• Proprius schreef:



    Informatie vooraf: In het land Sisos is het normaal dat iedereen op zijn/haar twaalfde een dier krijgt toegewezen. In dat dier zit de andere helft van de ziel van de persoon verborgen, wat ervoor zorgt dat de persoon en zijn/haar dier een ongelofelijke band hebben met elkaar. Ze kunnen met elkaar praten, al kunnen anderen ze niet horen. Het dier en de persoon zijn onafscheidelijk en wijken nooit van elkaars zijde. Deze dieren worden ook wel totums genoemd, elke persoon bezit maar één totum. Iedere totum heeft ook een kracht (dit kan van alles zijn, van dromen beïnvloeden tot vuur spuwen).

    Het verhaal: Iedereen die een totum krijgt toegewezen moet hiermee om leren gaan. Dat leer je natuurlijk op de beste kostschool van het land. Het Totum Sisos Institute leert jongeren van twaalf tot twintig jaar hoe ze een goede band op kunnen bouwen met hun totum en hoe ze moeten omgaan met de krachten van hun totum. Natuurlijk is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

    Je zit dus als jongere op een Instituut samen met je totum. Hoe ga jij om met je totum en met je medemens? Heb je vrienden, ben je gemeen, misbruik je je totum, zet je de krachten van je totum in voor het goede? Bedenk het allemaal zelf. (;

    Lessen: Er zijn in totaal 5 vakken. Verzorging van Totums (hoe verzorg je je totum), Sport (dit kan vanalles zijn, je doet het samen met je totum en met medeleerlingen en totums), Verdediging (hoe leer je je te verdedigen als andere totumdieren je aanvallen, of als je eigen totumdier je -per ongeluk- aanvalt), Training (hoe leer je omgaan met je totum?), Nachtspel (Dit is heel apart, 2 avonden per week worden de kinderen met hun totumdieren in een doolhof gezet, waar ze moeten zien te "overleven". Elke keer ziet de omgeving er weer anders uit -zie het als een soort "lasergamen"-. Als de persoon "het niet overleeft" wordt hij "teruggezoomd" naar de ruimte waar hij zijn score kan zien. Hierna is de les voorbij)

    Maandag;
    Sport
    Verdediging
    Dinsdag;
    Verdediging
    Verzorging van Totums
    Training
    Avond: Nachtspel
    Woensdag;
    De hele dag vrij!
    Donderdag:
    Training
    Verdediging
    Sport
    Vrijdag:
    Verzorging van Totums
    Sport
    Avond: Nachtspel
    Zaterdag:
    Sport
    Zondag:
    De hele dag vrij!

    (...)


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Katherine gaat bij Liam op schoot zitten en ik frons on opballend. 'Dat is fijner, want jij mag mijn handen nog wel even warm houden. We hebben ten slotte ook samen in één bed gelegen,' Ik glimlach flauwtjes niet goed wetend wat te doen of te denken hiervan.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Liam schijnt het allemaal prima te vinden en ik leun tegen hem aan, in deze korte tijd zie ik hem echt als mijn beste vriend.
    'Zijn jullie ook zo moe? Volgens mij is dat de ziekenhuislucht. Of misschien adem jij wel van dat slaapspul van de narcose uit, Luke,' lach ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    Ik knik vermoeid. Ik was kapot van alles. 'Ja nogal ja.' knik ik.
    Of misschien adem jij wel van dat slaapspul van de narcose uit, Luke,''Ik lach ik knik vermoeid.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik stond op van Liams schoot en bukte voor Luke, waar ik een hand op zijn hoofd legde.
    'Geen koorts. Sorry, ik ben een beetje bezorgd. Je klinkt zo anders dan vanmiddag. Wil je anders liever slapen?'


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Geen koorts. Sorry, ik ben een beetje bezorgd. Je klinkt zo anders dan vanmiddag. Wil je anders liever slapen?' Ik knik loom. 'Ja ik denk het.' Mompel ik en wrijf in mijn ogen. Ik zie Liam naar me glimlachen.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Het is overduidelijk dat Luke echt moe is. Ik knik begrijpelijk en help hem terug te gaan liggen. De zusters hebben er twee bedden bij gereden, blijkbaar hebben Luke's ouders het voor elkaar gekregen dat we hier mogen blijven, dan zal ik hen morgen maar eens bedanken.
    'Ik ruim nog even de troep hier op, maar doe gerust je ogen dicht. Je hebt de rust immers hard nodig,' glimlach ik.


    everything, in time

    Luke Charles Sanz

    'Ik ruim nog even de troep hier op, maar doe gerust je ogen dicht. Je hebt de rust immers hard nodig,' Katherine glimlacht naar me en begint de spullen op te ruimen. De infusen en dingen worden door de zusters van em af gehaald en ik ben blij dat ik me nu vrijer kan bewegen. 'Ja mag kleine stukjes lopen als je dat wilt.' Ik glimlach dankbaar en knik.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Als de zusters weg zijn en ik klaar ben met opruimen, draai ik me naar Luke toe.
    'Morgen pas, hè,' zeg ik met een neppe, strenge blik. 'Nu eerst slapen. Ben wel blij dat jij wil slapen, dan kan ik zo ook.'
    Zodra ik zie dat Luke zijn ogen dicht heeft, doe ik alles heel zachtjes, sluip op de stoel naast Liam en fluister tegen hem: 'Ik heb helemaal geen slaapspullen of iets bij, hoe ga jij dat doen?'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Ik heb helemaal geen slaapspullen of iets bij, hoe ga jij dat doen?' Fluisterd Katherine naar me. 'Ik slaap gewoon in mij kleren min mijn schoenen natuurlijk.' Zeg ik schouder ophalend en kijk haar lachend aan. 'Jij dan?'

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Naakt.' antwoord ik droog, waarna ik hem sarcastisch aan kijk. 'Ook in kleren dan maar, wat denk jij!' grijns ik. 'Heb je een voorkeur voor een bed? De kant?' ik keek naar bedden, één stond aan Luke's linkerzijde en een aan de rechter, konden we mooi over hem waken.


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Heb je een voorkeur voor een bed? De kant?' Ik ga op het rechter bed zitten. 'Ik ben zijn rechterhand he.' Grinnik ik en trap mijn schoenen uit.
    'Of wil je graag hier?' Ik wijs naar het bed.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    Ik schiet even in de lach.
    'Ik ben zijn vriendin, telt dat dan als linkerhand?' meelachend trap ik ook mijn schoenen uit en stap in het andere bed. 'Dat is raar, om hier te liggen terwijl we gezond zijn.'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Dat is raar, om hier te liggen terwijl we gezond zijn.' Ik lach zachtjes.
    'Ja ik weet het heel vreemd dit.' Ik trek de dekens wat dichter over me heen. 'Ik was vroeger heel erg bang voor het ziekehuis.' Lach ik.

    Katherine - 18 - Fret > Momo
    'Echt?' ik draai me op mijn zij, maar dat helpt niets, ik kan Liam nog altijd niet zien en kijk recht tegen Luke's gezicht aan, iets wat ik wel graag zie, maar in deze tijd nog steeds een beetje moeilijk is.
    'Waarom dat dan? Het is de bedoeling dat ze je hier helpen, niet bangmaken!'


    everything, in time

    Liam Oliver Sanz

    'Waarom dat dan? Het is de bedoeling dat ze je hier helpen, niet bangmaken!' Ik lach. Ja dat weet ik. 'Maar ik heb ooit mijn schouer uit de kon gehad en die hebben ze er toen opnieuw in moeten zetten en dat was echt traumatisch.' Lach ik en schud mijn hoofd.