• Schrijfwedstrijd

    Toestemming voor schrijfwedstrijd

    Hallo Alana,

    Hierbij krijg jij toestemming om een schrijfwedstrijd te openen.
    Je hebt een week om het topic te openen en de link te plaatsen in het wedstrijdtopic.
    Veel plezier en succes!

    x



    Wat is de bedoeling en hoe beginnen we?

    Bij een schrijfwedstrijd is het natuurlijk gebruikelijk om te schrijven. We beginnen hier; op dit topic. 10 deelnemers kunnen zich opgeven. Als de inschrijving is afgesloten, kunnen we beginnen.
    De eerste ronde gaat als volgt: Iedere deelnemer schrijft een verhaal van 500 woorden. Het onderwerp is volledig eigen keuze. Romantiek of spanning; het maakt niet uit. Diegene stuurt het naar mij in een privé bericht of naar mijn G-mail (A/N: Deze moet je dan nog wel even persoonlijk vragen). Je hebt voor deze ronde 12 dagen de tijd. Wanneer deze ronde echt begint, laat ik nog wel horen.

    De eerste ronde eindigt op 31-03-12

    Juryleden
    VOL!

    1. Phippen
    2. Alana
    3. Parachutes

    Deelnemers: opgeven kan hieronder of in een privé bericht. Vol!

    1. Aife - uitstel opdracht 1 - 01-04-12
    2. Aragog - opdracht 1 ingeleverd
    3. Cosette - opdracht 1 ingeleverd
    4. Payned - opdracht 1 ingeleverd
    5. Mombasa- opdracht 1 ingeleverd
    6. Herope - opdracht 1 ingeleverd
    7. Eurydice
    8. Colorblind
    9. LenteElf - doet niet meer mee
    10. Vluuv - opdracht 1 ingeleverd


    Aantal rondes
    Er zullen 3 rondes plaatsvinden. De eerste is al uitgelegd. Hierbij vallen gelijk al weer 5 deelnemers af. De kans is dus 50% om door te gaan. Hierna komen nog twee rondes:

    Dromen
    Je zal een verhaal schrijven vanaf 500 woorden. Het onderwerp van het verhaal is dromen. Dit kun je in verschillende opzichten bekijken. Hoe? Dromen in de slaap, dromen of de toekomst... Deze ronde gaat vooral om originaliteit. (3 afvallers) Inleverdatum: 25-04-12

    Finale - Vrij
    In deze ronde komt er een winnaar uit. Je bent vrij om te schrijven en om je sterke kanten te laten zien.

    Waar letten de juryleden op?
    - Originaliteit
    - Grammatica en spelling
    - Schrijfstijl

    Laatkomers...
    We zijn soepel met laatkomers. Je kan uiterlijk 4 dagen te laat komen. Maar er is één ding waar je op moet letten. Hoe later je komt, hoe kleiner de kans is dat je doorgaat. Meer dan 4 dagen te laat en je wordt eruit geplaatst.

    Prijs
    De winnaar wint een story, topic of quiz in de spotlight.


    Start maar met aanmelden!


    Dit is de story waar alle verhalen komen te staan. klik

    Sinds heel weinig mensen iets hebben ingeleverd, gaan we de finale in met 3 mensen. Het onderwerp moet zijn 'winnen'. Dit kan je net zoals bij dromen op verschillende manieren omschrijven.

    1 juni is de inleverdatum.


    Succes!

    [ bericht aangepast op 16 mei 2012 - 17:22 ]


    Being happy is a choice ~

    *Merkt nu pas dat het rond de 300 woorden moet zijn*
    Shit... Dat gaat moeilijk worden... Nouja, dat wordt dus heel erg klein ;]

    Hierbij neem ik een abo


    Deep inside, I've never felt alive

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Misschien moet je er een limiet op zetten, dat is iets makkelijker?


    Doe ik denk ik ook. Maar als mensen 310 woorden hebben, vind ik het niet erg. Ik plaats ook nog een story waar alles in komt te staan.


    Being happy is a choice ~

    Ik zal het iets verhogen; 500. Maar het moet ook iets lastiger zijn. En liever Nederlands, dan is het makkelijker om op de grammatica te letten.


    Being happy is a choice ~

    Alana schreef:
    (...)

    Doe ik denk ik ook. Maar als mensen 310 woorden hebben, vind ik het niet erg. Ik plaats ook nog een story waar alles in komt te staan.


    Ik denk dat 300 woorden echt te weinig is voor al die schrijftalenten hier op Quizlet, hoor. Zeg dan dat het tussen de 300 en 600 woorden moet zijn (bijvoorbeeld), dan hebben ze nog wat marge :').


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    Dank je ^^
    En geen probleem, lang geleden dat ik nog in het Nederlands geschreven heb.
    This should be fun.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    xlufjoetoexx schreef:
    (...)

    Ik denk dat 300 woorden echt te weinig is voor al die schrijftalenten hier op Quizlet, hoor. Zeg dan dat het tussen de 300 en 600 woorden moet zijn (bijvoorbeeld), dan hebben ze nog wat marge :').


    Ik heb het aangepast: 500. Maar het is ook de bedoeling om te kijken hoe goed ze een verhaal kunnen plaatsen in een stukje van 300 woorden. Voor de gemakkelijkheid heb ik er 200 woorden bij toegevoegd.

    [ bericht aangepast op 26 maart 2012 - 16:38 ]


    Being happy is a choice ~

    Alana schreef:
    (...)

    Ik heb het aangepast: 500. Maar het is ook de bedoeling om te kijken hoe goed ze een verhaal kunnen plaatsen in een stukje van 300 woorden. Voor de gemakkelijkheid heb ik er 200 woorden bij gedaan.


    Natuurlijk, ik snap je punt volledig, maar het is gewoon moeilijk om het verhaal duidelijk te maken en alles goed te beschrijven in 300 woorden. Zo'n klein aantal woorden zorgt voor een onverzorgde en onduidelijke verhaallijn, wat het veel amateuristischer doet lijken.
    Maar het is goed dat je er 500 van hebt gemaakt :').


    "Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein

    In 300 woorden kan ik makkelijke een hoofdstukje van een verhaal schrijven, maar één heel verhaal gaat toch best moeilijk worden... Ik ben blij dat het aangepast is naar 500 woorden, daar kan ik toch net iets meer mee ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Cogsworth schreef:
    In 300 woorden kan ik makkelijke een hoofdstukje van een verhaal schrijven, maar één heel verhaal gaat toch best moeilijk worden... Ik ben blij dat het aangepast is naar 500 woorden, daar kan ik toch net iets meer mee ^^


    "Alles voor een blije klant."

    NOG STEEDS DEELNEMERS NODIG! Nodig desnoods mensen uit, want we willen natuurlijk snel beginnen.


    Being happy is a choice ~

    Cagress schreef:
    (...)

    Hele goede keuze! Parachutes is geweldig in jurycommentaar geven!
    -Ik doe niet mee hoor, just curious enzo. Zelfde reden als Cogsworth, die 30 deelnemers wordt nog wat-.


    Dankjewel. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik doe al mee aan een wedstrijd, maar aangezien deze maar 3 rondes krijgt en er best veel kans is dat je toch gelijk al af valt wil ik het wel proberen.
    Ik had alleen nog een vraagje. Mag de eerste opdracht ook een fanfiction zijn en hoeveel woorden mag je over die 500 heen zitten? :3


    I like boys who drive cars too slow.

    Ik denk er nog even over na want ik heb aankomende weken proefwerkweken dus het wordt nogal druk.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Payned schreef:
    Ik doe al mee aan een wedstrijd, maar aangezien deze maar 3 rondes krijgt en er best veel kans is dat je toch gelijk al af valt wil ik het wel proberen.
    Ik had alleen nog een vraagje. Mag de eerste opdracht ook een fanfiction zijn en hoeveel woorden mag je over die 500 heen zitten? :3


    Zoals ik al zei: ja, je mag een fanfiction doen. Het onderwerp is geheel vrij. Over die 500 woorden, probeer er niet boven te komen. Veertig woorden, dat maakt niet veel uit. Maar hoe meer woorden je erover zit, hoe kleiner de kans is dat je door gaat. De bedoeling van deze opdracht is vooral om te kijken hoe goed je een verhaal onder woorden kunt brengen in een kort stukje. Maar doe je mee?


    Being happy is a choice ~

    Rajah schreef:
    Ik denk er nog even over na want ik heb aankomende weken proefwerkweken dus het wordt nogal druk.


    Is goed. Als je je echt op wilt geven, zeg je het maar. Onthoud dat er maar 10 deelnemers mee kunnen doen.


    Being happy is a choice ~

    Geldt het ook hoe minder woorden je hebt, hoe meer kans je hebt om af te vallen?
    Niet dat het zal gebeuren, ik ga er eerder boven zitten, maar het leek me wel handig om te weten ^^


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''