• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "F-Fedea? We zijn net onderweg. Ik kom je halen, en Faye ook. Maar we hebben geen idee hoe ze eruit ziet, dus blijf dicht bij haar als het kan. Of bindt een roze strik om haar hals zodat we haar herkennen."
    Ik begin te giechelen, allemaal van geluk.
    "Misschien doe ik dan maar beter een roze strik om, zodat je mij kan herkennen."
    Het is eruit voor ik het besef. Veelbetekenend kijk ik Faye aan, en mime dat hij komt. Ik trappel even met mijn voeten op de grond.
    "Ik mis je, Trey," zeg ik zacht.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    Mijn hart maakt een sprongetje als ik haar hoor giechelen.
    "Misschien doe ik dan maar beter een roze strik om, zodat je mij kan herkennen. Ik mis je, Trey," zegt ze zacht.
    Ik voel hoe een wilde paniek probeert me over te nemen. Waarom zou ik haar niet meer herkennen?
    "Wat? Waarom? Wat heb je?" vraag ik terwijl ik met mijn vrije hand nerveus op mijn stuur zit te tikken.
    Als ze haar verminkt hebben dan draai ik persoonlijk een aantal nekken om.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Wat? Waarom? Wat heb je?"
    Shit, ik had het beter niet gezegd.
    "Trey, rustig. Alles is in orde. Ik ben gewoon," ik denk even na, "een kleine metamorfose ondergaan."
    Oke, dat is licht overdreven. Ik knipoog lachend naar Faye en grinnik zachtjes.
    "Trey toch, altijd zo overbezorgd," zeg ik zacht.
    Lipbijtend denk ik na over iets om te zeggen. Het liefst sleur ik hem de telefoon door en knuffel hem voor de rest van mijn leven, nooit meer loslaten.
    "Hoe gaat het met je?" vraag ik stil.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Trey, rustig. Alles is in orde. Ik ben gewoon een kleine metamorfose ondergaan."
    Het moet me gerust stellen, maar eerlijk gezegd doet het dat niet. Ik vond haar namelijk adembenemend zoals ze was.
    "Trey toch, altijd zo overbezorgd. Hoe gaat het met je?"
    Ik lach een flauw lachje. Moet ik daar eerlijk op antwoorden want op dit moment sterf ik gewoon van de zenuwen. Per ongeluk sla ik op de toeter en ik wip even omhoog.
    "Ik ga kapot van de stress," geef ik eerlijk toe. "Ik kan niet wachten tot ik je daar weg gehaald heb."


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ik ga kapot van de stress. Ik kan niet wachten tot ik je daar weg gehaald heb."
    Ik zucht even.
    "Lieverd toch," zeg ik zacht.
    "Nog even, en ik ben weer bij je."
    Al de hele tijd zit ik dom te glimlachen en aan mijn rok te frutselen. Nog steeds twijfel ik hoe ik het hem ga zeggen, van de baby. Ik bijt weer op mijn lip.
    "Ik hou van je," fluister ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Lieverd toch. Nog even, en ik ben weer bij je. Ik hou van je."
    Het horen van die woorden maakt me even sprakeloos. Ik probeer me even niet teveel in te beelden dat ik haar straks weer in mijn armen kan houden, haar zachte lippen weer op de mijne kan voelen want dan verlies ik zeker weten mijn verstand.
    "Ik hou ook van jou," zeg ik, mijn stem niet meer dan een gefluister. Luider praten lukt me gewoonweg niet en even beschouw ik de anderen in de auto als indringers.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ik hou ook van jou."
    Voor even zwijg ik.
    "M-misschien is het beter als ik je nu laat?" zeg ik zacht.
    "Dan ben je sneller hier."
    Het enige wat ik nu nog wil, is hier weggaan. Ik zou er alles voor geven. Ik kijk naar Faye, en besef dat ik het ergens wel ga missen. Al bij al heb ik me vrij goed geamuseerd met haar.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "M-misschien is het beter als ik je nu laat? Dan ben je sneller hier."
    Ik knik even en bedenk me dan dat ze dat helemaal niet kan zien.
    Ik voel me even fucked up, als ik het zo mag zeggen. Ik had helemaal niet verwacht dat ze op dit moment zou bellen, na die waarschuwing van Faye. En ik kan het me nu helemaal niet permiteren om in de war te raken. Ik moet bij de pinken blijven als ik haar wil helpen.
    "Ik hou van je," is het enige dat ik kan uitbrengen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    Het is een hele tijd stil aan de andere kant.
    "Ik hou van je."
    Ik bijt op mijn lip.
    "Ik ook van jou," zeg ik zacht.
    "Trey, ben je zeker dat het gaat?" fluister ik zacht.
    Ik staar naar de piano.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Ik ook van jou. Trey, ben je zeker dat het gaat?"
    Nee. Ik voel me een wrak.
    "Ja," zeg ik zo geruststellend mogelijk. "Gewoon stress," zeg ik nog een keer.
    Ik weet dat ik eigenlijk zou moeten ophangen en mijn race naar haar toe verder zetten maar ik vind het zo fijn om haar stem te horen dat ik niet wil.
    Ongeduldig wacht ik op antwoord.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ja. Gewoon stress."
    Ik zwijg even.
    "Waarom? Alles komt goed. Ik vertrouw je."
    Mijn linkerhand glijdt over de toetsen, en speelt zacht de melodie van het liedje dat ik hem geschreven heb. Met veel geluk kan hij het horen, maar ik betwijfel het.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "Waarom? Alles komt goed. Ik vertrouw je."
    Het horen van die woorden in combinatie met haar stem stelt me toch ietwat gerust. Het moet gewoon werken, daar zorg ik voor.
    "Dat weet ik, prinses," zeg ik zacht. "Straks ben ik bij je."
    Ik kan me niet voorstellen hoe ik de anderen ooit moet bedanken dat ze me geholpen hebben haar terug te vinden. Hoewel, als ze niet bij hen hoorde dan was ze waarschijnlijk in de eerste plaats nooit ontvoerd geweest.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Dat weet ik, prinses. Straks ben ik bij je."
    Ik knik, ook al kan hij dat niet zien. Even moet ik lachen.
    "En je hebt gelijk. Zo moeilijk is het niet, een liedje schrijven."
    Opnieuw speel ik de melodie, totdat hij volledig in mijn vingers zit, en Trey antwoordt.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Atreyu

    "En je hebt gelijk. Zo moeilijk is het niet, een liedje schrijven."
    Ik heb even geen idee waarover ze het heeft tot ik me mijn liedje voor haar herinner. Ik glimlach kleintjes.
    Wanneer een zoete melodie mijn oren bereikt, maakt mijn hart een klein sprongetje. Ik ben enorm trots op haar.
    "Ik wist wel dat je het kon," fluister ik door de telefoon, willend dat ik alleen was.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Fedea

    "Ik wist wel dat je het kon."
    Ik grinnik even.
    "Het is voor jou, weet je."
    Ik staar naar de piano en leg mijn hand weer in mijn schoot.
    "Ik wou dat je hier was," zeg ik zacht.
    Het kan me niet schelen dat Faye erbij staat. Ik weet dat ze me niet oordeelt om wat ik tegen Trey zeg. Hoop ik.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.