• Een paar dagen voor Kerstmis had ik een topic geopend over een hondje dat ik graag wou. Super vaak en lang gezeurd en het antwoord bleef nee. Toen dacht ik dat als ik misschien het wat zou laten rusten en het na een tijdje weer zou vragen, het dan zou werken. Nee, ik heb het hondje aan m'n neus voorbij zien gaan. Een paar daagjes heb ik er om getreurd en toen ben ik opnieuw gaan zoeken. &ja, ik heb eentje gevonden en deze wil ik niet aan m'n neus voorbij laten gaan. Ik wil gewoon al super lang een hond. We hebben er eentje gehad en die heeft ze gewoon aan m'n broer gegeven en de hond zie ik dus niet meer. Maar ze deed dat omdat m'n broer de hond graag wou. ZE ZOU NIET AAN ONS VRAGEN OF WIJ DAT WEL WILLEN. Maar goed, ik wil dus al super lang een hond. Ik wil er echt alles aan doen. Maar m'n moeder zegt dat ik er toch niet voor zal zorgen terwijl ik dat wel zal doen. En ze zegt ook: "Als het financieel beter gaat." Maar ze heeft wel het geld om een nieuwe kotslelijke tweedehands auto te kopen terwijl we van dat geld ook onze eigen fatsoenlijke auto hadden kunnen laten maken. En in principe gaat het financieel goed. Maar nee.

    Maar wie heeft er tips zodat ik hem toch krijg?
    -Kom s.v.p. niet aan met blijven zeuren want dat werkt blijkbaar niet meer. Ik heb gewoon van die zinnen nodig die het definitieve "Ja-woord" geven.

    [ bericht aangepast op 24 feb 2012 - 0:48 ]

    Ik heb hetzelfde, ik mag geen hondje hebben omdat ik er dan niks voor zou doen.
    Laat me weten als je het antwoord weet, ik weet het iig niet.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wij hebben een hond omdat mijn vader er graag een wilde dus sorry, ik weet de goede tactiek ook niet.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Laten zien dat je wel verantwoordelijk bent? Door klusjes te doen in huis enzo. Succes!


    You've cat to be kitten me right meow.

    Zeg dan gewoon dat je voor een hond gaat zorgen, en dat je daar verantwoordelijk voor wordt. Dus later minder snel in de problemen zal komen?


    Stop holding me under and let me breathe.

    Ik wil ook heel graag een hond, maar bij mij blijft de antwoord sowieso nee. (cat)


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    Anders vraag je rond en probeerje bv een maand op een huisdier van iemand te passen als ze zien dat je datwel doet miss dan. Mijn oma heeft een shishue. En die is fck 6 jaar. Wj hadden vissen en mijn broer wikt een hond maar ik heb astma -_-


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Misschien moet je ze op een subtiele manier aanpraten waarom een hond goed is voor het gezin. Weetjewel, net als in die reclame (weet niet meer precies welke)

    Een hond bied/geeft/leert je:

    - Veiligheid
    - Speelkameraad
    - Verantwoordelijkheid
    - Goed voor je conditie (WHO LET THE DOGS OUT?!)
    - Liefde
    - Geluk
    - het is bewezen dat mensen met een hond langer leven (ja, serieus!)


    I'll lick the poison from right off your kiss

    Ik het geluk dat mijn moeder niet tegen mijn tranen kan. Ze had dus niet veel keuzen met een nieuw hondje aan te komen toen ik na een maand thuis kwam en mijn slaapmaatje (ze sliep altijd bij me) dood was.
    Misschien kun je zeggen dat je je oude hond zo mist en dat je een paar traantjes loslaat?


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Ik heb zes jaar lang niets liever gewild dan een hondje. Mijn moeder was er erg op tegen.

    Ik hebb ondertussen nu al zes jaar het allerliefste hondje dat je je kunt voorstellen. Ook mijn ouders kunnen het beestje niet meer missen. Als ik het nu met mijn moeder heb over al die jaren dat ik een hond wilde maar niet kreeg, zegt ze dat zij er echt gewoon naartoe moest groeien en het allemaal heel erg goed overwegen. Daar zit absoluut iets in; veel mensen kopen een hond. Dat is dan eventjes leuk, maar vervolgens gaat het nieuwe eraf, en zeuren ze alleen nog maar over hoeveel geld het beestje kost en het eeuwige verharen.

    Je moet er vooral niet teveel om zeuren, dat werkt averechts. Ze weten nu onderhand wel dat je een hond wil. Geef je moeder rustig de kans om erover na te denken. Laat nog geen pups zien, maar begin misschien voorzichtig over een bepaald ras. Laat zien dat je er supergoed over na hebt gedacht en ook veel argumenten vóór kunt geven.

    Succes!


    ars moriendi

    Ik kan je helaas niet helpen, wij hebben thuis altijd honden gehad, dus toen ik voor m'n 16e er eentje vroeg voor mezelf verbaasde dat m'n ouders ook niets. De dag erna zijn we meteen eentje gaan halen :').

    Probeer er gewoon rustig met haar over te praten, en zeg dat je je oude hond mist ofzo..


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Chanteren, stiekeme dealtjes halen. Wij kregen een hond omdat mijn pa niet ging stoppen met roken en hij dat wel zou doen..


    SLOAN.

    Gooi het op een akkoordje? (cool)
    "Als ik een hond krijg, zal ik dat en dat en dat doen" Of "Als ik 75% haal op wiskunde, krijg ik dan een hond? ö"


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    zo zit ik dus steeds om een paard te zeuren(joehoe),
    komt mijn vader aanzetten met van die barbie paarden LIKE WTF?(no_chears)


    “All those fairytales are full of shit.”

    Ik denk dat je moeder nog een andere reden heeft om geen hond te willen, en zo te horen blijft nee nee. Zoek anders een baantje in het asiel of zo, dan kun je ook met honden spelen en zo, want het lijkt mij dat het er voor jou niet in zit.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    SaritaLover schreef:
    Gooi het op een akkoordje? (cool)
    "Als ik een hond krijg, zal ik dat en dat en dat doen" Of "Als ik 75% haal op wiskunde, krijg ik dan een hond? ö"

    Dit kun je proberen.
    Maar met dat je in 'financiële problemen' zit... Misschien, als je ergens een puppy gratis krijgt, dat je die dan mag hebben?
    -Ja, ik kom het genoeg tegen, flyers bij de supermarkt: Gratis labradorpups ...-
    Misschien mag je zo wel één?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please