• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?

Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Fedea

"Je dood ze daarmee niet Fé. Ze komen er wel weer overheen en trouwens, wat heb je liever. Je eigen dood of iemand zelf verwonden? De andere floraten maakt het geen moer uit hoe jij hier uit zal gaan komen. Dood, levend, gewond. Het maakt ze niet uit. Ze hebben je liever dood dan dat je het gebouw hier levend uitkomt."
    Ik zucht en neem het weer aan.
    "Het is goed, ik zal het bijhouden."
    Maar niet gebruiken. Misschien nog om mee te slaan, maar zeker niet schieten. Trillend hou ik het vast en kijk er even naar.

But I still have this faith in the truth of my dreams.

Faye
    Ik zie hoe ze er aarzelend naar kijkt en weet meteen dat ze hem nooit zal gebruiken.
    "Wil je liever een honkbalknuppel of zo?" zeg ik grijnzend en laat me op de rand van het bad neerzakken. "Denk trouwens niet dat ze die hier hebben." Zenuwachtig tik ik met mijn vingers op de rand van het bad. Ze moesten opschieten. Ik barstte van de zenuwen.

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Fedea

"Wil je liever een honkbalknuppel of zo? Denk trouwens niet dat ze die hier hebben."
    Ik schud mijn hoofd.
    "I-ik zal het wel gebruiken."
    Ik forceer een flauw glimlachje en loop wat heen en weer. Ik ga bijna kapot van de zenuwen.

Faye
    "Laat de deur anders maar gewoon op slot, Fé. Je herkend mijn stem wel en die van de andere faunielen en Trey neem ik aan ook toch?" Ik glimlach en wrijf even over mijn pols heen. Ik staar even naar de tegels en kijk haar dan weer aan.
    "Als je een bekende hoort, dan open je hem. Zo simpel is dat en als je met mij mee wilt, dan ga je mee. Ik geef wel dekking."

Fedea

"Laat de deur anders maar gewoon op slot, Fé. Je herkend mijn stem wel en die van de andere faunielen en Trey neem ik aan ook toch? Als je een bekende hoort, dan open je hem. Zo simpel is dat en als je met mij mee wilt, dan ga je mee. Ik geef wel dekking."
    Ik schud mijn hoofd.
    "Ik ga wel met je mee. Trey herkent je anders niet, hij had het gevraagd of ik bij je wilde blijven. Zo kan je trouwens ook het makkelijkst mee."

Faye
    "Ik ga wel met je mee. Trey herkent je anders niet, hij had het gevraagd of ik bij je wilde blijven. Zo kan je trouwens ook het makkelijkst mee." Ik knik bedenkelijk en aarzel even. Ik stelde het zelf voor, maar toch vond ik het ergens niet erg slim. Toch steek ik dan overtuigend mijn duim op en zak van de badrand af om in de tas te graaien naar wat spullen. Ik bedenk me dan wat, ren naar de deur toe, open hem en ga als een gek naar mijn slaapkamer, waar ik mijn rugzak met spullen vul en dan terugloop.
    "Mijn spullen." geef ik toe. Het is lang niet alles, maar ik wou niet zonder spullen vertrekken. Dat zou een hel voor me zijn en ik had trouwens helemaal geen geld om nieuwe aan te schaffen.
    "Dan moeten we nu afwachten."

Fedea

"Dan moeten we nu afwachten."
    Ik knik en ga op de badrand zitten. Nerveus tik ik met mijn vingers op mijn knieen.
    "Pfoeh, ben jij ook zo zenuwachtig?"
    Mijn stem trilt een beetje en ik betrap mezelf erop continu alert te zijn, voor elk geluidje dat ik ook maar hoor.

Atreyu

Ik leg mijn telefoon terug neer en staar even voor me uit. Ik schrik me rot als ik Rey's stem hoor.
    "Hebben ze nog iets gezegd?"
    Ik wrijf even over mijn slapen en herhaal alles wat Faye me vertelde, over de beste manier om binnen te komen, tot het feit dat ze die ene jongen ook met rust moeten laten. Ik start de auto weer en rijd met volle gas verder.
    "Dus Liam en ik gaan de meisjes halen terwijl jullie ze elk een kant uit lokken?"

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Rey

Ik luister naar zijn uitleg en probeer het te onthouden.
    "Dus Liam en ik gaan de meisjes halen terwijl jullie ze elk een kant uit lokken?"
    Ik knik.
    "Zo moet het lukken. Ongetwijfeld."
    Ik leg mijn hand op zijn schouder.
    "We zijn er bijna, Trey."
    Bemoedigend kijk ik hem aan.

Faye
    "Pfoeh, ben jij ook zo zenuwachtig?" Ik grinnik en laat mijn hand zien, die schokken maakt en niet stil kan houden.
    "Enorm." Ik vertel niet dat ik bang ben dat het gaat mislukken. Dat er doden kunnen gaan vallen en ik er enorm veel moeite mee heb om weg te gaan van mijn familie. Ik zucht even.
    "Wat zullen we doen om de tijd te vullen?"

Fedea

"Enorm."
    Ik kijk naar haar hand en merk dat ze zelfs nog harder trilt dan ik.
    "Wat zullen we doen om de tijd te vullen?"
    Ik haal mijn schouders op en kijk haar verontschuldigend aan.
    "Geen idee. Na twee dagen is mijn inspiratie zowat op."
    Ik denk even na.
    "Sorry, ik kan echt nergens op komen."

Faye
    "Geen idee. Na twee dagen is mijn inspiratie zowat op. Sorry, ik kan echt nergens op komen." Ik grinnik en haal mijn schouders op.
    "We kunnen wel zeggen dat we heel wat gedaan hebben ja. We hebben de kamer trouwens niet opgeruimd, maakt niet uit trouwens, we gaan toch zo weg." Ik glimlach even en ga op mijn handen zitten.
    "Dan wachten we gewoon af, het kan vast niet lang meer duren."

Fedea

"We kunnen wel zeggen dat we heel wat gedaan hebben ja. We hebben de kamer trouwens niet opgeruimd, maakt niet uit trouwens, we gaan toch zo weg. Dan wachten we gewoon af, het kan vast niet lang meer duren."
    Ik grinnik.
    "We gaan hier zo weg en jij wilde opruimen?"
    Lachend kijk ik haar aan.
    "Maar we hebben inderdaag veel gedaan."

Faye
    "We gaan hier zo weg en jij wilde opruimen?" Ik grinnik even. Het klonk inderdaad stom.
    "We hebben inderdaad veel gedaan." vervolgt ze.
    "Het huis altijd netjes achterlaten. We zijn immers op visite, hé." Ik glimlach even. "Ik vraag me echt af van wie dit huis is, jij niet? Wie er hier echt in wonen of hebben gewoond. Het is in ieder geval wel redelijk ingericht hier en daar."

Fedea

"Het huis altijd netjes achterlaten. We zijn immers op visite, hé. Ik vraag me echt af van wie dit huis is, jij niet? Wie er hier echt in wonen of hebben gewoond. Het is in ieder geval wel redelijk ingericht hier en daar."
    Ik ril even.
    "Wie wil hier nu wonen? Het lijkt me op sommige plekken redelijk onbewoond. Vuil enzo."