Cooper schreef:
(...)
Uh, nee. Ik wilde mijn verhaal kwijt.
En ik vind het kleineren als mensen doen alsof je vijf jaar oud bent en onmogelijk dus iets kunt snappen. En ik heb niet eens namen genoemd? Hoe wil ik ze er bij trekken dan, ze reageren toch zelf? En ja, heel volwassen dit ook wat jij typt. Nou weetje best , jullie je zin. Het komt allemaal door mijn leeftijd. Stiekem was er ook helemaal niks aan de hand maar ik dacht 'Nou, weetje. Ik ben nu 16 dus nu ga ik eens lekker even ruzie zoeken met een van mijn beste vrienden (:. Nee jullie hebben helemààl gelijk inderdaad! Ik zou niet weten wat ik zonder jullie zou moeten. ![:/ :/](/images/smilies/irritated.gif)
We hadden het erover dat het onvolwassen is om te denken; 'ik laat mijn zusje wel alleen over straat.' en om je zo op te stellen tegenover haar. Het is je
zusje, dat grietje waar je al twaalf? dertien? veertien? jaar tegenaan kijkt en waarvan je - hoe erg ze nu ook lijkt - vreselijk veel houdt, als het er op aan komt. Zou jij het jezelf ooit vergeven als er wel wat was gebeurd?
Je moeder legt hiermee een extra stukje verantwoording bij jou; JIJ wordt gezien als de volwassene van de twee en ze legt vertrouwen in jou. Als jij je dan als een kleuter opstelt omdat jouw vriendin socialized met je zusje en je vrienden; best, maar wat je nu doet is pure jaloezie jegens je zusje. Waarom is het de schuld van je vriendin? Waarom is het de schuld van je zusje? Waarom mag ze niet lopen, als ze dat graag wil?
En last but not least; waarom vat je alles op alsof mensen zich tegen JOU richten? Je vriendin zoekt gewoon weer vriendschap, maar als je haar af blijft katten raak je haar kwijt en sta je binnen de kortste keren bekend als de grote bitch. Wil je dat? Vast niet.
Ik denk dat het verstandig is als je eventjes bij de dokter langsgaat i.v.m. mogelijke PMS of iets dergelijks, en dat is niet kwetsend/beledigend bedoeld.
Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!