• Welkom op mijn wedstrijdtoppic!


    De toestemming:

    Yoda schreef op 10 maart 2012 - 13:57:
    RE: Songtekstenwedstrijd...

    Hallo LaDouce,
    hierbij heb je toestemming voor je songtekstenwedstrijd. Je hebt een week om een topic te openen. Veel plezier!
    Groetjes, Yoda.



    Deelnemers
    Ik zoek 10 à 15 leden die actief en positief ingesteld zijn om aan mijn wedstrijd deel te nemen. Zoals later vermeld is niet actief meedoen geschorst worden.

    Hier komt de deelnemerslijst te staan:

    1) Niallvember
    2) Parachutes
    3) TheRumIsGone
    4) Klainebow
    5) Flanagan
    6) JustinWife
    7) Soerjadi
    8) Liamousine
    9) Eurydice
    10)Faberyayo


    De regels

    1) Indienen via PB ajsjeblieft.
    2) Heb respect voor elkaar en elkaars werk!
    3) Als ik er om de één of andere manier even niet kan zijn tijdens de wedstrijd, gelieve dit toppic dan niet vol te posten met 'Wanneer komt de uitslag?', want geloof me, ddar krijg ik uitslag van!
    4) Even voor de duidelijkheid: het gaat om de lyrics, niet om het zingen!

    5) Nog één iets! 1D liedjes zijn niet toegelaten! Doe je het toch? Dan moet ik je met pijn in het hart een 2 geven, hoe goed je ook bent.

    Jury
    Ik zoek één extra jurylid. Interesse? Vul dit dan even in:

    Naam;
    Usersnaam;
    Leeftijd;
    Ooit al eens eerder gejureerd?
    Ben je goed in Engels?
    Waarom zou ik je toelaten?
    Waar let jij bij het jureren op?

    Stuur dit via een PB naar mij!


    Tijdens de wedstrijd kan je terecht voor vragen, of voor je inzending bij;
    Mij - LaDouce
    Jessica - Jessiiicaa


    Je stuurt je inzending naar de beide juryleden


    Ronden

    Er komen vijf ronden. Voor elke opdracht krijg je één week de tijd. Bij deze wedstrijd zijn er geen afvallers, omdat ik weet hoe rot dat voelt. Wel krijg je punten. Mijn onbekende juryassistent zal jullie punten geven, net als ik zal doen. Van deze punten wordt een gemiddelde genomen. De punten en het commentaar komen in de story.


    Niet ingeleverd

    Ik wil niet bot overkomen, maar omdat ik het gevoel van wachten op de uitslag ken, en niet graag meemaak, staat in deze wedstrijd niet inleveren gelijk aan geschorst worden. Ook omdat ik anders niet verder kan met de wedstrijd. Dat is zowel voor mij, als voor de deelnemers niet gezellig.


    Waar in te leveren?

    Zoals eerder vermeld, in een PB.


    Opdrachten

    Opdracht één
    De eerste opdracht luid;
    Je kiest een liedje en herschrijft de eerste strofe en refrein!
    Pas op dat je herschrijving op het ritme past!

    Engels/Nederlands: Maakt niet uit!
    Deadline: volgende week dinsdag, 3 april.
    Veel plezier!
    En nogmaals excuses!



    Alvast bedankt!

    Ik, LaDouce, wens jullie heel veel plezier en succes toe!

    <3<3<3

    [ bericht aangepast op 27 maart 2012 - 20:16 ]


    Let's smile'

    Eurydice schreef:
    Uh, ik vind dit echt heel moeilijk.
    \Dat had ik ook:)


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    klunicorn schreef:
    (...)\Dat had ik ook:)


    Me too, vooral omdat het zo moeilijk is om een bestaand prachtig liedje helemaal om te gooien, kan ik echt niet tegen. (':


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Hm.
    4 ontvangen, 1 gediskwalificeerd, 6 níét ontvangen.
    Wat moet ik daar nou mee?:P

    Jessiiicaa schreef:
    Hm.
    4 ontvangen, 1 gediskwalificeerd, 6 níét ontvangen.
    Wat moet ik daar nou mee?:P


    Hmmm, die 4 gewoon doorlaten? *kijkt met puppyoogjes*


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Liamousine >> Criminiall


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Haha dan zijn het er 3! 1 iemand was gediskwalificeerd.

    Dat is idd erg weinig.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Behoorlijk. Ik weet ff niet wat ik moet doen xD.

    Oh, grapje. Ik heb er vier(a)

    Hmm, gewoon verder gaan met deze personen? Ik had bij mijn rollenwedstrijd ook dat iedereen verdween en ik er uiteindelijk twee overhield.. -.-
    Je kunt btw ook niemand af laten vallen, en gewoon het eindgemiddelde laten tellen, snapje? Dus dat alle cijfers van alle opdrachten later bij elkaar opgeteld worden en er pas op het einde een winnaar komt, zodat deze vier gewoon in de race blijven.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ja, dat ga ik doen.
    Ik laat de laatste 4 in de race. Overleggen met de TS heeft geen nut, dus ik bepaal het wel haha. Ik zal ze zo gaan beoordelen!
    Ik zet ze wel in de story, maar ik kan niks activeren, dat moet LaDouce doen. Hou het topic in de gaten! Als ik de beoordelingen heb, dump ik ze ook hier. Het zal nml wel een tijdje duren voordat de hoofdstukken in de story geactiveerd worden.

    Jessiiicaa schreef:
    Ja, dat ga ik doen.
    Ik laat de laatste 4 in de race. Overleggen met de TS heeft geen nut, dus ik bepaal het wel haha. Ik zal ze zo gaan beoordelen!
    Ik zet ze wel in de story, maar ik kan niks activeren, dat moet LaDouce doen. Hou het topic in de gaten! Als ik de beoordelingen heb, dump ik ze ook hier. Het zal nml wel een tijdje duren voordat de hoofdstukken in de story geactiveerd worden.


    Dit is best vervelend en voor jou moet het erg stressgevend zijn, denk ik. Respect dat je het nog vol houdt. Nu wordt ik dus nieuwsgierig naar de beoordelingen (:


    You're strong enough to win without a war || Vaucluse >> Thread.

    Haha het is ook best vervelend.
    De eerste beoordeling heb ik af! Ik dump ´m hier gelijk.
    En jij bent toevallig de eerste, haha.

    (maar ik ga nu eerst stofzuigen en dan eten :P)

    [ bericht aangepast op 14 april 2012 - 12:03 ]

    Deelnemer: Criminiall

    Artiest - Racoon.
    Song - Love You More.


    Het nummer.



    Couplet:
    All the tears are fallin’ down.
    Old memories are coming ‘round.
    Remember how it was before,
    I won’t know it anymore.
    And I can’t do this things on my own.

    Refrein:
    A puzzle’s left undone.
    Goodbye before it all begun.
    It’s a feeling deep inside,
    And it’s hurting me.
    I never wanted to lose you.



    Beoordeling van Jessiiicaa.

    Ik beoordeel met een cijfer van 1 (laag) tot 10 (hoog). Dit zijn de zaken waar ik op let:

    Originaliteit/inspirerend.
    Past het op de melodie?
    Valt het onderwerp eruit op te maken?
    Entertainment.
    Goed taalgebruik
    Goed gebruik van hoofdletters/interpunctie.


    Ik zal mijn mening en motivatie geven. Ook geef ik aan waar ik punten voor in mindering breng.

    Mijn mening/motivatie.
    Ten eerste: een heerlijk nummer om naar te luisteren! Iets ouder misschien, maar desondanks niet slechter of minder mooi. Jouw tekst is echt héél mooi geschreven en past goed op de melodie. Ik vond het origineel en entertainend. Ik was blij verrast!
    Ik moest in het begin even zoeken naar het onderwerp van de tekst. Naar het verhaal. Hiervoor breng ik een halve punt in mindering.
    Jij hebt precies tien regels. Twee zinnen vond ik iets minder goed in de maat passen. Ik moest een paar keer luisteren en goed zoeken voordat ik het goede ritme te pakken had. Dat lukte uiteindelijk wel. Hiervoor breng ik 1 punt in mindering (een halve punt per zin).
    Er zit één woord in de tekst die ik lichtelijk aangepast zou hebben: don’t in plaats van won’t. Dat klonk niet lekker. Hiervoor breng ik een halve punt in mindering.
    Al met al een erg goede tekst! Ik draaide het nummer af en had gelijk zin om mee te zingen. Toen ik een poging deed, klonk jouw tekst echt lekker op de muziek!
    Goed gedaan ;’)

    Eindcijfer.
    8


    Beoordeling van LaDouce.
    nog niks.

    [ bericht aangepast op 14 april 2012 - 12:03 ]

    Deelnemer: Parachutes

    Artiest - Muse.
    Song - Uprising.


    Het nummer.



    Couplet & refrein:
    This unsure feeling breaks me down
    I cannot go on with this anymore
    You try to push me and you try to love me but
    You will never ever care ‘bout me
    (Rise up!)
    You love me, hate me what is real?
    Confusion tears me into pieces again and again
    And you push me from side to side
    Why don’t you tell me which one is really right?
    (Rise up!)

    You will never love me
    You won’t ever admire me
    But you will never break me
    You won’t ever torture me -
    (Rise up!)



    Beoordeling van Jessiiicaa.

    Ik beoordeel met een cijfer van 1 (laag) tot 10 (hoog). Dit zijn de zaken waar ik op let:

    Originaliteit/inspirerend.
    Past het op de melodie?
    Valt het onderwerp eruit op te maken?
    Entertainment.
    Goed taalgebruik
    Goed gebruik van hoofdletters/interpunctie.


    Ik zal mijn mening en motivatie geven. Ook geef ik aan waar ik punten voor in mindering breng.

    Mijn mening/motivatie.
    Ik kende het nummer niet, dus dan duurt het beoordelen altijd langer. Ik moet de song eerst leren kennen en kan dan pas jouw tekst erop aanpassen. Wat ik je alvast wel kan vertellen, is dat het nummer niet mijn stijl is, haha. Maar dat komt niet in de beoordeling terug ;’)
    Jouw refrein paste echt naadloos op de muziek! Erg goed gedaan! Er zat één woord tussen die er iets minder naadloos op aansloot. Ook vond ik de ‘Rise Up’ niet passend genoeg. Het sloot wel aan bij de melodie, hoor, maar ik vond het inhoudelijk niet goed erbij passen. Voor deze twee kleine details breng ik een halve punt in mindering.
    Verder vind ik de tekst erg mooi.
    Deze zin: “You will never ever care ‘bout me” was absoluut mijn favoriet in je gehele songtekst. Dat kwam er tijdens de song er echt als een powerline uit. Super goed!
    Daarnaast vind ik het een originele en inspirerende tekst. Het verhaal viel er goed op uit te maken.
    Wat voor mij een groot struikelblok was, was dat de punten en de komma’s mistten (aan het einde van de zin, tussen de zinnen door). Hiervoor breng ik 1 punt in mindering.
    Verder over het couplet.
    Die vond ik lastig om in de melodie te plaatsen. Erg lastig. Ik moest hem wel honderd keer beluisteren en honderd keer meezingen voordat ik het echt te pakken had (nadat ik het nummer had beluisterd om hem te leren kennen). Hiervoor breng ik 1,5 punt in mindering.
    Al met al wel erg goed gedaan! Je hebt een hele sterke tekst geschreven.


    Eindcijfer.
    7


    Beoordeling van LaDouce.
    nog niks.