Eyes schreef:
(...)
Omdat het dan makkelijker is om ervan uit te gaan dat het vrijwillig was en niet gedwongen. Als men namelijk doet, puur voor de lust bestaat er een kans dat de volwassene zijn of haar zin gaat door drijven en het dus niet meer vrijwillig gebeurt
Pfff, en als de meerderjarige alleen maar beweert dat hij of zij verliefd is op de ander, dan is het nog steeds vrijwillig van beide kanten. En dat andere vind ik ook een kleeeiin beetje onzin. Bij sex om de sex gaat het om de sex. Ik zie niet helemaal in hoe het daarna plotseling onvrijwillig word.
Ik vind dat gedoe met liefde altijd zo vaag <_< Als je iets uit liefde doet is alles goed. Maar dat is helemaal niet zo: Mijn zusje las laatst het boek lolita, en wat ik daaruit heb opgevangen is dat het gaat over een man en een jong meisje die verliefd op elkaar zijn, echt verliefd (en laten we gewoon ervan uit gaan dat dat mogelijk is, okay?) en ze hebben een relatie. Maakt het feit dat ze verliefd zijn het acceptabel dat een 13 jarig meisje en een man van middelbare leeftijd een relatie hebben, al dan niet met sex? Ik vind van niet.
quidquid excusatio prandium pro