• Ik heb een nichtje van 13, en ze is altijd een beetje een modepopje geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar absoluut niks op tegen en ik hou zielsveel van haar. Maar de laatste tijd kan ik er niet meer met mijn verstand bij. Ze draagt een plamuurlaag make-up en heeft het constant druk over haar wenkbrauwen die ze moet epileren. Nu loopt ze dus rond met zo'n bitchy wenkbrauwen en een hele laag make-up, het arme kind is pas 13. Ze maakt zich druk dat ze nog nooit gezoend heeft met een jongen en wil uitgaan (en het liefst ook nog roken en zuipen, als ik het haar niet uit haar hoofd had gepraat). Waar gaat het heen met de wereld?!

    Ben ik nu de enige dat er tegenwoordig veel (onbewuste?) druk op jongeren wordt gelegd? We "moeten" mooi zijn, dun zijn, make-up dragen want anders vallen we buiten de groep.

    Nu kan het mij weinig schelen wat mensen over mij denken, en wat ze van mijn kleding en haar vinden. Maar ik vind het zo slopend voor de mensen die er super gevoelig voor zijn. Die gaan er gewoon aan kapot.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 17:21 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Godzijdank is mijn zusje van 13 nog normaal qua dat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Annatar schreef:
    Godzijdank is mijn zusje van 13 nog normaal qua dat.


    Godzijdank heb ik een broertje :')


    26 - 02 - '16

    Men,
    toen speelde ik nog zorgeloos met mijn barbiepopjes en zelfs nu draag ik met moeite make-up. Waar gaan we in hemelsnaam heen?


    I am not going to be a star, I am going to be a legend - Freddie Mercury

    Uneventful schreef:
    (...)

    Oh, dat begrijp ik wel hoor. Als je het beeld van de Islam even pakt. (: Maar daar doelde ik niet op want ik ken zat Turken die hun kinderen niet Islamitisch op groeien of niets tegen doen en Turkije wordt langzaam al geen Islamitisch land. Want het probeert in Europa te komen. En veel Turken zijn dan ook geen moslim meer.
    Ik hoop dat je het nog snapt want volgens mij suckt mijn verhaal enorm.


    Ik snap je verhaal en ik weet dat niet alle Turken nog moslim zijn - oh, dat klinkt echt vaag - maar alsnog zou ik mijn kinderen niet op die manier opvoeden. Omdat de Turken die ik ken en met wie ik in aanraking ben gekomen echt geen lieverdjes zijn: diefstal, overval op de cafetaria van mijn nicht, mijn oom in elkaar getikt door twee Turken, mijn nicht verkracht door een Turk, mijn andere nicht héél strak aan het lijntje gehouden door een Turk en bijna gedwongen tot overgaan op de Islam. Iedere bevolkingsgroep heeft zo zijn plus- en minpunten, maar ik ben nu eenmaal slecht in contact gekomen met de Turkse cultuur. En de Islam... Tja, ik ben katholiek opgevoed en daarbij zijn man en vrouw gelijk en is niet de ene ondergeschikt aan de andere. Ik heb het Rooms-Katholieke inmiddels ook achter me gelaten wegens de huidige paus en al het misbruik. Ik voed mijn kind op met de normen en de waarden dat je jezelf moet zijn en dat dat ook iets geods is, maar dat je je eigen lichaam moet respecteren. Ik vind sowieso dat kinderen tot de twaalf nog geen echte verantwoordelijkheden kunnen dragen en dat je pas vanaf plusminus dertien jaar jezelf tot de volwassenheid moet gaan ontwikkelen (wow, ik klink echt oud), MET MATE en volgens de normen van goed fatsoen. Ik zou mijn kind vertellen, dat hij of zij best makeup (een beetje lipgloss max) op mag / een adidasvestje mag, maar NIET omdat iedereen het heeft. Gewoon omdat zij/hij het zelf mooi vindt. Als je je kind té veel gaat verbieden, zoekt het een uitweg (drank, drugs, tabak).


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik ken ook een meisje van 13 die rookt, drinkt, ontmaagd is en blowt. Op de verjaardag van een vriendin en mij (het is haar vriendin, ik mag haar niet zo) stond ze ook te drinken ookal mocht dat niet van ons. Toen hebben we het ook weer afgepakt hoor, dat kind is nog een kind :\


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Uneventful schreef:
    It's a fucked up society.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Kom dan maar niet bij mij op school. Je valt gewoon achterover. Meisjes van eerste middelbaar (sommigen zijn pas 12!) met hoge hakken,minirokjes, (dan bedoel ik rokken die juist over hun konten vallen) en een hele laag make up -ze werken het elke pauze bij-


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    Ik ben dun, eigenlijk ietsje te dun, maar kan hier zelf echt helemaal niks aan doen. Toch heb ik het gevoel dat mensen denken dat ik enge ziektes heb :/
    Make-up doe ik niet echt aan, een klein beetje mascara af en toe (en dan niet zoals iedereen de laatste tijd doet met 20 lagen). Ik heb wel het geluk dat m'n huid aardig egaal is en ik weinig last heb van puistjes en dergelijke. Maar iedereen om me heen vraagt me steeds wanneer ik een keer make-up ga dragen. Waarom zou ik.. Was de mens niet sowieso zonder make-up sinds we bestonden? Ik bedoel; moet je make-up op hebben om status te krijgen? Achja, als zij dat zo vinden, heb ik liever geen "status" in hun ogen.

    lol omg let niet op m'n verwoording en etc. het is bijna 3 uur |:


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    ik was geloof ik 14 toen ik met make-up begon
    nu draag ik nog nauwelijks make-up
    en ik ben ook dun, maar daar kan ik niks aan doen
    ik hebjaren ondergewich gehad, hoeveel ik ook at

    Uneventful schreef:
    It's a fucked up society.


    Ex astris, sciencia

    Jep. 11/12 jarigen hebben meer gezoend dan ik, en ik ben 17. Zij zijn er trots op, maar ik ook. Het gaat me niet verbazen dat de komende jaren er een deel hoeren bijkomen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Uneventful schreef:
    It's a fucked up society.


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Laast liep ik overstraat en hoorde 2 jongetjes van: Ik heb nu 3 dagen een vriendin als ik een week met haar heb mag ik haar helemaal plat neuken. Ik weet dat die jongetjes 12 waren. Toen ik 12 was speelde ik oorlogje.


    Some angels have no wings.

    Kinderen willen er echt op steeds jongere leeftijd 'bijhoren'. Ik vind dat echt heel erg fout, maar ik geloof wel dat het weer goed komt. Vroeg of laat komen ze er wel achter hoe vreemd ze bezig waren.
    Maarja.. ik bedoel ik draag nu nog steeds nauwelijks make-up. Alleen wat mascara. Maar als ik er een keer geen tijd voor heb, heb ik er geen moeite mee om zonder het huis te verlaten. En ik ben 15..


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    .Ik vraag me altijd af waar de ouders zijn in dit soort verhalen. De schuld licht niet alleen bij de media enzo. Ja daar komt inderdaad druk vandaan, maar dat was in onze tijd ook al zo en de meeste van ons zijn ook niet zo. Het licht ook deels aan de ouders/directe omgeving. Als de geen tegengewicht geven op de maatschappij, zoals onze ouders/directe omgeving wel deden, krijg je dit.
    Hoewel er vroeger ook wel van dit soort `foute´ dingen waren, alleen vergeten we die altijd even voor het gemak.
    We kunnen nu wel de maatschappij de schuld geven, maar zo erg is die niet verandert, althans niet de invloed er van. En trouwens, we vormen de maatschappij dus de schuld licht nog altijd bij ons zelf.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall