• De stelling van vandaag luidt:
    Komieken zouden geen grappen mogen maken over mensen met een handicap

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens.
    Er worden overal grappen over gemaakt, hoe hard sommigen ook kunnen zijn.
    Je houd het toch niet tegen.

    Oneens. Komieken, cabaret en satieren over het algemeen hebben de 'vrijheid'/horen die te hebben om alles tot grappen te relativeren. Als dat niet kan, kan het vak net zo goed afgeschaft worden.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    Oneens. Komieken, cabaret en satieren over het algemeen hebben de 'vrijheid'/horen die te hebben om alles tot grappen te relativeren. Als dat niet kan, kan het vak net zo goed afgeschaft worden.

    Amen to that.


    I didn't trip! I just simply gave the floor a hug! We haven't seen each other in a while!

    Vengenz schreef:
    Oneens. Komieken, cabaret en satieren over het algemeen hebben de 'vrijheid'/horen die te hebben om alles tot grappen te relativeren. Als dat niet kan, kan het vak net zo goed afgeschaft worden.

    Eens, geen zin om uit te leggen waarom.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    Eens, Ik heb zelf Autisme en het is niet leuk om te horen dat mensen er grappen over maken.


    “There is no heaven, there is no hell, except here on Earth.” - Anton LaVey.

    Beleaguer schreef:
    Eens, Ik heb zelf Autisme en het is niet leuk om te horen dat mensen er grappen over maken.


    En voor mij is het niet leuk om grappen over dikke of blonde mensen te horen, en toch wordt ik daar ook dagelijks mee geconfronteerd. Zo is het leven nu eenmaal.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Vengenz schreef:
    (...)

    En voor mij is het niet leuk om grappen over dikke of blonde mensen te horen, en toch wordt ik daar ook dagelijks mee geconfronteerd. Zo is het leven nu eenmaal.

    ^ Dat was best wel win.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    Vengenz schreef:
    (...)

    En voor mij is het niet leuk om grappen over dikke of blonde mensen te horen, en toch wordt ik daar ook dagelijks mee geconfronteerd. Zo is het leven nu eenmaal.

    Daar ben ik het mee eens. Dat autisme als een stoornis is aangeduid en blond zijn niet, betekent niet dat het minder erg is om over blonde mensen grappen te maken.

    Ik ben het oneens. Dat is het beroep nou eenmaal. Dat mensen dat van komieken gaan overnemen, is het volgende. Mensen moeten het verschil zien tussen zelf spotten met een gehandicapte en de grap waarmee komieken spotten.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneens
    Normaal gezien ben ik tegen mensen die gehandicapten uitlachen, maar bij komieken ligt dat anders.
    Ze menen het niet.
    Bij dit bevoorbeeld, lag ik bijna onder mijn bureau van het lachen..


    Hij zegt in een interview zelfs dat hij het nooit meent...en dat het gewoon puur is om mensen te vermaken.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ook al kan ik nooit om zulke grapjes lachen.. Toch oneens, het is hun beroep en ze menen het toch niet.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2011 - 9:17 ]


    wth.

    Oneens, het is om te lachen en door juist niet met gehandicapten te lachen, discrimeer je ze ook.
    Soms moet je dingen doen die kwetsend over kunnen komen om mensen gelijk te stellen.
    Maar ik bedoel niet dat er dan altijd moet mee gelachen worden, en dat het ook om te lachen moet zijn en niet uitlachend bedoeld.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Oneens, mijn zus is een geestelijk gehandicapt persoon, en ik leef al heel lang met haar, en als we geen grapjes over haar en mét haar konden maken dan was ons leven echt een hel geweest.
    En het is (sorry voor mijn taalgebruik) bullshit om te gaan lopen zeuren dat het beledigend is, want ze vind het zelf ook hilarisch (zip):X


    Life's a bitch, so treat it that way; slap it when it's annoying, and ignore it when it is complaining

    Vengenz schreef:
    Oneens. Komieken, cabaret en satieren over het algemeen hebben de 'vrijheid'/horen die te hebben om alles tot grappen te relativeren. Als dat niet kan, kan het vak net zo goed afgeschaft worden.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Niet mee eens, juist die spot maakt de grappen tot wat ze zijn. Schaf je dat af, kun je het hele vak afschrijven.


    No growth of the heart is ever a waste