• -

    [ bericht aangepast op 28 maart 2012 - 20:07 ]


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Amused schreef:
    (...)

    Waarom zeg je nu dat je moeder het niet erg zou vinden? Natuurlijk vindt ze dat wel erg, ze zou kapot gaan, net als elke andere moeder.
    Dat je moeder je alleen over straat laat lopen om 4 uur 's nachts begrijp ik niet, dat zal mijn kind later nooit mogen. Maar dat is natuurlijk de beslissing van je moeder.
    Als iemand slechte plannen heeft ontsnap je niet zomaar hoor, ook al ben je groot en sterk.
    En we willen je niet beledigen, dat dacht ik ook toen ik 16 was, iedereen was tegen mij. Maar nu begrijp ik dat ze gewoon het beste met me voorhadden.

    Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat iedereen zegt 'Ja dat is veiliger, dan kan je moeder rustig slapen blablabla' maar ze ligt er ook niet wakker van als ik midden in de nacht nog over straat moet. Dàt zeg ik.
    En ja, want dit heeft alleen maar met mijn leeftijd te maken en helemaal niks met het feit dat ik soms ook geïrriteerd raak. Net of jullie 87 zijn en alles hebben meegemaakt. Echt serieus, als je alleen maar kunt zeggen 'je bent 16' dan kun je echt beter niks meer zeggen want als er iets is waar ik niet tegen kan ik afgerekend worden op mijn leeftijd. nee inderdaad, Ik begin wel overnieuw en dan vraag ik mijn moeder of ze me vijf jaar eerder wil maken ;) Eerlijk, ik snap wel dat jullie er misschien anders tegen aan kijken dan mij. Dat ik dit soort dingen anders beleef dan mijn vriendin, of dan jullie als buitenstaanders ,nietgemeenbedoeld. Maar eerlijk, alles wat jullie zeggen komt kleinerend en beledigend over en ik ben al chagrijnig genoeg.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Even voor de duidelijkheid, het heeft wel met je leeftijd te maken. Nee ik ben nog lang geen 87, maar ik weet dat ik uit mijn puberteit ben dus ik kan je er wel raad over geven. Toen ik 15 jaar was zei ik ook dat het niet aan mijn leeftijd lag maar aan alle andere mensen en nooit aan mij. Dat zegt iedereen tijdens de puberteit. 'Later' zal je begrijpen wat wij nu zeggen.
    We zijn nog altijd op Q, iedereen zegt hier zijn eigen mening en dat doe ik nu ook. Als die je niet aanstaat heb je pech, want ik hou mijn mond echt niet.
    Je zegt dat het niet aan je leeftijd ligt, gedraag je dan ook niet als iemand van 12 en neem je zusje in bescherming als ze alleen over straat moet lopen. Er worden genoeg meisjes ontvoerd en verkracht.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    ik ga me verder niet mengen in deze discussie, maar man wat kom jij boos over. mensen beledigen je hier niet, ze zeggen wat ze vinden en proberen je te helpen. je vriendin doet nog hartstikke lief tegen je, ze wil duidelijk geen ruzie! als je haar rustig (!) uitlegt wat eraan de hand is begrijpt ze het zeker. en je zusje, goh wat erg als jullie even samen moeten fietsen. je kan ook je mond tegen haar houden en je hoeft niks uit te lokken.

    [/aangepast door moderator]

    [ bericht aangepast door een moderator op 28 maart 2012 - 19:16 ]


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wat Hanne zegt en verder laat ik het helemaal aan jou over.


    Life is hard and then we die

    Amused schreef:
    Ik vind dat Annick gelijk heeft.
    Het is logisch dat je moeder wilt dat jullie samen wandelen, ik mag ook niet alleen over straat 's avonds. Ik begrijp dat je het niet leuk vindt, maar moet je daarom zo tegen je zusje doen? Zou jij het leuk vinden als ze tegen jou zei dat je weg moet gaan?
    Als ik die vriendin was had ik ook mijn mond open getrokken tegen jou, zo doe je gewoon niet.
    Jij bent de oudste van de twee dus gedraag je er dan ook naar.


    Full of envy behind that anonymous mask

    NewUsername schreef:
    Mensen, wat kunnen jullie toch lekker op elkaar vitten.

    Ik begrijp jou wel maar ik begrijp die vriendin ook. Als ik jou was geweest had ik precies hetzelfde gedaan, maar als ik die vriendin was geweest had ik ook precies hetzelfde gedaan.


    26 - 02 - '16

    Mens, je wordt niet eens gekleineerd hier. Je moet alleen niet verwachten dat Quizlet altijd lief is, we vertellen je alleen de waarheid. Dat je nu te onvolwassen bent om in te zien dat je iets puberaal uitvalt tegen je vriendinnen en je zusje, tja, dat is dan jouw probleem. Maar laat Annick en Hanne hierbuiten, ze geven je tips. Die wilde je toch??


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Colorblind schreef:
    Mens, je wordt niet eens gekleineerd hier. Je moet alleen niet verwachten dat Quizlet altijd lief is, we vertellen je alleen de waarheid. Dat je nu te onvolwassen bent om in te zien dat je iets puberaal uitvalt tegen je vriendinnen en je zusje, tja, dat is dan jouw probleem. Maar laat Annick en Hanne hierbuiten, ze geven je tips. Die wilde je toch??


    Volgens mij maken de meeste mensen zo'n soort topic om hun verhaal kwijt te kunnen en verwachten vaak bijval. Ze voelt zich nu aangevallen en reageert daarom zo, ik denk dat er gewoon miscommunicatie is


    Physics is awesome

    Colorblind schreef:
    Mens, je wordt niet eens gekleineerd hier. Je moet alleen niet verwachten dat Quizlet altijd lief is, we vertellen je alleen de waarheid. Dat je nu te onvolwassen bent om in te zien dat je iets puberaal uitvalt tegen je vriendinnen en je zusje, tja, dat is dan jouw probleem. Maar laat Annick en Hanne hierbuiten, ze geven je tips. Die wilde je toch??

    Uh, nee. Ik wilde mijn verhaal kwijt.
    En ik vind het kleineren als mensen doen alsof je vijf jaar oud bent en onmogelijk dus iets kunt snappen. En ik heb niet eens namen genoemd? Hoe wil ik ze er bij trekken dan, ze reageren toch zelf? En ja, heel volwassen dit ook wat jij typt. Nou weetje best , jullie je zin. Het komt allemaal door mijn leeftijd. Stiekem was er ook helemaal niks aan de hand maar ik dacht 'Nou, weetje. Ik ben nu 16 dus nu ga ik eens lekker even ruzie zoeken met een van mijn beste vrienden (:. Nee jullie hebben helemààl gelijk inderdaad! Ik zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten. :/


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Eyes schreef:
    (...)

    Volgens mij maken de meeste mensen zo'n soort topic om hun verhaal kwijt te kunnen en verwachten vaak bijval. Ze voelt zich nu aangevallen en reageert daarom zo, ik denk dat er gewoon miscommunicatie is


    Tja, ik zal heel eerlijk zijn. Als je een topic aanmaakt kan je nou eenmaal vervelende reacties krijgen. Ik was net niet aardig en daar verontschuldig ik me nu voor, al blijft mijn mening wel hetzelfde.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Wat had je gewild? Dat we dit zeiden:

    Oh, ja je hebt gelijk dat je je zusje alleen over straat wilt sturen waar een hoop pedo's rond lopen. En natuurlijk begrijpen we dat je er dan niet tegen kunt dat je vriendin kwaad wordt, je hebt groot gelijk!
    Als ik jou was zou ik nog een hele week in mijn kamer zitten en kwaad zijn op deze, zo oneerlijke, wereld.

    Die reactie moet je hier niet verwachten, jij opent een topic en wij geven onze mening.


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Amused schreef:
    Wat had je gewild? Dat we dit zeiden:
    (...)
    Die reactie moet je hier niet verwachten, jij opent een topic en wij geven onze mening.


    Mijn zusje gaat wel vaker alleen over straat :/
    Als ze oud genoeg is om uit te gaan, moet ze dat ook kunnen lijkt me.
    En daarbij zou ze sowieso ook alleen weer terug moeten want ze moest om drie uur thuis zijn.
    En ik ben helemaal niet kwaad op de wereld ;/
    Niet eens echt kwaad eigenlijk, alleen chagrijnig. Of ben ik daar ook te jong voor? -.-

    En ik hoef geen gelijk te hebben. Als jullie wat anders vinden dan best, maar zeg dàt dan. En niet dat ik continue zeur, en alles zelf uitlok en weet ik veel wat.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Eyes schreef:
    (...)

    Volgens mij maken de meeste mensen zo'n soort topic om hun verhaal kwijt te kunnen en verwachten vaak bijval. Ze voelt zich nu aangevallen en reageert daarom zo, ik denk dat er gewoon miscommunicatie is


    Je moet geen topic maken omdat je wil horen hoe geweldig je bent <_< Je moet een topic maken om de visie van andere mensen op jouw situatie te kunnen horen. Dan kun je inschatten of je perceptie van de situatie correct is of niet.

    Wat de topicmaakster dus zou moeten doen is gewoon even alles rustig doorlezen en het niet zien als een persoonlijke aanval. Vervolgens even gaan nadenken: Is het misschien zo? kleineer ik mensen zonder dat ik het doorheb? Het kan best zijn dat het niet zo is, maar heel vaak hebben mensen dat gewoon niet door. Die zien het als grapje, of als gerechtvaardigd, terwijl de ander dat helemaal niet vind. Dat is een van de redenen dat je nooit iemand hoort zeggen dat ie een pestkop is/was. Enfin, mocht je denken dat er misschien een kern van waarheid zit in wat annick zegt, dan zou je er met je zusje over kunnen praten.

    Maar ik vind eerlijk gezegd dat je niet boos moet gaan worden omdat mensen niet zeggen wat je wilt horen. Ook vind ik niet dat je moet gaan beweren dat we je niet kennen: Logisch, maar het is een argument van niks. Jij maakt dit topic aan omdat je van ons wilt horen hoe erg het voor je is, en misschien advies. Maar als mensen dat hadden gedaan hadden ze je net zo min gekend, maar dan had je het niet onmiddelijk verworpen onder het motto: ze kennen me niet.


    Rainbow Dash has spoken. amen.


    quidquid excusatio prandium pro

    Cooper schreef:
    (...)

    Mijn zusje gaat wel vaker alleen over straat :/
    Als ze oud genoeg is om uit te gaan, moet ze dat ook kunnen lijkt me.
    En daarbij zou ze sowieso ook alleen weer terug moeten want ze moest om drie uur thuis zijn.
    En ik ben helemaal niet kwaad op de wereld ;/
    Niet eens echt kwaad eigenlijk, alleen chagrijnig. Of ben ik daar ook te jong voor? -.-

    En ik hoef geen gelijk te hebben. Als jullie wat anders vinden dan best, maar zeg dàt dan. En niet dat ik continue zeur, en alles zelf uitlok en weet ik veel wat.
    Ik citeer:
    Oke, dat was wel beledigend ja en dat spijt me, dat was eerlijk niet mijn bedoeling.


    Life is hard and then we die

    Cooper schreef:
    (...)
    Uh, nee. Ik wilde mijn verhaal kwijt.
    En ik vind het kleineren als mensen doen alsof je vijf jaar oud bent en onmogelijk dus iets kunt snappen. En ik heb niet eens namen genoemd? Hoe wil ik ze er bij trekken dan, ze reageren toch zelf? En ja, heel volwassen dit ook wat jij typt. Nou weetje best , jullie je zin. Het komt allemaal door mijn leeftijd. Stiekem was er ook helemaal niks aan de hand maar ik dacht 'Nou, weetje. Ik ben nu 16 dus nu ga ik eens lekker even ruzie zoeken met een van mijn beste vrienden (:. Nee jullie hebben helemààl gelijk inderdaad! Ik zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten. :/


    We hadden het erover dat het onvolwassen is om te denken; 'ik laat mijn zusje wel alleen over straat.' en om je zo op te stellen tegenover haar. Het is je zusje, dat grietje waar je al twaalf? dertien? veertien? jaar tegenaan kijkt en waarvan je - hoe erg ze nu ook lijkt - vreselijk veel houdt, als het er op aan komt. Zou jij het jezelf ooit vergeven als er wel wat was gebeurd?
    Je moeder legt hiermee een extra stukje verantwoording bij jou; JIJ wordt gezien als de volwassene van de twee en ze legt vertrouwen in jou. Als jij je dan als een kleuter opstelt omdat jouw vriendin socialized met je zusje en je vrienden; best, maar wat je nu doet is pure jaloezie jegens je zusje. Waarom is het de schuld van je vriendin? Waarom is het de schuld van je zusje? Waarom mag ze niet lopen, als ze dat graag wil?
    En last but not least; waarom vat je alles op alsof mensen zich tegen JOU richten? Je vriendin zoekt gewoon weer vriendschap, maar als je haar af blijft katten raak je haar kwijt en sta je binnen de kortste keren bekend als de grote bitch. Wil je dat? Vast niet.
    Ik denk dat het verstandig is als je eventjes bij de dokter langsgaat i.v.m. mogelijke PMS of iets dergelijks, en dat is niet kwetsend/beledigend bedoeld.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!