• Ik heb een nichtje van 13, en ze is altijd een beetje een modepopje geweest. Begrijp me niet verkeerd, ik heb daar absoluut niks op tegen en ik hou zielsveel van haar. Maar de laatste tijd kan ik er niet meer met mijn verstand bij. Ze draagt een plamuurlaag make-up en heeft het constant druk over haar wenkbrauwen die ze moet epileren. Nu loopt ze dus rond met zo'n bitchy wenkbrauwen en een hele laag make-up, het arme kind is pas 13. Ze maakt zich druk dat ze nog nooit gezoend heeft met een jongen en wil uitgaan (en het liefst ook nog roken en zuipen, als ik het haar niet uit haar hoofd had gepraat). Waar gaat het heen met de wereld?!

    Ben ik nu de enige dat er tegenwoordig veel (onbewuste?) druk op jongeren wordt gelegd? We "moeten" mooi zijn, dun zijn, make-up dragen want anders vallen we buiten de groep.

    Nu kan het mij weinig schelen wat mensen over mij denken, en wat ze van mijn kleding en haar vinden. Maar ik vind het zo slopend voor de mensen die er super gevoelig voor zijn. Die gaan er gewoon aan kapot.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2012 - 17:21 ]


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Volgens mij valt het wel mee met die druk, het is meer wat je jezelf oplegt. Iedereen wil uiteindelijk een leuk en mooi iemand zijn, en zij denken dat zo te bereiken, maar het is niet zo dat ze daartoe gedwongen worden. En ik denk dat ze vroeg of laat wel gaan snappen dat dit soort ordinaire dingen niet de manier zijn (:


    we zijn allemaal prachtig; maak er gebruik van!

    Uneventful schreef:
    (...)

    Haha, I like that.. Ik stuur mijn klas even naar je.

    Goed idee! Hierbij open ik mijn Heropvoedingsschool! ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Uneventful schreef:
    (...)

    We moeten ze allemaal opvoeden met de Surinaamse of Turkse cultuur. Oke, misschien niet de Turkse meer.


    Over my dead body.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Het ligt niet aan de opvoeding, maar aan de media, modellen en gewoon de hele maatschappij.


    Olive

    Accidental schreef:
    (...)

    Over my dead body.


    Pardon? Dan bedoel ik niet de 'stereotiep' beeld dat jullie hebben van de Turkse cultuur dat de ouders de kinderen slaan.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Meisjes maken zich nu al steeds sneller 'druk' om hun uiterlijk.
    Of als in: 'als ik geen make-up draag, hoor ik er niet bij'.
    Terwijl je huid juist het mooist is al je jong bent!
    En al die make-up verpest het juist...

    Oke ik draag zelf ook make-up, maar geen plamuur laag...
    En trouwens ik geloof dat 90% van die meisjes nog nieteens weten dat ze het er s'avonds moeten afhalen.
    En dan zeggen dat hun huid lelijk is, tja vind je het gek!

    [ bericht aangepast op 28 maart 2014 - 16:27 ]


    You can't judge a book by it's cover.

    Authors schreef:
    Het ligt niet aan de opvoeding, maar aan de media, modellen en gewoon de hele maatschappij.


    Volgens mij ook omdat onze generatie het belangrijker vindt om beroemd te worden.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Achilles schreef:
    (...)
    Doe het gewoon op mijn manier en ik zal ervoor zorgen dat ze weer fatsoenlijk zijn. (wbw)

    I see what you want to do there (baby).


    No growth of the heart is ever a waste

    Uneventful schreef:
    (...)

    Hahahah, maar wacht Adidas vestjes zijn toch al 'uit'?

    Ja het was ook een tijdje geleden, en dat weten zijn niet hé ;p


    You've cat to be kitten me right meow.

    Ik begon pas make-up te dragen toen ik 14 was, en toen was het een klein beetje oogpotlood, meer niet. Ik draag nog steeds geen foundation, omdat ik een mooie huid heb en ik allergisch ben voor foundation... .__.
    Mijn nichtje doet dat ook. Ze is ook pas 13 of zo, en ze draagt echt dikke lagen make-up, zit non-stop op twitter, draagt hakken die hoger zijn dan die van mij (en ik begon pas hakken te dragen toen ik 15 was...), laag uitgesneden topjes. WHATTHEFUCK.


    Destroy what destroys you.

    de kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verpest, vat het niet verkeerd op, maar vroeger zag je dit veel minder

    SchoenVeter schreef:
    de kinderen van tegenwoordig zijn gewoon verpest, vat het niet verkeerd op, maar vroeger zag je dit veel minder


    26 - 02 - '16

    Ik ben btw ook dun, maar dat heeft ook weer veel nadelen. Als je te dun bent krijg je het snel koud, ben je sneller vatbaar voor ziektes, noem maar op. Ik begon met make-up toen ik 13 was, puur uit onzekerheid, en nu draag ik het nog steeds.
    Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het puur door die 'perfecte' gefotoshopte modelletjes en de schoonheidsidealen komt. Ik werd namelijk ook erg onzeker door de reclames met de 'perfecte' modellen. Ik vind overigens dat hele modebeeld van tegenwoordig belachelijk. Zo groot mogelijke 'vrouwelijke vormen', zo weinig mogelijk been en zoveel mogelijk inkijk. (Sorry als ik dat allemaal heel bot/stereotype zeg, maar dat is zoals ik het zie.)


    26 - 02 - '16

    Uneventful schreef:
    (...)

    Pardon? Dan bedoel ik niet de 'stereotiep' beeld dat jullie hebben van de Turkse cultuur dat de ouders de kinderen slaan.


    Ik voed mijn kind op de "Nederlandse" manier op. Niet Turks. Ik heb het helemaal niet over slaan gehad. Ik ging er vanuit dat je de Islamitische cultuur bedoelde. En ik weiger om OOIT aanhanger te zijn van de Islam, laat staan dat ik mijn kind later zo opvoed... Moet er niet aan denken.
    Is niet persoonlijk tegen jou gericht, maar er zijn in mijn familie nare dingen gebeurd door Turken. En Marokkanen trouwens ook.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Accidental schreef:
    (...)

    Ik voed mijn kind op de "Nederlandse" manier op. Niet Turks. Ik heb het helemaal niet over slaan gehad. Ik ging er vanuit dat je de Islamitische cultuur bedoelde. En ik weiger om OOIT aanhanger te zijn van de Islam, laat staan dat ik mijn kind later zo opvoed... Moet er niet aan denken.
    Is niet persoonlijk tegen jou gericht, maar er zijn in mijn familie nare dingen gebeurd door Turken. En Marokkanen trouwens ook.


    Oh, dat begrijp ik wel hoor. Als je het beeld van de Islam even pakt. (: Maar daar doelde ik niet op want ik ken zat Turken die hun kinderen niet Islamitisch op groeien of niets tegen doen en Turkije wordt langzaam al geen Islamitisch land. Want het probeert in Europa te komen. En veel Turken zijn dan ook geen moslim meer.
    Ik hoop dat je het nog snapt want volgens mij suckt mijn verhaal enorm.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.