik naar buiten om dozen met vlees te halen. Terwijl Susan het vlees in stukken sneed.
    "Saai dagje vandaag," zei ik, terugkomend op haar vraag. "Hoewel ik moet toegeen dat het grappig was om mijn broertje op zijn gezicht te zien gaan."
    Ik grinnikte bij de terugblik van Joseph die uitgleed over de pas gedweilde vloer.


    Me so good.

    Nina Chanel McCean
    Heel even rolde ik met mijn ogen toen ik Jason Mario naar binnen zag trekken. Hij zou weer in de cel verdwijnen, dat was zeker. Iets wat ik echt belachelijk vond. Dat jochie was pas negen! Nou ja, ik zou zo wel even naar de groep opzoek gaan, ze vertellen dat er weer iets gebeurd wat hun op moesten lossen. Want ja, zoals niemand dit verwachtte kon ik het wel goed vinden met deze mensen, iets waar mijn ouders het natuurlijk nooit mee eens waren. Maar eerst moest ik even wachten tot de sherriff klaar was, tot ik hem voor het feest uit kon nodigen. Dat was trouwens het perfecte moment om Mario te helpen ontsnappen, dat feest.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Jason McBright

    Het kind zeurde dat ik hem pijn deed, maar het deerde me niet. Het wordt tijd dat hij leert van zijn fouten, en dat mensen wat harder gaan werken voor hun voedsel. Uiteindelijk kwamen we aan bij de cellen, en met een harde klap sloeg ik de deur van ééntje open. Ik duwde hem er in. ''Ik zie wel wanneer je eruit komt, misschien morgen, misschien overmorgen..'' zei ik, en ik grinnikte even. Met net zo'n harde klap ging de deur weer dicht, en ik zette het op slot. Fluitend liep ik terug naar huis.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    [Waar is iedereen nu op dit moment? Dan weet ik waar ik me Felicia in kan springen.]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson
    "Ik heb dus totaal niets gedaan.. Ik hoopte dat we vanavond misschien wat lol konden trappen in 't dorp. Ik hoorde trouwens vanochtend dat Mario in de problemen zit? Ik hoop niet dat hij wéer in de cel word gegooid.."
    Mario, de jongste van onze 'groep', wist altijd in de problemen te komen. Hij was nog erger dan ikzelf.


    Me so good.

    Susan
    Ik keek hem verontwaardigd aan een gooide een stukje vet van het vlees tegen zijn schort. 'Dat is gemeen!' lachte ik half. Ik schudde grijnzend mijn hoofd. Chris en Seph waren niet echt beste maatjes. Ik pakte de grote bak en gooide daar mijn gesneden werk in. Ik vond alles best om te doen, was niet vies van dit snijden, daar kon ik best tegen, al merkte ik wel dat Chris dat apart vond. 'Mijn vader was niet vrolijk vandaag. Rotzak. Hij kijkt niet naar de armen om of zo.. Daarom wil ik dat hij Mario niet oppakt, Mario is echt een schat.' Ik dacht aan het vrolijke gezichtje dat weg rende met de laarzen van mijn vader, om ze daarna in de sloot te gooien. 'Wat vind je van mijn vader? ik vind hem, zoals ik al zei, een rotzak.'


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    NewUsername schreef:
    [Waar is iedereen nu op dit moment? Dan weet ik waar ik me Felicia in kan springen.]

    [Christopher, Joseph en Susan zijn in de slagerij. Evangeline en Ciara zitten in het boshuis. Mario zit in de cel. Sheriff is daar in de buurt en Nina ook.


    Me so good.

    [felica kan naar het boshuis gaan, daar zijn wat mensen]

    Mario
    Hmm... misschien twee dagen in de cel. Rot zeg. Ik kijk om me heen. A ha, daar licht mijn standaart geheime anti-verveel dingetje. Ik pak het op en begin er mee te spelen. Vriendloos, maar een steen is mijn vriend. Ik kan alles met hem. Tekenen, gooien, rollen. Alles. Ik verveel me niet met hem. Anders ga ik wel slapen.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Nina Chanel McCean
    'Goedenavond, meneer McBright' zei ik glimlachend toe ik de sherriff weer terug zag komen lopen. 'Vanavond wordt er bij ons een feest georganiseerd en mijn ouders hebben mij gevraagd of u zou willen komen? Dus, wat denkt u ervan?' Heel veel mensen vonden het raar dat ik zo netjes tegen de sherriff praatte, terwijl de status van mijn familie toch wat hoger was dan die van hem. Maar het was en bleef een volwassene en een tweede regel uit de etiqettue was dat ik zowiezo respect voor ouderen had.


    Keep your head up, keep your heart strong

    -

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:57 ]


    "Ignite, my love. Ignite."