• Worden jullie ook zo gek van die onnodige "maatschappelijke stage"? Echt, het moet verboden worden. Als je nu 2 keer per jaar een dag zo'n stage moest doen en voor de rest niet; oké.

    Maar ik vroeg me dus af: zijn er middelbare scholen waar je niet zo'n stage moet doen?


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Dat is verplicht in NL, dus iedereen in NL moet dit.
    Ik vind het niet zo vreselijk, maar ik mag kiezen wat ik doe. Ik weet dat er ook scholen zijn die dat voor de leerlingen zelf uitkiezen...

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 18:52 ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Bij ons moet het ook, 18 uur heb ik er gehad en we krijgen er geen eens vrij voor, moet maar na schooltijd en ik woon nogal ver weg, dus hoe verwachten ze dat ik dat ga doen? Fuckers.
    Het is me in ieder geval wel gelukt, op het nippertje. (:


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ik moest dat ook doen, maar zo erg vond ik het niet.


    -

    Ik moet het volgend jaar doen, maar bij mij in het buurtcentrum zijn altijd plekken. En mijn tante is stagecoördinator. Dus, dat wordt niet zo heel moeilijk voor mij.


    Food.

    Das verplicht, en het is niet zo erg. Je moet gewoon een leuke stageplaats zoeken, en die zijn ook best te vinden.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Het moet volgens mij overal. Wij kregen minder dan 2 weken de tijd om een stageplek te vinden anders had het consequenties. Wij moeten 20 uur, zonder vrij maar ik heb gelukkig wel een leuke stageplek.


    Take risks and conquer your fears.

    Pollux schreef:
    Das verplicht, en het is niet zo erg. Je moet gewoon een leuke stageplaats zoeken, en die zijn ook best te vinden.

    Sommige scholen kiezen zelf voor leerlingen, dus dan is het niet zo leuk ;]
    Maar gelukkig is dat mijn school niet zo :]


    Deep inside, I've never felt alive

    Mijn god, je moet een maatschappelijke stage doen. Wat verschrikkelijk erg. Ik moest het met school niet doen, die dans ben ik ontsprongen. Maar ik heb wel jaren vrijwilligerswerk gedaan, wat eigenlijk gewoon hetzelfde is. Je inzetten voor de maatschappij noem ik nou niet echt onnodig. Ik vind het zonde dat mensen er zo over denken en persoonlijk vind ik het goed dat het nu verplicht moet op scholen. Maatschappelijke betrokkenheid is nou eenmaal belangrijk tegenwoordig, niet te vergeten dat je deze ervaring in je latere leven nog wel als positief ziet. Geloof het of niet, maar het bereid je ook voor op de toekomst, leert te verantwoordelijkheden, etc.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik heb het in de tweede klas moeten doen. Ik liep bij de bibliotheek. Volgens mij is het overal wel verplicht.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Yoda schreef:
    Mijn god, je moet een maatschappelijke stage doen. Wat verschrikkelijk erg. Ik moest het met school niet doen, die dans ben ik ontsprongen. Maar ik heb wel jaren vrijwilligerswerk gedaan, wat eigenlijk gewoon hetzelfde is. Je inzetten voor de maatschappij noem ik nou niet echt onnodig. Ik vind het zonde dat mensen er zo over denken en persoonlijk vind ik het goed dat het nu verplicht moet op scholen. Maatschappelijke betrokkenheid is nou eenmaal belangrijk tegenwoordig, niet te vergeten dat je deze ervaring in je latere leven nog wel als positief ziet. Geloof het of niet, maar het bereid je ook voor op de toekomst, leert te verantwoordelijkheden, etc.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Ik word niet gek van de maatschappelijke stage zelf, maar van het gedoe eromheen. Ten eerste wordt het bij ons op school gewoon niet goed uitgelegd. Ik had geen idee hoe ik aan een stage kwam en wanneer ik dan moest beginnen, later bleek ineens dat toen ik nog geen stage had ik er allang 1 moest hebben.
    En de stress of het wel op tijd af komt. Want het heeft zo zijn gevolgen als ik het niet afkrijg.


    You always have a choice in life, it's sometimes just

    Pericles schreef:
    Het moet volgens mij overal. Wij kregen minder dan 2 weken de tijd om een stageplek te vinden anders had het consequenties. Wij moeten 20 uur, zonder vrij maar ik heb gelukkig wel een leuke stageplek.

    Wij moeten 60 uur :')


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Yoda schreef:
    Mijn god, je moet een maatschappelijke stage doen. Wat verschrikkelijk erg. Ik moest het met school niet doen, die dans ben ik ontsprongen. Maar ik heb wel jaren vrijwilligerswerk gedaan, wat eigenlijk gewoon hetzelfde is. Je inzetten voor de maatschappij noem ik nou niet echt onnodig. Ik vind het zonde dat mensen er zo over denken en persoonlijk vind ik het goed dat het nu verplicht moet op scholen. Maatschappelijke betrokkenheid is nou eenmaal belangrijk tegenwoordig, niet te vergeten dat je deze ervaring in je latere leven nog wel als positief ziet. Geloof het of niet, maar het bereid je ook voor op de toekomst, leert te verantwoordelijkheden, etc.

    Ik vind vrijwilligerswerk iets heel anders. Dit is niet vrijwillig, dit wordt ons opgelegd door de school.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Bond schreef:
    Dat is verplicht in NL, dus iedereen in NL moet dit.
    Ik vind het niet zo vreselijk, maar ik mag kiezen wat ik doe. Ik weet dat er ook scholen zijn die dat voor de leerlingen zelf uitkiezen...


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Jadis schreef:
    (...)
    Ik vind vrijwilligerswerk iets heel anders. Dit is niet vrijwillig, dit wordt ons opgelegd door de school.


    Totally missing the point..


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.