• Topic 1


    Deze RPG is gebaseerd op het boek 'De gave van Katsa'.
    De omgeving en het verhaal er rond is zelf verzonnen, maar het idee van de gaven heb ik uit het boek.

    In een ver rijk heerste er eens grote welvaart. Dat veranderde op de dag dat de koning stierf. Zijn drie zonen, Roberto, Rover en Jonas geraakten er niet over eens wie het koninkrijk moest leiden. Uiteindelijk kozen ze ervoor het land in drie te splitsen. Zo ontstond er:
    Elak, waar Roberto -die ook wel de slechte werd genoemd- de leiding had.
    Aslkat, waar Rover -ook wel de goede genoemd- heerste
    en Gallardia het rijk van Jonas -de dappere-.
    Al deze koninkrijken hadden 1 ding gemeen. Er werden speciale mensen geboren. Mensen met een gave.
    Gaven kunnen verschillende vormen hebben. Het kan gaan over dansen, zingen, koken, borduren, vechten....
    De bijnamen van de koningen zijn wel duidelijk denk ik. Roberto probeert steeds land, geld,... af te pakken van zijn broers. Hij zit niet verlegen om een oorlog te ontketenen.
    Rover probeert hem bij zinnen te brengen, tevergeefs.
    Jonas heeft het beste leger. Hij is niet bang om mee te vechten en vindt dat zijn broer het zelf gezocht heeft. Ook al wil Rover Roberto wel nieuwe kansen blijven geven. Volgens Jonas verdient hij die niet meer.
    Zo leeft het land al 15 jaar in tweestrijd. Zelfs Rover ziet zich soms genoodzaakt om zich te verdedigen. De begaafden spelen een grote rol in deze strijd. Door hun gaven kunnen ze hun koning dienen. De begaafden hebben twee verschillende ogen.
    Vanaf dat er een baby geboren wordt met twee kleuren ogen, moeten de ouders die naar hun koning brengen. Zodat de begaafde op het paleis kan opgroeien en zijn gave kan leren gebruiken in dienst van zijn koning.

    Zo jullie kennen nu het verhaal. Pik maar in!

    -Elak:
    Zoey Carroll (Pijn bezorgen)
    Erik Marshall (vuur)
    Liam Oliver Sanz (tijd bepalen)
    Dean Robin Marias (waanbeelden opwekken)
    Esther Bradley (van uiterlijk veranderen)
    Jack Starbright

    -Alskat:
    Chase Young (beïnvloeden)
    Alice Redbird (gedachten lezen)
    Shireen Lily Homers. (hypnotiseren)
    Loren Redcliff (natuur)

    -Gallardia:
    Damian Green
    Amy Jackson (vechten)

    [ bericht aangepast op 29 feb 2012 - 19:58 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    Loren Redcliff
    Ik kwam terug met twee bekers bier. Ik zette er een voor Chase neer en dronk zelf van de ander.
    "Zeker dat je niets moet hebben?" plaagde ik Zoey. Ze keek me vernietigend aan.
    "Nee, bedankt." zei ze met nadruk.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    '100% zeker?' vroeg ik met puppyoogjes. Niemand, maar dan ook niemand kon weerstaan aan mijn puppyoogjes. Zeker meisjes niet.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Zoey Carroll
    Ik keek naar hem op en begon te blozen.
    "Eentje dan." stamelde ik.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    hoe kan ik inspringen?


    † Impossible isn't something that can't be done, it's something that isn't done before. †

    euhm....
    ik weet niet goed, iemand een idee?


    “To live will be an awfully big adventure.”

    euhm, ze moet miss een boodschap overbrengen van koning Jonas naar koning Rover en dan zien we wel.

    Chase Young
    'Yeeey!' zei ik en maakte een spastische beweging met mijn armen. Zo begon ik meestal wel te doen als ik wat alcohol op had. Ookal dat ik van nature natuurlijk ook spastisch ben.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    ahja femke, komde op msn, kmoen u iet vrage vr zondag


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    jeezus ik moet dringend eens gaan bijlezen en terug posten zeg


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    val gwn in, ebk ook gedaan


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Zoey Carroll
    Loren kwam terug en had maar meteen zijn handen vol bier meegenomen. Het zeg ernaar uit dat het hier nog leuk zou worden. Ik schudde lichtjes mijn hoofd en nam een flesje aan. De rest zette Loren op de tafel. Ondertussen stootte hij met zijn knie tegen de hoek.
    "Auw." riepen we allebei tegelijk. "Lomperik!"


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Lomp zijn is een gave.' zei ik. Daarna barste ik in lachen uit. Ik had al flink wat bier op. Dit ging nog heel leuk worden.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Zoey Carroll
    Ik grinnikte zachtjes en zette de fles aan mijn lippen. Ik slikte door en hoestte. Dit was eigenlijk niet zo lekker.

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 17:21 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Chase Young
    'Na een paar slokken wordt het beter, geloof me maar.' zei ik en nam zelf nog een slok van mijn ondertussen 2e flesje. Loren en ik waren goed op gang om zat te worden.


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Zoey Carroll
    Ik deed wat hij zei en na een tijdje ging het goed binnen. Ik begon aan mijn tweede flesje en was al goed aangeschoten. Ik was het niet gewend om te drinken.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Loren Redcliff
    Ik keek grinnikend toe hoe Zoey duidelijk zat begon te geraken. Ik en Chase waren hooguit een beetje aangeschoten, maar wij waren het natuurlijk gewend om te drinken.
    "Iemand zin in draai de fles?" vroeg ik grijnzend. Ik nam een lege bierfles en zette die voor Zoey. "Draai maar."



    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt

    [ bericht aangepast op 26 april 2012 - 17:54 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”