• Ik vroeg me af wat jullie het leukste vonden om te lezen, verhalen in de verleden of in de tegenwoordige tijd?


    Mijn verleden tijd (stukje uit één van mijn verhalen):

    Een paar kilometer van de plek waar Ciara zich bevond, maakte de jonge knecht Stan Martin Philip de paarden klaar voor de tocht die hij samen met de jonge heer Lance Collyn Vivién zou gaan maken. Lance had besloten dat hij vandaag, nu hij een dagje vrij had, een stuk wou gaan reiden, wat natuurlijk betekende dat Stan –als zijn bediende– met hem mee zou moeten. Niet dat hij het echt erg vond, hij had het namelijk altijd wel leuk gevonden om een stukje te gaan rijden. Tevens zag hij Lance meer als een vriend dan als zijn baas, wat ervoor zorgde dat het vast wel leuk zou gaan worden.



    Dat zelfde stukje in tegenwoordige tijd:
    Een paar kilometer van de plek waar Ciara zich bevind, maakt de jonge knecht Stan Martin Philip de paarden klaar voor de tocht die hij samen met de jonge heer Lance Collyn Vivién gaat maken. Lance heeft besloten dat hij vandaag, nu hij een dagje vrij heeft, een stuk wil gaan reiden, wat natuurlijk betekent dat Stan –als zijn bediende– met hem mee moet. Niet dat hij het echt erg vind, hij vind het namelijk altijd wel leuk om een stukje te gaan rijden. Tevens ziet hij Lance meer als een vriend dan als zijn baas, wat ervoor zorgt dat het vast wel leuk zal gaan worden.


    Wat vinden jullie dat hier beter bij past?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2012 - 19:31 ]


    Keep your head up, keep your heart strong

    Maakt me geen moer uit.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Ligt aan de schrijver. Er zijn schrijvers die slecht zijn in verleden tijd en vice versa. Zelf schrijf ik meestal in de tegenwoordige tijd, maar qua lezen maakt het me niet veel uit. Zolang het goed geschreven is.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Ik zelf schrijf liever in de verleden tijd, maar als lezer ligt het vooral aan de schrijver wat hij/zij het prettigst vind. Wanneer je prettiger in v.t. schrijft, leest dit vaak ook prettiger en omgekeerd is dit hetzelfde.


    Happy Birthday my Potter!

    Maakt mij niet uit, zolang je maar niet de hele tijd van tijd wisselt... Dat is irritant :/
    Oh, en in de hij/zij vorm heb ik meestal liever de verleden tijd, tenzij je echt heel erg goed schrijft.


    There is freedom in the dark.

    Maakt mij niets uit, ik schrijf op dit moment in beide tijden maar ik vind tegenwoordige tijd altijd fijner.


    Take risks and conquer your fears.

    Het ligt meer aan het verhaal, en de schrijfstijl.

    Ikzelf schrijf in de vt.
    Voor te lezen maakt me dat eigenlijk niet veel uit.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ik heb er even iets bij gezet zodat jullie mij beter kunnen beoordelen in beide tijden.


    Keep your head up, keep your heart strong

    Ik lees en schrijf liever in de vt, maar je moet zelf maar kijken wat je beter licht.


    Op weg naar een mindset met enkel positieve emoties.

    Everdeen schreef:
    Maakt me geen moer uit.


    wat zijn we weer vriendelijk --'

    Dat hangt helemaal van jouw schrijfstijl af, wat vond jij het leukste om te schrijven en daarna te herlezen?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Ik lees en schrijf zelf liever in de verleden tijd, maar ik denk dat dat er vooral aan ligt dat ik dat gewend ben. Ik vind de tegenwoordige tijd meestal nogal afleidend. Maar het kan wel mooi zijn, dat ligt aan de schrijver en het verhaal - het belangrijkste is dat je niet van tijd wisselt ergens in het midden, want daar heb ik echt een hekel aan. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Je maakt in de tegenwoordige tijd meer fouten. Het is hij vindt. Maar ook de verleden tijd is niet foutloos. Hij had besloten dat hij vandaag wou rijden moet hij had besloten dat hij die dag wilde rijden zijn.

    Ik kan niet alles of letterlijk quoten, want ik zit met mijn mobiel te kloten, maar ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
    Maar ik zou in de tijd schrijven waar je het minste fouten in maakt. Nu lijkt dat de verleden tijd, maar misschien is dat toeval.


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Verleden tijd...
    Als ik iets lees dat in de tegenwoordige tijd sta, verlies ik al mijn concentratie en kan ik niet verder lezen


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Als ik lees maakt het me niet uit, als ik schrijf tt.


    Destroy what destroys you.

    Flemish schreef:
    Ikzelf schrijf in de vt.
    Voor te lezen maakt me dat eigenlijk niet veel uit.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.