• Hi! (:
    Ik wil me graag meer gaan verdiepen in fotografie. Ik geniet er echt van en ben ook altijd helemaal trots als ik een mooi plaatje heb geschoten! Het probleem is nu alleen dat ik nog steeds geen spiegelreflexcamera heb. Ik ben momenteel aan het kijken voor zo een camera maar ik heb eigenlijk geen idee welke camera ik moet kopen. Ik zat eerst te denken aan een Canon of een Nikon maar ik ben op een koopje gevallen! Mijn vader kent namelijk iemand via zijn werk die een Sony A200 te koop heeft liggen. Hij is wel gebruikt door hem maar hij doet het nog prima! Voor 300 euro kan ik hem ophalen en als cadeautje zitten er ook nog 2 lenzen bij! Ik vind dit opzich best wel een koopje en vooral omdat ik echt nog beginnend ben, een dit mij een goede camera lijkt om alles een beetje onder de knie te krijgen! Ik ga volgende week even naar de camera kijken, even kijken of ik hem fijn vind en hij, zoals hij zegt, inderdaad nog prima is!

    Ik heb op internet wat rond gesnuffeld over deze camera en heb op zich best veel goeds gelezen. Ik heb alleen gelezen dat deze camera geen live view heeft en als ik er zo over nadenk, lijkt mij dit wel een minpuntje. Ik vroeg me dus af of jullie goede evaringen hebben met geen live view? Voor de rest vroeg ik me ook af of nog iemand anders de Sony A200 in zijn bezit heeft? En zo ja, is hij fijn te gebruiken en maakt hij mooie foto's? Alvast bedankt! (: x

    PS: I'm sorry als dit fout staat, ik had geen flauw idee waar het hoorde!

    [ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 23:43 ]

    Ah, sorry! Ik ben daar ook naar opzoek, omdat ik - net zoals jou, echt gek ben op fotografie! <3 Ik ben ook naar een opleiding daarvoor aan het zoeken, maar vindt het zo kut dat er geen opleiding bij mij in de buurt is. --"
    Maar even terug op jou ond: Ik heb echt geen flauw idee. I'm sorry. Wil wel even voor je navragen aan vrienden van me of ze er verstand van hebben ofzo?

    [ bericht aangepast op 16 maart 2012 - 23:48 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ikzelf beschik over een Panasonic DMC-FZ8 (prachtig toestel) en mijn vader heeft een Sony A230, tevens zonder live view en een optie om te kunnen filmen. ^^ Maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de A200, een prima camera. Goed gebouwd, bediening gaat zonder worstelen, e.d. Al staat de Sony A200 niet bekend om een ruisvrije sensor.


    Full of envy behind that anonymous mask

    Ik heb altijd alleen maar Nikon gebruikt en heb nu ook een Nikon D5000, dus ik kan je niet verder helpen, sorry.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Haha, leuk om dit te lezen. Ik fotografeer zelf ook graag, en heb het gevoel dat ik erg word beperkt door mijn compact camera. De Casio (exilim) EX-H10. En voorlopig zijn mijn ogen gericht op de Canon 550D. Ik kies voor de Canon en niet voor de Nikon omdat ik de foto's in het algemeen van Canon toch mooier vind dan die van de Nikon. Al zouden ze ongeveer dezelfde kwaliteit moeten geven. Ook heb ik de 550D al in mijn handen gehad, en vind hem echt geweldig.

    Toen ik jouw post las ben ik even op flickr enzo gaan kijken. Moet zeggen dat die fotokwaliteit me ook zeker aanspreekt. En voor 300 euro zeker niet slecht als je OOK nog eens 2 lensen bij krijgt. Want de basislens is over het algemeen al zo'n 100 euro. En als diegene een andere lens er bij gekocht heeft, is dat vaak ook al zo'n 100 euro.

    Dus kijk als eerste naar de camera zelf, hoe vind je hem in de hand liggen? Kan je een beetje makkelijk door de menu "bewegen" ook al heb je er nog weinig weet van. Hoe vind je het om door de zoeker heen te kijken? In wat voor staat zijn de lenzen? (wat voor lenzen zijn het eigenlijk? weet je dat al?) Doe ze ook allebei even op en experimenteer met ze op een object. Vraag eventueel of je een portretfoto mag maken van die man. En kijk hoe het wordt scherp gesteld. Over de live-view:

    Conclusie
    Live-view is een handig extraatje, maar die-hard fotografen zullen het niet snel als alternatief voor de zoeker gebruiken. In bepaalde gevallen komt het wel handig van pas. Bijvoorbeeld wanneer je niet door de zoeker kunt kijken doordat je laag bij de grond of over een muurtje heen fotografeert.


    Het is een handig extraatje. Maar je betaalt wel maar 300 euro, met 2 lenzen. Vaak, mocht je de verdere overstap willen maken, kan je het alsnog voor dezelfde prijs verkopen, of duurder. Ligt ook aan de lenzen die er bij zitten. Maar eerlijk gezegd, als ik een foto moet maken, ga ik ECHT niet naar het LCD schermpje kijken xD Ik zie het LCD schermpje als iets waar je wat gegevens van af kan lezen zoals de ISO waarde, en sluiterijd. Maar verder doe je eigenlijk alles gewoon via de zoeker. Dan fotografeer je naar mijn mening echt.

    En kijk maar hier eens voor de foto's : http://www.flickr.com/search/?q=Sony+A200&f=hp#page=2

    Houd me op de hoogte via PB als je wilt! Ben nieuwsgierig!

    [ bericht aangepast op 17 maart 2012 - 0:27 ]


    Ligt and Darkness are both very different..

    Kijk btw hier voor revies en live footage van de camera; http://www.youtube.com/watch?v=fbUyk5s5q5A&feature=related

    http://www.youtube.com/results?search_query=Sony+A200


    Ligt and Darkness are both very different..