• -

    [ bericht aangepast op 28 maart 2012 - 20:07 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    @pukkelxding
    Ik weet dat je daar je verontschuldigingen voor hebt aangeboden en ik bedoelde het ook niet als aanval of wat, maar als reden waarom ik zo reageerde.

    @Rainbowdash
    Ik maakte dit topic niet aan omdat ik wou horen van mensen dat ik gelijk heb, omdat ik medelijden of advies wou. Ik maakte het aan omdat ik het ergens kwijt moet en ik zo snel niet iets anders weet. Ik weet dat ik het ook tegen mijn vrienden kan zeggen, maar die kennen haar ook, en daaròm zeg ik het niet tegen hun. Als ik ruzie met haar heb, dan hebben zij daar niks mee te maken en ga ik ook niet lopen stoken. Zelfs al had er niemand gereageerd, ik wou het alleen kwijt.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Colorblind schreef:
    (...)

    We hadden het erover dat het onvolwassen is om te denken; 'ik laat mijn zusje wel alleen over straat.' en om je zo op te stellen tegenover haar. Het is je zusje, dat grietje waar je al twaalf? dertien? veertien? jaar tegenaan kijkt en waarvan je - hoe erg ze nu ook lijkt - vreselijk veel houdt, als het er op aan komt. Zou jij het jezelf ooit vergeven als er wel wat was gebeurd?
    Je moeder legt hiermee een extra stukje verantwoording bij jou; JIJ wordt gezien als de volwassene van de twee en ze legt vertrouwen in jou. Als jij je dan als een kleuter opstelt omdat jouw vriendin socialized met je zusje en je vrienden; best, maar wat je nu doet is pure jaloezie jegens je zusje. Waarom is het de schuld van je vriendin? Waarom is het de schuld van je zusje? Waarom mag ze niet lopen, als ze dat graag wil?
    En last but not least; waarom vat je alles op alsof mensen zich tegen JOU richten? Je vriendin zoekt gewoon weer vriendschap, maar als je haar af blijft katten raak je haar kwijt en sta je binnen de kortste keren bekend als de grote bitch. Wil je dat? Vast niet.
    Ik denk dat het verstandig is als je eventjes bij de dokter langsgaat i.v.m. mogelijke PMS of iets dergelijks, en dat is niet kwetsend/beledigend bedoeld.


    Meen je dit? Dus omdat ik af en toe een keer chagrijnig word is er meteen iets mis met me en moet ik naar de dokter?
    Je bedoeld het misschien niet beledigend maar dat is het wel.
    Je kan niet beweren dat jij nooit chagrijnig , of kwaad bent geworden door iets, zelfs al is het nog zo stom.
    Dan hoeft er nog niet meteen iets mis met je te zijn.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Cooper schreef:
    @pukkelxding
    Ik weet dat je daar je verontschuldigingen voor hebt aangeboden en ik bedoelde het ook niet als aanval of wat, maar als reden waarom ik zo reageerde.

    @Rainbowdash
    Ik maakte dit topic niet aan omdat ik wou horen van mensen dat ik gelijk heb, omdat ik medelijden of advies wou. Ik maakte het aan omdat ik het ergens kwijt moet en ik zo snel niet iets anders weet. Ik weet dat ik het ook tegen mijn vrienden kan zeggen, maar die kennen haar ook, en daaròm zeg ik het niet tegen hun. Als ik ruzie met haar heb, dan hebben zij daar niks mee te maken en ga ik ook niet lopen stoken. Zelfs al had er niemand gereageerd, ik wou het alleen kwijt.
    Maar als ik sorry heb gezegd daarvoor... Ik was de enige die dat heeft gezegd. Waarom word je dan ook boos op anderen? Zij beledigen jou toch niet? Ze geven je alleen advies, zoals ik ook heb gedaan na mijn verontschuldigingen.
    En wat betreft je verhaal kwijt kunnen, dat heb je ook gekund, alleen omdat je het op een openbaar forum zet vormen mensen dan een mening en reageren er op. Als je het alleen maar kwijt had gewild zonder reacties van anderen dan had je het beter in een story kunnen zetten, of in een blog ofzo. Dan was er nu wat minder commotie.


    Life is hard and then we die

    Cooper schreef:
    (...)

    Meen je dit? Dus omdat ik af en toe een keer chagrijnig word is er meteen iets mis met me en moet ik naar de dokter?
    Je bedoeld het misschien niet beledigend maar dat is het wel.
    Je kan niet beweren dat jij nooit chagrijnig , of kwaad bent geworden door iets, zelfs al is het nog zo stom.
    Dan hoeft er nog niet meteen iets mis met je te zijn.


    Ik bedoel, je bent zestien, je zit in de puberteit en het kan zijn dat je hormonen dit gevoel erg versterken. Tuurlijk ben ik ook wel een keertje boos, maar ik kan wel rationeel denken en me beseffen dat ik dom bezig ben als ik zo'n drama maak van zoiets kleins.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Cooper schreef:
    @pukkelxding
    Ik weet dat je daar je verontschuldigingen voor hebt aangeboden en ik bedoelde het ook niet als aanval of wat, maar als reden waarom ik zo reageerde.

    @Rainbowdash
    Ik maakte dit topic niet aan omdat ik wou horen van mensen dat ik gelijk heb, omdat ik medelijden of advies wou. Ik maakte het aan omdat ik het ergens kwijt moet en ik zo snel niet iets anders weet. Ik weet dat ik het ook tegen mijn vrienden kan zeggen, maar die kennen haar ook, en daaròm zeg ik het niet tegen hun. Als ik ruzie met haar heb, dan hebben zij daar niks mee te maken en ga ik ook niet lopen stoken. Zelfs al had er niemand gereageerd, ik wou het alleen kwijt.

    ja maar meid, dit is een openbaar forum.. En de bedoeling van een topic is dat mensen kunnen reageren. De verkeerde plaats om even je verhaal te posten terwijl je het alleen kwijt wilt en geen commentaar wilt


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Colorblind schreef:
    (...)

    Ik bedoel, je bent zestien, je zit in de puberteit en het kan zijn dat je hormonen dit gevoel erg versterken. Tuurlijk ben ik ook wel een keertje boos, maar ik kan wel rationeel denken en me beseffen dat ik dom bezig ben als ik zo'n drama maak van zoiets kleins.


    Dat en PMS is niet 'erg' ofzo. Je kan er gewoon heel erg last van hebben... ;]


    Deep inside, I've never felt alive

    Cooper schreef:
    @pukkelxding
    Ik weet dat je daar je verontschuldigingen voor hebt aangeboden en ik bedoelde het ook niet als aanval of wat, maar als reden waarom ik zo reageerde.

    @Rainbowdash
    Ik maakte dit topic niet aan omdat ik wou horen van mensen dat ik gelijk heb, omdat ik medelijden of advies wou. Ik maakte het aan omdat ik het ergens kwijt moet en ik zo snel niet iets anders weet. Ik weet dat ik het ook tegen mijn vrienden kan zeggen, maar die kennen haar ook, en daaròm zeg ik het niet tegen hun. Als ik ruzie met haar heb, dan hebben zij daar niks mee te maken en ga ik ook niet lopen stoken. Zelfs al had er niemand gereageerd, ik wou het alleen kwijt.


    Openbaar forum. Als je het alleen kwijt wilt, vertel het aan een vriend. Als je het hier zet krijg je reacties.


    quidquid excusatio prandium pro

    Colorblind schreef:
    (...)

    Ik bedoel, je bent zestien, je zit in de puberteit en het kan zijn dat je hormonen dit gevoel erg versterken. Tuurlijk ben ik ook wel een keertje boos, maar ik kan wel rationeel denken en me beseffen dat ik dom bezig ben als ik zo'n drama maak van zoiets kleins.

    Dus als iets je je aan iets irriteert is het eerste wat jij denkt 'Maar hoe voelt de ander zich?' Nou in dat geval mag je jezelf wel een schouderklopje geven want bijna niemand denkt rationeel op zo'n moment. Dat komt later pas.
    Ik typte dat toen het net gebeurd was, en het nog helemaal in mijn hoofd zat. Ja toen was ik chagrijnig. Toen was ik gauw geïrriteerd. Nog steeds iets, maar wel minder nu. En dan beweer jij dat er iets mis met me is, omdat ik, volgens jou, niet altijd zo rationeel denk als zou moeten.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2012 - 20:05 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Oké, nu vraag ik me echt af wat er in het hoofdbericht (of hoe je dat ook mag noemen) stond.


    A friend is one who believes in you when you have ceased to believe in yourself.

    Cooper schreef:
    (...)
    Dus als iets je je aan iets irriteert is het eerste wat jij denkt 'Maar hoe voelt de ander zich?' Nou in dat geval mag je jezelf wel een schouderklopje geven want bijna niemand denkt rationeel op zo'n moment. Dat komt later pas.
    Ik typte dat toen het net gebeurd was, en het nog helemaal in mijn hoofd zat. Ja toen was ik chagrijnig. Toen was ik gauw geïrriteerd. Nog steeds iets, maar wel minder nu. En dan beweer jij dat er iets mis met me is, omdat ik, volgens jou, niet altijd zo rationeel denk als zou moeten.


    Als je mij alleen dingen kunt verwijten, ga dan alsjeblieft van Quizlet af. Ik geef je hier tips over iets dat een probleem is bij VEEL jonge meiden en waar je MISSCHIEN ook last van zou kunnen hebben.
    Ik denk in ieder geval wel na voordat ik iets zeg en ik leg niet op alle slakken zout. Je moet niet zo zwaar aan dingen tillen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    RainbowDash schreef:

    Rainbow Dash has spoken. amen.


    This topic just got 20% cooler!

    OT: wat ik heb begrepen uit de reacties, vind ik, kalmeer eerst, en klik dan nog eens op het topic. want als je chagrijnig blijft ga je het idd nooit rationeel kunnen bekijken.

    [ bericht aangepast op 28 maart 2012 - 20:13 ]


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Colorblind schreef:
    (...)

    Als je mij alleen dingen kunt verwijten, ga dan alsjeblieft van Quizlet af. Ik geef je hier tips over iets dat een probleem is bij VEEL jonge meiden en waar je MISSCHIEN ook last van zou kunnen hebben.
    Ik denk in ieder geval wel na voordat ik iets zeg en ik leg niet op alle slakken zout. Je moet niet zo zwaar aan dingen tillen.

    Nou, ik ben trots op je.
    Koop een taart en vier het.


    & ik bedoelde het helemaal niet verwijtend , als jij dat zo opvat sorry dan :/
    Maar eerlijk. En misschien bedoelen jullie het niet zo maar wat ik er van begrijp is het enige wat jullie nu zeggen, of gezegd hebben;
    Dat alles mijn schuld is en ik me aanstel en dat ik me in hun moet verplaatsen, en dat ik moet begrijpen waarom terwijl jullie je ook niet in mij verplaatsen? En er ligt zeker wel wat van de schuld bij mij, maar heus niet alles :/

    Zoals ik al zei, zo vat IK het op.
    En als je al chagrijnig bent, reageer je overdreven. Reageer je heftiger dan logisch is. Ik dan tenminste, maar ik weet vrijwel zeker dat niemand zijn emoties altijd onder controle heeft.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Cooper schreef:
    (...)
    Nou, ik ben trots op je.
    Koop een taart en vier het.


    & ik bedoelde het helemaal niet verwijtend , als jij dat zo opvat sorry dan :/
    Maar eerlijk. En misschien bedoelen jullie het niet zo maar wat ik er van begrijp is het enige wat jullie nu zeggen, of gezegd hebben;
    Dat alles mijn schuld is en ik me aanstel en dat ik me in hun moet verplaatsen, en dat ik moet begrijpen waarom terwijl jullie je ook niet in mij verplaatsen? En er ligt zeker wel wat van de schuld bij mij, maar heus niet alles :/

    Zoals ik al zei, zo vat IK het op.
    En als je al chagrijnig bent, reageer je overdreven. Reageer je heftiger dan logisch is. Ik dan tenminste, maar ik weet vrijwel zeker dat niemand zijn emoties altijd onder controle heeft.


    Wat ben je toch lekker volwassen bezig zeg. Al moet ik toegeven dat ik vandaag al een stuk appeltaart op heb. MET SLAGROOM. En dat was heel lekker, en er staat nog meer in de koelkast.
    De schuld ligt bij jullie alledrie, maar je kunt op zijn minst proberen om je fouten in te zien en het een tweede kans te geven. Ik vond het héél erg onvolwassen van je dat je hier zielig gaat doen over je zusje en je vriendin. Hoe zou jij je voelen als zij hier zouden komen klagen over jouw gedrag? Kut. Juist ja.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    (...)

    Wat ben je toch lekker volwassen bezig zeg. Al moet ik toegeven dat ik vandaag al een stuk appeltaart op heb. MET SLAGROOM. En dat was heel lekker, en er staat nog meer in de koelkast.
    De schuld ligt bij jullie alledrie, maar je kunt op zijn minst proberen om je fouten in te zien en het een tweede kans te geven. Ik vond het héél erg onvolwassen van je dat je hier zielig gaat doen over je zusje en je vriendin. Hoe zou jij je voelen als zij hier zouden komen klagen over jouw gedrag? Kut. Juist ja.



    Ey, kappen jullie! ALLEBEI!

    Hier schieten jullie helemaal niks mee op. Dit is geen adviseren meer, dit is ruziemaken. Aangezien je zo rationeel bent zou je moeten weten dat het verstandig is daarmee op te houden.

    En jij ook kappen, Cooper. Reageer maar op de andere mensen, maar laat dit geruzie even achterwege.


    quidquid excusatio prandium pro

    Colorblind schreef:
    (...)

    Wat ben je toch lekker volwassen bezig zeg. Al moet ik toegeven dat ik vandaag al een stuk appeltaart op heb. MET SLAGROOM. En dat was heel lekker, en er staat nog meer in de koelkast.
    De schuld ligt bij jullie alledrie, maar je kunt op zijn minst proberen om je fouten in te zien en het een tweede kans te geven. Ik vond het héél erg onvolwassen van je dat je hier zielig gaat doen over je zusje en je vriendin. Hoe zou jij je voelen als zij hier zouden komen klagen over jouw gedrag? Kut. Juist ja.

    Ja dankje. Ik heb lessen genomen.

    En serieus, ik zeg toch dat ik òòk fout zat. En als zij willen klagen over mijn gedrag dan hou ik ze niet tegen? En dat zeg ik niet zomaar, dat zeg ik omdat ik het meen. Tuurlijk zou ik het leuk vinden maar ik snap best dat je soms dingen kwijt moet, al klinkt het nog zo gemeen.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.