• Proprius schreef:

Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

(...)

everything, in time

Liam Oliver Sanz

Ik kijk haar geschrokken aan. 'Niet verkeerde? ' Ik kijk naar haar gezicht. 'Als ik jou zou vertellen dat wij een relatie zouden hebben en me dan ziet zoenen met je zusje wat zou jij er dan van vinden? ' ik kijk haar recht in de ogen wachtend op een reactie.

Katherine - 18 - Fret > Momo
    Shit, zo had ik er niet overna gedacht.
    'Eh, ik eh, ik zou het niet leuk vinden en zou waarschijnlijk denken dat het verhaal van de relatie een leugen was,' antwoord ik zachtjes en sla mijn ogen naar beneden, te bang om Liam recht aan te kijken.

everything, in time

Liam Oliver Sanz

'Precies en Lukee is veel en veel gevoeliger dan je denkt.' ik zette de motor van de auto af. 'dus ik denk dat alle kansen nu wel verkeken zijn.' mompel ik.

'Dat denk jij, ik ga het hier echt niet bij laten. Ik weet dat ik een beetje verknipt ben als het om liefde gaat, maar ik weet genoeg om in te zien dat ik Luke niet los wil laten.'
    Ik heb een beetje gelogen, het gezin waarin ik opgroeide, was helemaal niet zo gezellig. Zodra de moeder van huis is, komen er allerlei vrouwen over de vloer, zo'n beetje iedere dag een andere. Mijn broers, zussen en ik konden het allemaal zien, maar als iemand van ons dreigde het te vertellen, kregen we een pal slaag. Vooral mijn broer en zus waren vaak de dupe, zij waren oud genoeg om te weten dat het niet klopte. Het was al aan de gang toen ik net bij het gezin kwam en het was de eerste vorm van 'liefde' die ik zag, dus ik dacht dat het dat was. Nu weet ik ook wel dat het fout is, maar blijkbaar negeren mijn hersens dat gewoon. Ze zouden Liam nu het liefst gewoon weer kussen. Mijn hersens wel, ik niet. Ik hou van Luke en houd me dus in.
    Liam heeft nog niets over de kus gezegd, waarschijnlijk heb ik dus gelijk en heeft hij er spijt van. Tuurlijk, ik had mijn broertje ook boven zijn kut vriendin gekozen.
    'Het was maar een kus,' zeg ik dan bot, stap de auto uit en loop terug richting de school.

everything, in time

Liam Oliver Sanz

Het was maar een kus. Ze klinkt bot en ik zucht. 'dat weet ik ook wel Katherine maar daar gaat het niet om. ik heb er vreselijk veel spijt van en als dit nog goed te praten is bij hem zal ik dat doen.' ik 9pen de auto en stap uit.

'Ja, voor jou wel ja. Jullie zijn zo close, dat is slechts een kwestie van tijd voor hij je vergeet. Dat weet je zelf ook wel. En dat is niet helemaal eerlijk, want ik ben niet de enige die iemand anders heeft gekust. Op het moment zelf trok jij ook niet terug. We zijn beiden fout en tóch denk ik dat hij jou eerder gaat vergeven.'

everything, in time

Liam Oliver Sanz

Het was een opwelling dat weet je net zo goed als ik. He gebeurde gewoon oke?' Ik sluit mijn auto af en loop de school binnen.

En als het aan mij ligt gebeurd het opnieuw. VERDOMME, hersens, zo mogen jullie niet denken!
    'Oké.' mompel ik, ik heb geen zin om nu ook ruzie te maken met Liam, ruzie met Luke is al erg genoeg.
    'Ik ga maar naar bed, het is laat. Dan toch maar alleen slapen vannacht.' Misschien maar beter ook.

everything, in time

Liam Oliver Sanz

'Ik ga maar naar bed, het is laat. Dan toch maar alleen slapen vannacht.'
    Ik wens haar een goede nacht en loop door naar mijn kamer waar Moose op me
    wacht. 'Hoe ga ik dit ooit goed maken met hem?' Mompel ik en ga in bed liggen.

'Ik ben je totum, ik weet alles al,' zegt Momo zodra ik binnen in mijn kamer ben. 'Mooi, want ik wil het er ook niet over hebben,' mompel ik en neem plaats in mijn bed. 'Welterusten, slaap lekker. Dan kan tenminste één van ons dat.'

everything, in time

Luke Charles Sanz

Ik kijk toe hoe de zuster me toespreekt en zegt dat ze morgen mijn ouders gaat bellen. 'Goed mag ik nu slapen?' Ze knikt en verlaat de kamer. Ik neem mijn I-pod en zet wat van mijn rustige makende muziek op.

De hele nacht heb ik wakker gelegen om een excuus te bedenken terug te gaan naar Luke. Het is me niet gelukt en nu lig ik nog steeds rusteloos in mijn bed. 11 Uur 's ochtends. Ik heb geen idee welke dag het is.
    Mijn oor spitst zich als het een raar geluidje achter de deur hoort. Vermoeid sta ik op en open mijn deur, waar ik een jankende hond aantref. Sem.
    'Ach, kom maar binnen!' Arm dier, heeft zijn baasje in dagen niet gezien. Ik knuffel Sem even en dan schieten mijn ogen wijd open. Dat is het!
    'Ik breng je wel naar je baasje,' beloof ik terwijl ik achter zijn oor kriebel. Liam had ik niet nodig, ik kon wel naar het ziekenhuis lopen, nu is het tenminste niet donker.
    Zo snel mogelijk kleed ik me aan, ontbijt sla ik over, ik MOET naar Luke. Zodra ik klaar ben loop ik, met Momo op mijn schouder en Sem aan mijn zijde, naar het ziekenhuis. Ik besluit blij te doen, alsof er niets gebeurd is, misschien doet Luke er wel in mee, hoop ik.
    'Er is iemand die je wil zien,' zeg ik zachtjes en glimlach voorzichtig als ik met Sem Luke's kamer binnenloop, maar dan zie ik zijn ouders en Alison ook zitten. Gelijk schieten mijn ogen van hen naar Luke, zou hij het gezegd hebben?

everything, in time

LUKE

De deur word open gedaan en Kathwrine verschijnd tor mijn verbazing in de deuropening. Ik had net te horen gekregen dan inverband met mijn ribben ik eerst een week in een rolstoel moest endaarna met krukken
    tot ik genezen was. 'Hoi.' mompel ik en wenk Sem om op bed bij me te komen zitten en hij springt bij en ik knuffel hem.

[ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 15:37 ]

[ Alexander nog wel.(wbw) ]

Zijn ouders begroeten me gewoon vriendelijk, dus ik neem aan dat zij -nog- niet weten wat er is gebeurd. Beter zo. Luke schijnt het minder leuk te vinden dat ik langs kom, was te verwachten en daar kan ik wel mee leven.
    'Dus,' ik neem plaats aan de andere kant van het bed, tegenover zijn ouders. 'Is er nog nieuws?'

[ bericht aangepast op 9 feb 2012 - 15:36 ]

everything, in time

(Ghehe fail...)

Luke Charles Sanz

'Ik mag vanmiddag naar huis.' Mompel ik en kijk naar Sem. 'Ik heb je gemist Sem.' Hij likt mijn hand en ik glimlach. Alison was op gestaan en was Sem ook aan het aaien. Ze was gek op de hond.