• Ja, ik heb al twee keer iemand begeleid, en de eerste keer ging het goed, alleen de tweede keer ging het best wel verkeerd.
    Ik ben nu weer bezig met iemand te begeleiden, maar ik vroeg me af: hoe kun je het beste begeleiden?
    Moet je veel of juist weinig dynamiek laten horen? En is het slim om soms wat te vertragen in het stuk of is dat verwarrend voor de ander?

    Ik weet trouwens wél dat je goed op de ander moet letten, waar die is en dat je goed oogcontact moet houden.

    Als je iemand weet (die op Q zit) die daar veel ervaring mee heeft, mag je dat ook wel melden ;]

    Ik ga trouwens iemand begeleiden met piano, terwijl zij zingt.


    Deep inside, I've never felt alive

    Let op de toonhoogte van de stem en speel op zijn/haar tempo, niet té hard en aanvullend. Als iemand dus moeite heeft met een hoog stukje, kun je daar beter iets meer volume erin zetten.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    Let op de toonhoogte van de stem en speel op zijn/haar tempo, niet té hard en aanvullend. Als iemand dus moeite heeft met een hoog stukje, kun je daar beter iets meer volume erin zetten.

    Dat laatste is wel slim ja! Bedankt! :]


    Deep inside, I've never felt alive

    Praat anders even met Fred? Die speelt al vanaf zijn zesde, dat is dus bijna twaalf jaar ^_^"


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Vind ik best leuk, maar hoe wil ik dat doen? Ik heb van jou nog niet eens je email of whatsoever... (cat)
    Plus: ik vind het nogal awkward om met 'vreemden' te praten, via msn ofzo. Hier ben ik niet zo verlegen, maar daar weer wel.


    Deep inside, I've never felt alive

    Lol, Roxanne, Lisanne en Bruna kennen hem ook. Hij is niet eng en hij bijt niet. Jou niet tenminste, oki?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ligt erg aan het nummer. Als het een gevoelig nummer is, is het meestal wel mooi om op de climax een crescendo te spelen. Voor de rest oppassen met zelf verzonnen accelerando's en ritenuto's, kan erg verwarrend zijn voor de zangeres :]. Vergeet niet dat jij haar begeleidt en niet andersom.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Ligt erg aan het nummer. Als het een gevoelig nummer is, is het meestal wel mooi om op de climax een crescendo te spelen. Voor de rest oppassen met zelf verzonnen accelerando's en ritenuto's, kan erg verwarrend zijn voor de zangeres :]. Vergeet niet dat jij haar begeleidt en niet andersom.

    Het is Unfaithful, van Rihanna.
    Ja, dat wist ik ook al. Ik had de eerste keer met begeleiden ditzelfde liedje gedaan en we hadden totaal niet geoefend >.< Ik speel, van mezelf, nogal hard en ze hadden bij haar en bij mij een microfoon neergezet, maar het was beter geweest als zij alleen een microfoon had gehad. ;]


    Deep inside, I've never felt alive