• Het is 1916, en we zijn in een klein dorpje. Rio heet het dorpje. Niet Rio de Janeiro, maar gewoon Rio, afkomstig van de naam van eerste sherrif van het dorp. Het is een normaal dorpje voor die tijd, en het is er rustig. Rustig? Er zijn wel veel kwajongens maar daar kan iedereen tegen.
    Wat er verder gebeurd in het dorp is aan jullie, aan ons. Zal het er gewoon blijven? Of gebeurd er opeens iets heel ergs?

    Er is een geheim in het dorp. Nouja , geheim? Of is het gewoon een raar verhaaltje zoals kaboutertjes en Sinterklaas? Ergens in het bos, wat om het dorp verspreid ligt, staat een huisje. Een spookhuis, volgens de ouders. Gewoon om de kinderen bang te maken? De kinderen van boven de 13 zeggen dat ze er niet in geloven, maar zijn stiekem o zo nieuwsgierig wat er in dat huisje is. Ze mogen er alleen ABSOLUUT niet komen. Maarja, de kwajongens...


    Regels
    -Maximaal 4 personages per persoon!

    -Als je je aanmeldt moet je zeker weten dat je echt gaat meedoen,
    anders wordt je verwijdert.

    -Denk eraan dat het het zich in 1916 afspeelt (ongeveer de tijd van bijv. Kruimeltje), dus houd je er aan dat je niet een auto kan hebben
    (die waren er wel maar meestal niet in zo’n klein dorpje)
    -Naar het huisje gaan mag alleen als je een kwajongen bent, hieronder zet ik wel een lijstje met de kwajongens

    -Ga niet dood of vermoord niemand zonder het eerst aan mij te vragen! Gewond raken mag wel.

    -Doe rustig met de anderen, niet meteen ruzie schoppen ofzo. Je kent elkaar al wel, behalve mensen die zich aamelden ergens als de RPG al is begonnen.

    -Bellen kan alleen bij de sherrif/postkantoor.

    -De eerste die zich aanmeldt als sherrif is de sherrif, niet gaan vechten daarom. Er kan maar een sherrif zijn :P Misschien wel 2 bakkers of schoenmakers of wat je dan ook bedenkt. Denk zelf even na of het logisch is dat er daar twee van zijn.

    -MAAK PLEZIER!!


    Iets meer info over de sherrif:
    De sherrif is de belangrijkste persoon van het dorp. Hij luistert naar je als je iets niet goed vind in het dorp. Ook kan hij kwajongens die echt te veel uithalen voor een nacht in de cel smijten, maar dat kan hij natuurlijk ook met oudere dieven. De sherrif moet wel een echt goede reden hebben om dat soort dingen te doen.

    Plaatjes van het dorp en openbare dingen:
    Bakkerij
    Huis van de Sherrif (dit is echt een groot huis, van achter loopt het nog even door. De sherrif is rijk.)
    Huis waar anderen in wonen
    Het Kwajongens Huis

    REST BEN IK AAN HET OPZOEKEN




    De personages + Leeftijd + Werk/Bezigheid
    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sherrif : GelaarsdeKat
    Nina Chanel McCean – 17 jaar – geen werk, rijk : ThoseWords
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Felicia (Fee) Abby Homers - 16 jaar - soms postkantoor : NewUsername


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Gereserveerd - .... : xromylicious
    Jason McBright – 38 jaar – Sherrif : Rooba
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Christoph 'Chris' Travis Mahone – 22 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite



    De kwajongens! – Alleen deze personen mogen het ‘bos huis’ betreden, maar hang er niet de hele tijd rond dat is niet leuk voor de spelers in het dorp –


    Mario Owny – 9 jaar – kattenkwaad en schoen/kleermaker : GelaarsdeKat
    Joseph 'Jo of Seph' Apollo Mahone – 17 jaar – Slagersjongen : Brutus
    Santiago Cameron Montgomery – 15 jaar – Smidsknecht : Leite

    Melrose 'rose' Elyse Roux – 17 jaar – Soms bakkerij : Rooba
    Evangeline 'Eve of Line ' Rosie Temperson – 16 jaar – Op zoek : Brutus
    Susanna (Susan) McBright – 17 jaar – Overal, liefst bakkerij, smid, sheriff
    Ciara McArthur - 18 jaar - Geen werk : ThoseWords



    Het Rollentopic

    Aanmelden kan natuurlijk altijd nog!

    [ bericht aangepast op 12 april 2012 - 16:21 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    -

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:06 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Santiago Cameron Montgomery.
    Nadat ik uit mijn werk kwam, besloot ik naar het boshuis te gaan. Hopelijk was er al iemand, want ik had totaal geen zin om naar huis te gaan. Ik ging naar binnen en keek even rond.
          ''Is hier iemand?'' vroeg ik voorzichtig.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mario Owny
    Ik keek achterom, zag de bakker woedend met zijn deegroller schudden. Ik grijnsde en rende nog iets harder, het brood onder mijn versleten jas gestopt. Hijgend kwam ik aan bij het boshuis. 'Hee Santi!' grijnsde ik. Ik hield het brood onder mijn jas verstopt. 'Is er nog iemand?'


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Susan McBright

    Ik keek naar mijn vader. 'Pap, luister nou. Doe nou een keer eens lief voor ze. Mario is negen! Hij geeft het zelfs aan de armen! Sluit hem niet op, voor mij! Toee?' Ik keek hem smekend aan, vouwde mijn handen voor mijn mond alsof ik bad en knipperde verwoed met mijn wimpers. 'Please?'


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Melrose 'rose' Elyse Roux

    En de zóveelste preek van mijn ouders. Ik had mijn jurk vies gemaakt bij de bakker. ''Het was een peperdure jurk, jongedame!'' kirde mijn moeder, en ik rolde met mijn ogen, wat mijn vader niet leuk vond. ''Naar je kamer!'' riep deze. ''Ik ben geen klein kind!'' schreeuwde ik terug, en mijn moeder keek me kwaad aan. ''Nu!'' riep ze, en ik liep stampend de trap op, en gooide mijn deur hard achter me dicht. Met tranen in mijn ogen plofte ik op mijn grote bed. Waarom had ik nou zulke ouders? Ik veegde een paar verdwaalde tranen weg, en mijn blik viel op mijn grote, openstaande raam. Ik grijnsde even, en liep naar het raam om en vervolgens uit te klimmen.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Santiago Cameron Montgomery.
    Ik schrik van Mario en zucht opgelucht als ik toch zie dat hij het maar is.
          ''Hee, Santi.'' zegt hij glimlachend. ''Is er nog iemand?''
          ''Nee, ik denk het niet.'' zeg ik rustig. ''Misschien komt er straks nog iemand?''
    Ik plof neer op een stoel en wrijf mijn handen over elkaar, omdat ze erg pijn doen na een hele dag werken.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Jason McBright

    Ik schudde vastbesloten mijn hoofd. ''Mensen werken voor hun brood'' zei ik. ''Dit is al de zoveelste keer, ik laat hem hier niet zomaar mee wegkomen''

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:16 ]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Mario
    Ik kijk naar zijn handen en houd mijn hoofd een beetje schuin. 'Wat heb je vandaag gedaan? Weer in de smederij gezeten? Ga toch bij mijn vader werken.' Ik ren rondjes door het huis, ik moet mijn avontuur van de bakker uiten in drukte.

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:22 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Nina Chanel McCean
    Nadat ik mijn haar in een knot had gedaan, liep ik naar de stallen toe. 'Dankjewel' zei ik glimlachend tegen het dienstmeisje dat mijn paard klaar had gemaakt zodat ik er gelijk op kon rijden. Ik pakte de teugels van haar aan en stapte op, waarna ik de stal uit reed en richting het bos begon te rijden.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Rooba schreef:
    Jason McBright

    Ik schudde vastbesloten mijn hoofd. ''Mensen werken voor hun brood'' zei ik, en keek even naar de jongen die ik ruw had beetgepakt bij zijn arm. In mijn andere hand hield ik het brood vast. ''Dit is al de zoveelste keer, ik laat hem hier niet zomaar mee wegkomen''


    [Je hebt Mario niet beet, we hadden het alleen over hem. Mario is in het KwajongensHuis :P]

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:14 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Santiago Cameron Montgomery.
    Bij zijn vader werken? Ja, alsof mijn ouders dat toe laten.
          ''Lijkt me geen strak plan, Mario.'' zeg ik rustig. ''Mijn ouders vermoorden me en zo kan ik altijd met Mitchell naar mijn werk gaan. Komt wel goed. Word ik een beetje hard van.''
    Even blijft het stil.
          ''Dus, hoe was jouw dag?'' vraag ik om de stilte te breken.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Valerie Chermaine Avery
    Ik liep naar de keuken om wat eten te halen voor mijzelf. Daarna was ik van plan te vertrekken, ik was immers klaar.
    Toen liepen mijn zus en mijn broer de trap af. Ik vroeg aan hun: 'En wat hebben jullie opgedragen gekregen?'
    waarop zij antwoorden: 'We moeten alles schoonmaken.'
    Ik barstte in lachen uit.

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 21:00 ]


    That is a perfect copy of reality.

    GelaarsdeKat schreef:
    (...)

    [Je hebt Mario niet beet, we hadden het alleen over hem. Mario is in het KwajongensHuis :P]


    [aangepast]


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Mario Owny
    Ik kan het niet in me houden. 'Ik heb weer gestolen bij de bakker, drie broden deze keer. Twee vanochtend en die heb ik al uitgedeeld aan de oude vrouwen achteraan het dorp weet je wel. En de ander heb ik hier. Die ga ik denk ik aan mijn vader geven. Of aan de McArthurs...' Ik ga op de grond zitten en bekijk het warme brood.

    Susan McBright
    'Ja maar vader...' Ik zucht, weet dat dit niet helpt. 'Hij geeft het aan de armen.' mompel ik dan en sta op. 'Ik ben bij de slager. Ik had hem beloofd te helpen.'

    [ bericht aangepast op 10 april 2012 - 20:19 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    [Kan ik nog mee doen? ;$]


    "Ignite, my love. Ignite."