• Ik moet binnenkort een toets inhalen, die groten deels bepaald of ik over ben naar de 4de. Ik was ziek in de toetsweek en ik mocht ze pas inhalen een maand na de vakantie >.<
    Ik sta 4,4 voor bio, aangezien die toetsen echt flut zijn. Iedereen haalde er onvoldoendes voor. Zelfs degenen die heel goed in bio zijn. Maar nu ga ik echt heel hard leren en moet ik weten wat ik minimaal moet halen om een voldoende te staan. Maar ik heb gewoon werkelijk geen idee meer hoe ik dat moet berekenen. Zouden jullie dat voor me willen doen? :3


    Tears stream down your face

    Tel al je punten bij elkaar op met het juiste gewicht.
    Dan pak je 5,5. Die vermenigvuldig je met alle toetsen (aantal en gewicht) en van die uitkomst haal je wat je eerst uitgerekend af.
    Dan weet je welk punt je moet halen.

    [ bericht aangepast op 27 aug 2012 - 18:37 ]


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Dat gaat in ieder geval niet met alleen het gemiddelde. Je moet daarvoor ook weten wat je cijfers voor elke toets waren en hoe vaak die allemaal meetellen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Al je cijfers bij elkaar optellen. Als je cijfer bv 4 keer telt moet je dat cijfer dus 4 keer intoetsen.
    Wat daar uitkomt moet je bv een 5 bij optellen. Dat getal gedeeld door het aantal getallen die je hebt ingetoetst = je nieuwe gemiddelde ;3
    Onduidelijke uitleg


    Shit happens but pee happens a lot more.