• Doe mee met een onderzoek naar boodschappentaal!

    Klik hier: of knip en plak in je browser: *knip*
    Sorry, het onderzoek is gesloten. Ik ga de data verwerken en degenen die de vragenlijst hebben ingevuld en hun e-mailadres hebben achtergelaten, krijgen binnenkort een bericht met de resultaten van het onderzoek. Bedankt voor jullie deelname!

    Het invullen van de enquête kost gemiddeld ongeveer 15 minuten. Bij de welkomstpagina van het onderzoek staat dat het onderzoek maximaal 25 minuten in beslag neemt, maar tot nu toe heeft geen enkele deelnemer zoveel tijd nodig gehad. Het invullen van de vragenlijst is niet moeilijk: volg je intuïtie!

    De enige eis is dat het Nederlands je moedertaal is en je zelf geen Taalwetenschap of Nederlands hebt gestudeerd. Verder mag iedereen meedoen die wel eens winkelt. How meer deelnemers, hoe beter!

    Alvast heel hartelijk bedankt voor je hulp!

    Vond je het onderzoek leuk of interessant? Stuur de link dan vooral door aan anderen!


    Waarom deze oproep?


    Op het ogenblik ben ik bezig met een onderzoek voor de onderzoeksmaster Linguistics aan de Universiteit van Amsterdam. Het onderzoek gaat over een bepaalde verandering in boodschappentaal. Dit onderzoek probeert het karakter van deze verandering bloot te leggen, en hiervoor heb ik de intuïties nodig van Nederlandstaligen van alle leeftijden. De twee belangrijkste groepen zijn de ‘extremen’: jongeren en ouderen. Vandaar ook dat ik op dit forum een oproep plaats.

    Als je vragen/opmerkingen hebt, kun je natuurlijk een berichtje achterlaten of een persoonlijk berichtje sturen. Nogmaals bedankt voor je deelname!

    P.S. Ik hoop dat ik hiermee geen regels van Quizlet overtreed. Ik heb de regels doorgenomen en ik hoop dat ik hier op het juiste subforum zit. Mocht dit berichtje in een ander subforum thuishoren of helemaal niet hier toegestaan zijn, dan bied ik alvast mijn excuses aan!

    [ topic verplaatst door een moderator ]

    [ bericht aangepast op 23 jan 2012 - 23:14 ]

    Heb geen zin om in mijn vakantie een Nederlandsopdracht te maken, sorry:3


    Let it come and let it be

    Het is vakantie! Maar ik neem even een kijkje :3


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Waarom steeds de Bruna? En de Bart Smit? Is één keer niet voldoende?


    Life is hard and then we die

    Je bent een schat, ColouredWind! Je helpt me er heel erg mee, dankjewel!

    PUKKELxDING schreef:
    Waarom steeds de Bruna? En de Bart Smit? Is één keer niet voldoende?


    Tjsa, tsja... Als het onderzoek voorbij is, kan ik je/jullie vertellen hoe het daarmee zit!

    Ik vind het echt vervelend, maar ik zal het wel invullen, al is het steeds hetzelfde :')


    Life is hard and then we die

    Ik volgens mij heb ik hem door... Heeft het onderzoek dan nog wel zin?


    I am an idiot, I move.

    Hoeveel fragmenten zijn er wel niet? O.o


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ... it's friday night and i'm tired. :W I hope lots of people are nice enough to do this for you. :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    CaitM schreef:
    Je bent een schat, ColouredWind! Je helpt me er heel erg mee, dankjewel!

    Dat hoor ik graag, maar ik word gek van de bruna en de winkels die ik niet ken O.o


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Combustible schreef:
    Heb geen zin om in mijn vakantie een Nederlandsopdracht te maken, sorry:3


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    PUKKELxDING schreef:
    Ik vind het echt vervelend, maar ik zal het wel invullen, al is het steeds hetzelfde :')


    Sorry als je het vervelend vond; ik heb echt mijn best gedaan het zo afwisselend mogelijk te houden... en er waren ook mensen die het wel leuk vonden.

    Er zijn 10 fragmenten, maar sommige fragmentjes zijn korter dan andere. Maar gewoon je eerste ingeving invullen he, niet te lang nadenken. Dan gaat het best vlot!

    Combustible schreef:
    Heb geen zin om in mijn vakantie een Nederlandsopdracht te maken, sorry:3


    And at last, all the pictures have been burned. And all the past, is just a lesson that we've learned.

    CaitM schreef:
    (...)

    Sorry als je het vervelend vond; ik heb echt mijn best gedaan het zo afwisselend mogelijk te houden... en er waren ook mensen die het wel leuk vonden.

    Er zijn 10 fragmenten, maar sommige fragmentjes zijn korter dan andere. Maar gewoon je eerste ingeving invullen he, niet te lang nadenken. Dan gaat het best vlot!
    Ja dat heb ik ook maar gedaan uiteindelijk, ik snap het nu ook wel


    Life is hard and then we die

    Ingevuld.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis